هتل های شناور قطر برای میزبانی از جام جهانی 2022

به گزارش بوستان گفتگو، هتل های شناور قطر از جمله هتل های معروفی هستند که در دنیا هواداران زیادی دارند. همانطور که میدانید جام دنیای یا به عبارتی جام دنیای فوتبال مردان، فیفا، مسابقه ای در سطح بین المللی است که هر4 سال یکبار برگزار شده و تنها در سال های 1942 و 1946 به علت رویداد جنگ دنیای دوم برگزار نشد. در حال حاضر قهرمان اخیر این جام، تیم ملی فوتبال کشور فرانسه است که در سال 2018 قهرمان دنیا شد. این رویداد یکی از پر بیننده ترین اتفاقات در دنیای ورزش است که تا به امروز میزبانان زیادی داشته است. در سال 2022 میزبان بعدی دوره نو جام دنیای، کشور قطر است که در تاریخ 30 آبان یا 21 نوامبر تا 27 آذر یعنی 18 دسامبر 2022 این مسابقات را برگزار خواهد نمود. این اولین باری است که به طور رسمی یک کشور مسلمان و عرب نشین میزبان جام دنیای است.

هتل های شناور قطر برای میزبانی از جام جهانی 2022

هتل های شناور قطر

کشور قطر در دهه های اخیر تغییرات زیادی را در شهرسازی و معماری خود ایجاد نموده و به وضوح توانسته به منطقه ای بسیار مدرن و پر رونق برای گردشگری تبدیل گردد. برگزاری جام دنیای 2022 می تواند یک فرصت دوباره برای این کشور باشد که پتانسیل های نهفته در خود را به مردم دنیا ارائه کند. قطر میخواهد تا با ارائه هتل های شناور، هواداران جام دنیای را غافلگیر نموده و اقامتی سراسر هیجان و لذت را برای آنان ایجاد کند. 16 هتل که به طور کلی از طراحی ویژه و منحصر به فردی برخوردار هستند و به صورت کاملاً شناور در ساحل جزیره ای شمالی با نام قطیفان مستقر شده اند که به هتل های شناور قطر معروفیت دارند.

طراحی هتل های شناور قطر ویژه است و با 72 متر طول و همینطور 16 متر عرض، هر کدام به صورت جداگانه 101 اتاق، یک سالن استراحت و یک رستوران مجهز را در خود جای داده اند. تمامی این 16 هتل شناور در سواحل قطیفان، در 4 طبقه یکسان طراحی و ساخته شده اند که به طور کلی 1616 اتاق برای آنها در نظر گرفته شده است. ساحل جزیره قطیفان در مجاورت ورزشگاه بین المللی لوسیل قطر نهاده شده است، که قرار است میزبان دیدارهای افتتاحیه و اختتامیه این جام دنیای باشد. پس این امری طبیعی است که گردشگر ها و مهمانان بسیار زیادی به این جزیره سفر نمایند و این یک فرصت منحصر به فرد برای قطر است تا بتواند تمام احتیاجهای میهمانان خود را برآورده کند.

اقامتی رویایی در هتل های شناور قطر

احتمال میرود که تعداد تیم های شرکت نماینده در جام دنیای 2022 کشور قطر از 32 تیم به 48 تیم افزایش پیدا کند. به همین علت به طور حتم تمامی هتل های قطر جوابگویی حجم انبوه تماشاگران و همینطور علاقه مندان خارجی فوتبال که به این کشور سفر می نمایند، نخواهند بود. در سال 2014 قطر توانست میزبانی جام دنیای 2022 را به دست آورد و از همان موقع آغاز به احداث پروژه های کلان مجموعه های اقامتی با زیرساخت های محکم و حساب شده کرد، که بتواند مراکزی مجلل و آپارتمان هایی مناسب و لوکس را برای گردشگران، تماشاگران و علاقه مندان به جام دنیای فراهم سازد.

در این بین خبرهای ضد و نقیضی نیز به گوش رسید که کشور قطر از ایران درخواست نموده که تا در اسکان جمعیت علاقه مند به جام دنیای به او یاری کند و جزایر کیش و قشم را در اختیار او قرار دهد. بدون شک قطر در سال 2022 به یکی از پر امکانات ترین و مجهز ترین کشور های دنیا خواهد بود که با قیمت های نجومی از هواداران و هواداران فوتبال پذیرایی می نماید. این کشور به راحتی می تواند نظر هواداران پرشور ورزش فوتبال را به خود جلب کند و در کنار فراهم آوردن امکاناتی مفرح و شاد برای آنان آداب و سنت ها، فرهنگ و تکنولوژی بینظیر خود را به آنان عرضه کند، که بدون شک سفر به این کشور مجذوب کننده و دیدنی خواهد بود. هتل های شناور قطر می توانند نقطه عطف این رویداد دنیای برای این کشور محسوب شوند.

جامی دنیای با هتل های شناور قطر

با یک حساب ساده و سرانگشتی می توان فهمید که هتل های قطر به طور معمول جوابگوی خیل بزرگ تماشاگران و هواداران جام دنیای نخواهند بود. برای یک اسکان منحصر به فرد و شایسته، قطر یک تصمیم کاملا آگاهانه و هوشمندانه گرفت تا هم بتواند قدمی در جلب نظر گردشگران برداشته باشد و هم بتواند خلاقیتی نو و نو را به دنیایان عرضه کند. در این عملکرد کشور قطر تصمیم گرفت میهمانان جام دنیای را در کشتی های مجلل و باشکوهی مستقر کند که در اصل این کشتی ها همان هتل های شناور قطر هستند. این هتل های شناور به علت نزدیکی به دوحه، توانسته اند به شکل جزیره هایی کاملاً مستقل عمل نموده و آب، برق، گاز، سیستم بازیافت و دفع زباله و همینطور تاسیسات مورد احتیاج و اختصاصی خود را داشته باشند.

اقامتی با شکوه به ونیز عربی

هتل های شناور قطر به طور کلی به قصد پذیرایی و اسکان هواداران مسابقات جام دنیای 2022، همینطور برای پوشش دادن کمی ها وکاستی های کشور قطر، طراحی و اجرا شده اند. شرکت Sigge Architects که به طور اختصاصی مجری ارائه این طرح اعجاب برانگیز معرفی شده است، اینگونه اعلام نموده که مسافران ساکن در هتل های شناور قطر به راحتی می توانند با استفاده از قایق رفت امد نموده و برای رسیدن به ورزشگاه محل برگزاری جام دنیای قطر، نقل و انتقالی کاملا ایمن داشته باشند. ترکیب شگفت آور هتل های شناور و چشم انداز ای که از کنار هم نهاده شدن این 16 هتل نمایان می گردد، سبب شده که شهر ونیز در کشور ایتالیا را برای بازدیدنمایندگان تداعی کند و درست مانند شهر ونیز مسافران برای حمل و نقل و دسترسی به سایر نقاط شهر، باید از قایق استفاده نمایند.

اسکانی به وسعت 25000 هزار نفر

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم قرار است در کنار هتل هایی که در شهر قطر قرار دارند، از هتل های شناور نیز برای اسکان مسافران و تماشاگران جام دنیای 2022 استفاده شوند، به عبارتی هتل های شناور قطر قرار است نیروی یاریی برای اسکان میهمانان این بازی ها باشند. در برآورده آخر کشور قطر این اینگونه گفت که قادر است در هتل های شناور خود امکان اسکان 25000 هزار نفر در برترین شرایط را، فراهم کند. نکته قابل توجه در طراحی و ساخت هتل های شناور قطر این است که بعد از به اتمام رسیدن جام دنیای، می توان به راحتی هتل ها را با شناور به نقاط دیگر و یا حتی انباری های مخصوصی که برای آنها در نظر گرفته شده منتقل کرد، تا در آینده بتوان آن ها را برای مسابقات و یا رویدادهای بزرگ دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.

مزایا و معایب ساخت هتل های شناور قطر

بدون شک هر طرح معماری و شهرسازی بواسطه اجرا در سطح کلان، مزایا و معایب خود را به همراه دارد. هتل های شناور قطر نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. در این قسمت مزایا و معایب این کار را با یکدیگر آنالیز خواهیم کرد.

مزایای ساخت هتل های شناور قطر

هر کشوری فارغ از نهاده شدن آن در قاره آفریقا، آسیا، آمریکا، اروپا و اقیانوسیه، اگر کمی هوشمند باشد و شمه مالی داشته باشد می داند که برگزاری یک رویداد مهم مانند جام دنیای تا چه اندازه می تواند برای او سودآور و مهم باشد. این یک فرصت است که کشور میزبان بتواند با ارائه رسوم، فرهنگ ها، باورها، اعتقادات و حتی دستاورد های چندین ساله خود به مهمانان و گردشگران، به خوبی کشور خود را معرفی کند و در نتیجه در کنار ایجاد فرصت های مالی مختلف و متنوع برای خود، لحظاتی شاد و پر خاطره را برای مهمانان و گردشگران رقم بزند.

کشور قطر نیز به خوبی توانسته از این فرصت استفاده کند و باز ساخت و ارائه هتل های شناور قطر، مهمانان و گردشگران این کشور را شگفت زده کند. البته جاذبه های تفریحی و گردشگری این کشور تنها به هتل های شناور محدود نمی شوند و به جرات می توان گفت که این کشور توانسته در سال های اخیر به خوبی خود را در صنعت گردشگری ارتقاء بخشد. رویدادهایی که به واسطه آنها مردم از سراسر دنیا به یک کشور و یا یک شهر سفر می نمایند همگی می توانند پایه و اساس اتفاقات مهمی برای آن شهر و کشور باشند.

معایب ساخت هتل های شناور قطر

بدون شک ساخت هتل های شناور قطر و ارائه آنها در برترین موقعیت مکانی و با بالاترین اندازه سرویس دهی مطابق با استانداردهای دنیای، به راحتی می تواند ضعف و کمبود هتل های این کشور برای اسکان مسافران و هواداران جام دنیای را پوشش دهد، اما این طرح معایب خود را نیز به همراه دارد. به طور حتم صرف کردن هزینه هنگفتی برای ساخت این 16 هتل، تنها برای استفاده یک ماهه نمی تواند مالی و ارزان باشد از طرفی دیگر کشور قطر با ساخت این هتل ها آرامش و ثبات زندگی در سطح دریا را به هم خواهد زد و اختلالات بسیار زیادی در محیط زیست ایجاد خواهد نمود که از معایب دیگر ساخت هتل های شناور قطر است.

هواداران فوتبال با جمعیتی 1/5 میلیونی

خب قانونا و قاعدتاً کشور قطر برای میزبانی از جام دنیای 2022 علاوه بر هتل هایی که دارد، مجبور به ساخت هتل های دیگری نیز خواهد بود تا بتواند به راحتی خیل بزرگ مسافران در کشور خود را اسکان دهد. هتل های شناور قطر ساخته شده اند تا تعداد هتل ها و اقامتگاه ها در این کشور افزایش پیدا نموده و در نهایت این کشور برای اسکان مهمانان با مسئله ای روبه رو نگردد. بر اساس آخرین آماری که قطری ها اعلام نموده اند این کشور توانسته 45 میلیارد دلار هزینه را برای ساخت هتل ها، بزرگراه ها و راه های نو اختصاص دهد. از این مبلغ، فقط 36 میلیارد دلار برای ساخت و تجهیز پروژه مترو در این کشور هزینه شده و احتمالاً پیش بینی خواهد شد که در زمان برگزاری جام دنیای ،2022 جمعیتی بالغ بر یک و نیم میلیون نفر از هواداران فوتبال، به این کشور سفر نمایند.

ابتکارات قطر کم نیست!

بدون شک دانستن این موضوع برای شما بدون لطف نخواهد بود که بدانید کشور قطر در کنار طراحی و ساخت هتل های شناور، توانسته ابتکارات نو دیگری را نیز برای اسکان هواداران جام دنیای 2022 ارائه کند. به عبارتی هتل های شناور قطر تنها شگفتی این کشور نیستند، بلکه قطری ها تصمیم گرفته اند برای جبران کمبود فضای اسکان و هتل در این کشور از خیمه هایی با عنوان خیمه های اقامتی نیز استفاده نمایند. این خیمه ها که قرار است در طول مسابقات جام دنیای برای اسکان دادن به مهمانان برپا شوند، چیزی از یک هتل لوکس کم ندارند. بر طبق اظهارات قطری ها، این خیمه های اقامتی با برترین و بالاترین کیفیت در کنار لوکس ترین و مناسب ترین امکانات ارائه می شوند تا بتوانند نقطه پایانی بر میزبانی منحصر به فرد و بدون ایراد قطری ها باشند.

یک معرفی خاص از هتل های لوکس قطر

همانطور که میدانید قطر کشوری زیبا و پرطرفدار است که با در نظر گرفتن موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی که دارد سفر به آن کمی مشکل خواهد بود. کشور قطر در قسمت جنوب غربی آسیا و درست در منطقه خاورمیانه نهاده شده و آب و هوایی به شدت گرم و خشک دارد. بنابراین اینکه بتوانید یک محل اقامتی و یک هتل لوکس و مناسب را برای خود انتخاب کنید یک امتیاز خواهد بود تا بدین واسطه شما از سفر خود به این کشور نهایت لذت را ببرید. این قسمت اختصاص داده شده به معرفی هتل های لوکس کشور قطر تا به شما بگوییم تنها هتل زیبا و منحصر به فرد موجود، هتل های شناور قطر نیست. به عبارتی شما می توانید با کمی دقت و جستجو هتل های لوکس و با کیفیت دیگری را نیز در این کشور پیدا کنید.

  • هتل موندریان، یک میزبان VIP در دوحه قطر

بدون شک جام دنیای یک فرصت است که در کنار سفر مردم عادی و هواداران تیم های فوتبال به کشور میزبان، چهره های برجسته، مهم و مشهور دنیای هنر، اقتصاد، سیاست، ورزش و غیره نیز به این کشور سفر نمایند. افرادی که دستی بر آتش معادلات دنیای دارند و تماشای مسابقات جام دنیای و داشتن یک تفریح لوکس، از تفریح های معمول آنها به شمار میرود. پذیرایی کردن از این مهمانان ویژه و خاص یک فرصت فوق العاده است که کشور قطر توانسته آن را بواسطه هتل لوکس موندریان در کنار هتل های شناور قطر، برای این افراد فراهم کند.

هتل موندریان طراحی و معماری خاص و خارق العاده ای دارد و با نقش و نگارهایی که ارائه نموده ، توانسته نظر تمامی مهمانان را به خود جلب کند. این هتل را یکی از هتل های بسیار لوکس منطقه خاورمیانه می دانند که در نزدیکی رستوران های متعدد و همینطور مراکز تفریحی شبانه زیادی ساخته شده است. 270 اتاق لوکس با خدمات ویژه، سالن بدنسازی و نزدیکی به مراکز خریدی مانند لوسیل و لاگونا، از جمله ویژگی های مجذوب کننده این هتل هستند. ناگفته نماند که سالن بدنسازی به صورت 24 ساعته فعال است و شما برای استفاده از تجهیزات و دستگاه های موجود در این سالن هیچ محدودیتی نخواهید داشت.

  • هتل فوق لوکس اس تی رجیس

دومین هتلی که قصد داریم آن را به عنوان یکی از هتل های بسیار لوکس و پرطرفدار در کنار هتل های شناور قطر، به شما معرفی کنیم هتل اس تی رجیس دوحه است که با معماری خاص و سبک عربی عجیب، همینطور طراحی مجذوب کننده و سنتی خود، سبب شده که به یکی از برترین هتل های کشور قطر تبدیل گردد که با پنج ستاره خود می تواند به خوبی تمام احتیاجهای گردشگران و مهمانان خود را برآورده کند. با اقامت کردن در این هتل شما می توانید از امکانات ویژه ای مانند خدمات ماساژ و سالن های اسپا بهره ببرید و بعلاوه به راحتی و در آرامش کامل در ساحل اختصاصی این هتل حمام آفتاب بگیرید.

این هتل همچون هتل های شناور قطر، چشم اندازی زیبا و خاص به شما ارائه می نماید که سبب می گردد لحظاتی بسیار پر خاطره و لذت بخش داشته باشید و خود را مانند مرواریدی در دل دریای بیکران تصور کنید. غذاهایی که در این هتل سرو می شوند با طعم و مزه خاصی ارائه شده و به دست برترین سرآشپزهای معروف و مشهور دنیا تهیه و طبخ می شوند. علاوه بر امکانات یاد شده در این هتل، شما با استخری روباز در یک محیط کاملا آرامش بخش، اتاق هایی با طراحی سنتی و همینطور امکان استفاده از زمین تنیس روبرو خواهید بود. ناگفته نماند که تمامی اتاق هایی که در این هتل قرار دارند همگی از سیستم های تهویه مطبوع مناسبی برخوردار هستند تا شما در مدت زمانی که در این کشور اقامت دارید به واسطه گرمای هوا اذیت نشوید.

  • هتل زیبای شرایتون گرند

نوبتی هم باشدنوبت قدیمی ترین و خوشنام ترین هتل شهر دوحه یعنی هتل شرایتون گرند است. ساخت این هتل در سال 1982 انجام شد و در سال 2014 به طور کامل مورد بازسازی نهاده شد. هتل شرایتون گرند در شهر دوحه و در کنار هتل های شناور قطر، یک گزینه خوب است که ما آن را برای اقامت شما در طول برگزاری رویداد جام دنیای 2022 قطر توصیه می کنیم. حجم بیرونی این هتل همچون احرام مصر طراحی شده و نزدیکی آن به رستوران های معروف و مشهور شهر سبب شده که یکی از هتل های پرطرفدار باشد. شما در رستوران های اطراف این هتل می توانید انواع غذاهای لذیذ ایتالیایی مانند پاستا و پیتزا های لذیذ را امتحان کنید. بعلاوه نزدیکی این هتل به مراکز تفریحی شبانه، سبب شده که گردشگران زیادی برای اقامت در این هتل اقدام نمایند.

هتل شرایتون تنها 3 دقیقه با ساحل فاصله داشته و شما به راحتی می توانید در طول مدت اقامت خود در این هتل پنج ستاره از تماشای دریای نیلگون لذت ببرند. توصیه میکنیم اگر از هواداران پر وپاقرص ورزش شنا هستید این تفریح لذت بخش را در استخرهای هتل و همینطور ساحل اختصاصی آن تجربه کنید. ناگفته نماند که رستوران واقع در این هتل با برترین سرآشپزهای دنیا، منوی اروپایی به روز و لذیذی را به شما ارائه می نماید که در بین آنها غذاهای ایتالیایی، آسیایی و مدیترانه ای خودنمایی می نمایند. امکانات این هتل همپای هتل های شناور قطر است و از اقامت در آن پشیمان نخواهید شد.

  • هتل زباراح، یک انتخاب هوشمندانه

همانطور که گفتیم کشور قطر به علت میزبانی از جام دنیای 2022 و به واسطه محدود بودن تعداد هتل های ساخته شده در این کشور، تصمیم به ساخت هتل های شناور قطر گرفت تا بتواند جوابگوی احتیاجهای مسافران و گردشگران مراجعه نماینده به این کشور باشد. یکی دیگر از هتل های معروف این کشور هتل زباراح است. البته این هتل امکانات هتل های دیگر را ندارد اما قیمت آن ارزان تر است و به شما اجازه می دهد که با یک دیدگاه کاملا هوشمندانه و مالی، هزینه های خود را به خوبی مدیریت کنید.

قابل ذکر است که این هتل اگرچه امکاناتی در حد دیگر هتل ها ندارد اما، همچنان تمیز و مجهز است و انصافا امکاناتی بیشتر از این 3 ستاره را برای ارائه کردن به مسافران خواهد داشت. در این هتل 45 اتاق بزرگ که تقریبا می توان گفت هر کدام از آنها برای خود یک سوئیت مجزا هستند، طراحی و تعبیه شده است. منصفانه نیست اگر نگوییم که هتل زباراح تجهیزاتی در حد هتل های 5 ستاره و هتل های شناور قطر دارد و امکاناتی مانند اینترنت، استخر و جکوزی، پارکینگ، سرویس لاندری، زمین تنیس، حمل و نقل فرودگاهی، اتاق بازی بچه ها، سالن های اسپا و بدنسازی و همینطور اتاق بیزینس را برای راحتی و آسایش مهمانان و گردشگران هتل، با ان ها ارائه می نماید.

یک رویداد و این همه امکانات!

میزبانی جام دنیای اتفاق کمی نیست. در هر حال همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم این اتفاق، یک فرصت طلایی برای کشور میزبان است تا بتواند خود را به خوبی به دنیا معرفی کند. کشورهای عربی در سال های اخیر به خوبی توانسته اند با در نظر گرفتن بودجه های کلان، در شهرسازی و معماری پیشرفت نمایند، که این موضوع جای تامل فراوانی دارد. یک رویداد مهم مانند میزبانی جام دنیای، می تواند سکوی پرتابی برای کشور میزبان باشد تا جایگاه خود در دنیا را ارتقاء بخشیده و با ارائه امکانات منحصر به فردی مانند طراحی و ساخت مجموعه های اقامتی همچون هتل های شناور قطر و صد البته تفریحات گوناگون، اقامتی پر خاطره و هیجان انگیز را برای مهمانان خود خلق کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2230

به "هتل های شناور قطر برای میزبانی از جام جهانی 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل های شناور قطر برای میزبانی از جام جهانی 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید