امن ترین مقاصد توریستی جهان

به گزارش بوستان گفتگو، یکی از ملاک هایی که هر گردشگر به آن اهمیت می دهد امنیت شهر یا کشوری است که به آن سفر می نماید. در دنیای امروز ما که همیشه آبستن حوادث متعدد است هنوز کشورهایی وجود دارند که در آن امنیت مثال زدنی است . آنچه در این مطلب می خوانید خصوصیات و ویژگی های 10 کشوری است که به انتخاب گردشگران و کارشناسان امن ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته شده اند.

امن ترین مقاصد توریستی جهان

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

1- قبرس:

قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه از جمله کشورهایی است که سلامت و ایمنی افراد در آن تضمین شده است. برخلاف کشمکش های میان این کشور و ترکیه که منجر به تقسیم شدن آن به دو قسمت شمالی و جنوبی شد، قبرس همچنان یکی از امن ترین مقصدهای گردشگری اروپا محسوب می گردد. نرخ جرم و جنایت در این کشور در حد بسیار ناچیزی است به نحوی که می توان درب های خانه را در شب ها باز گذاشت!

2- دانمارک:

دانمارک نیز از دیگر کشورهای شمالی اروپا است که در فهرست امن ترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. بر اساس بعضی نظرسنجی ها، یکی از مهم ترین معیارهای تشخیص امن بودن یک کشور نرخ قتل آن است که در دانمارک 88/0 درصد در بین 100 هزار نفر اتفاق می افتد. آمار جیب بری نیز در این کشور بسیار محدود گزارش شده است. هیچگونه خطری از جانب حمله حیوانات وحشی و حتی بلایای طبیعی انسان را تهدید نمی نماید. دانمارک مناسب ترین کشور برای دوچرخه سواری است به نحوی که هیچ کس دوچرخه شما را حتی در زمان رها کردن آن برای انجام امور شخصی نخواه دزدید.

3- ایسلند:

ایسلند را به دلیل چشمه های آب گرم و طبیعت بکر آن می شناسند. اگر چه این روزها با فوران های آتشفشانی خود، خون به دل اروپاییان نموده است. این کشور تنها یک شهر مهم و پرجاذبه دارد و از این رو باب طبع گردشگرانی است که آنچنان تمایل به دیدن مناطق پرجمعیت و شلوغ ندارند. از جمله ویژگی های منحصر به فرد در ایسلند صفر بودن آمار قتل و جنایت آن است و از این رو این کشور را به امن ترین کشور دنیا تبدیل نموده است. در سرتاسر این کشور تنها 700 افسر پلیس وجود دارد که حتی اسلحه هم حمل نمی نمایند. 130 زندانی در ایسلند به سر می برند که آن ها هم در ایام تعطیل مرخصی می گیرند. در هر صورت می توان ایسلند را جزو کم خطرترین مقاصد گردشگری دنیا برشمرد.

4- ایرلند:

این جزیره همواره سبز از فرهنگی غنی برخوردار بوده و در رده کشورهای امن دنیا به شمار می رود. آمار قتل در این کشور 32/0 درصد از هر 100 هزار نفر است و از این رو کمترین آمار قتل اروپا را به خود اختصاص داده اند. آمار و ارقام حاکی از آن است که پایتخت این کشور دوبلین در مقایسه با شهرهای مهم در ژاپن، استرالیا یا کانادا، کم خطرتر است.

5- ژاپن:

در بین ساکنان کشورهای غربی، افراد زیادی وجود دارند که امیدوارند آخرین لحظات عمر خود را در فوجیسان، کوه مقدس ژاپن به خاتمه برسانند. شمار خودکشی در ژاپن 44/0 درصد از هر 100 هزار نفر است که در این موضوع با سنگاپور برابری نموده و تبدیل به یکی از امن ترین کشورهای آسیا شده است.اگر چه جرم و جنایت در این کشور دیده می گردد اما در مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی مجاور آن، این کشور در زمره امن ترین آن ها به شمار می رود. امنیت شهرهای ژاپن به حدی است که حتی اگر کیف پول را در مکانی جا گذاشته و پس از مدتی به سراغ آن بیایید، در همان مکان پیروز به پیدا کردن گمشده خود خواهید شد!

6- لوکزامبورگ:

طبق نظر کارشناسی بعضی سایت های مسافرتی، لوکزامبورگ نیز در رده امن ترین های دنیا قرار گرفته است حتی زمانی که این کشور شهری 500 هزار نفره بود ساکنان آن در نزد دیگر ملت ها، مردمانی شاد و راضی به شمار می آمدند. شاخصی که با توجه به اقتصاد شکوفا و درآمد ناخالص ملی آن هیچ جای شگفتی و ناباوری را باقی نگذاشته است.

7- نیوزلند:

مناظر زیبا، کوهستان های دیدنی و سواحل و دریاچه های شنی، نیوزلند را به رویای گردشگران تبدیل نموده است. نبود هیچگونه اغتشاشات سیاسی، مالی پایدار و گوشه نشینی، نیوزلند را به یکی از کشورهای امن دنیا تبدیل نموده است. آمار قتل در این کشور 2 درصد بوده و جرم در آن تقریباً ناشناخته است. مار و هیچگونه حشره موزی دیگری را نیز نمی توان در این کشور پیدا کرد. از دیگر ویژگی های این کشور آن است که هیچگونه حمله کوسه در سواحل آن ثبت نشده و علاوه بر آن هیچگونه بلایای طبیعی در این کشور رخ نداده است.!

8- نروژ:

نروژ از جمله کشورهای منطقه اسکاندیناوی است که به خاطر شب های روشن آن شهرت دارد. نرخ قتل در این کشور در حداقل ممکن است و از این رو به یکی از امن ترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. نروژ از معدود کشورهای اروپایی است که هیچگونه اغتشاش سیاسی، جنگ و یا حتی بلای طبیعی در آن دیده نمی گردد. تنها نکته قابل بحث در مورد این کشور در میان دیگر کشورهای منطقه اسکاندیناوی گران بودن خدمات گردشگری آن در مقایسه با دیگر کشورها است.

9- سنگاپور:

سنگاپور یکی از پر بیننده ترین کشورهای دنیا به شمار می رود، که به لطف برخوردار بودن از فرهنگ های مختلف چینی، مالای، هندی، عربی و غربی، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نماید. علاوه بر آن سنگاپور از جمله کشورهای منحصر به فردی محسوب می گردد که علی رغم برخوردار بودن از فرهنگ های گوناگون هیچ گونه درگیری و کشمکش بین آن ها دیده نمی گردد. نرخ قتل در این کشور از هر 100 هزار نفر 33/0 درصد است که در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار ناچیز است. از این رو به یکی از امن ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است.

10- سوئیس:

سوئیس کشور ساعت های مجلل، بانک های معروف، قطارها و کوهستان های سفید پوش نه تنها به خاطر اسکی بازها و کوهنوردانش بلکه به دلیل امن بودن، از شهرت بالایی برخوردار است. بر اساس آمارهای ارائه شده شهرهای ژنو، برن و زوریخ با ثبت 2/2 قتل در هر 100 هزار نفر از جمله شهرهای امن دنیا محسوب می شوند.

منبع: لست سکند
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 711

به "امن ترین مقاصد توریستی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امن ترین مقاصد توریستی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید