پیشنهاد شینزو آبه برای ممانعت از درگیری تصادفی نیروهای چین و ژاپن

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران: نخست وزیر ژاپن با تایید خبر دیدار احتمالی با رئیس جمهور چین اظهار داشت در این دیدار خواهان تشکیل کانالی ارتباطی برای ممانعت از درگیری های اتفاقی میان نیروهای دوطرف خواهد شد.

پیشنهاد شینزو آبه برای ممانعت از درگیری تصادفی نیروهای چین و ژاپن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در مصاحبه ای با واشنگتن پست در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار وی و ژی جین پینگ، رئیس جمهور چین در اجلاس آینده اپک و موضوع مورد بحث میان طرفین در این دیدار احتمالی گفت: رابطه چین و ژاپن یکی از مهمترین روابط دوجانبه به شمار می رود. تا زمانی که اقتصاد اهمیت دارد دو کشور دارای روابط غیرقابل انکاری هستند. به دلیل همسایگی ما و چین مسائل زیادی وجود دارد. اما به دلیل وجود این مسائل باید دو طرف بدون پیش شرط با یکدیگر مذاکره نمایند(این اظهارات درواکنش به درخواست چین از ژاپن برای عدم بازدید دوباره از یک معبد جنگی به عنوان یک پیش شرط مطرح شد). بنابراین دیدار دوطرف در این اجلاس اتفاق خوبی خواهد بود. درصورتی که این دیدار شکل گیرد پیغام من درخواست برای راه اندازی یک مکانیزم ارتباطی دریایی است که کانالی ارتباطی برای ممانعت از بروز درگیری های اتفاقی میان طرفین به شمار می رود.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به تحرکات چین در موضوع جزایر سنکاکو امکان این همکاری وجود دارد یا خیر گفت: طبق قوانین بین المللی جزایر سنکاکو بخشی جدایی ناپذیر از ژاپن است و این سیاست ما در آینده نیز ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر ژاپن منافع زیادی در سرمایه گذاری و صادرات به چین دارد. از سوی دیگر چین اقدام به واردات کالاهای تولیدی ژاپن و تولید آنها در داخل چین و سپس صادارت نهایی آن به سراسر جهان می نماید. تجارت ژاپن باعث ایجاد 10 میلیون شغل در چین شده است.

شینزو آبه در ادامه اتحاد میان آمریکا و ژاپن را بخشی مهم از سیاست خارجی کشورش خواند و با توجه به نامناسب بودن وضعیت امنیتی در منطقه آسیا پاسیفیک بر اهمیت حضور آمریکا در این منطقه تاکید نمود.

پ1

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 584

به "پیشنهاد شینزو آبه برای ممانعت از درگیری تصادفی نیروهای چین و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد شینزو آبه برای ممانعت از درگیری تصادفی نیروهای چین و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید