هواوی از تراشه کایرین 990 حاوی مودم 5G رونمایی کرد

به گزارش بوستان گفتگو، جدیدترین تراشه پرچم دار هواوی موسوم به کایرین 990 شامل مودم 5G است و ساعاتی قبل در نمایشگاه IFA 2019 رسما معرفی شد؛ البته مدل 4G این تراشه هم ارائه می شود که فاقد مودم 5G است. هواوی برای ساخت این تراشه از فناوری 7 نانومتری استفاده کرده است و می تواند حداکثر سرعت دانلود 2.3 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 1.25 گیگابیت بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان بیاورند. وظیفه پردازش گوشی هم بر عهده 8 هسته مبتنی بر معماری ARM قرار گرفته است. علاوه بر این، باید به پردازنده گرافیکی 16 هسته ای Mali-G76 هم اشاره کنیم که از لحاظ گرافیکی قدرت بسیار بالایی را برای گوشی های مبتنی بر این تراشه ارائه می کند.

هواوی از تراشه کایرین 990 حاوی مودم 5G رونمایی کرد

وجود مودم 5G در داخل تراشه، علاوه بر صرفه جویی در فضا، منجر به کاهش مصرف انرژی هم می شود. در همین رابطه باید به تراشه اگزینوس 980 سامسونگ هم اشاره کنیم که آن هم حاوی مودم 5G است و چند روز قبل معرفی گشت. در این حین، انتظار می رود کوالکام اولین تراشه حاوی مودم 5G خود را در سال آینده معرفی کند.

مانند تراشه اگزینوس، مدل 5G کایرین 990 هم از امواج میلی متری 5G پشتیبانی نمی کند. هواوی اعلام کرده از آنجایی که فناوری مذکور عمدتا در کشور آمریکا استفاده می شود و گوشی های هواوی در بازار آمریکا حضور ندارند، آن ها تصمیم گرفته اند این قابلیت را در این تراشه تعبیه نکنند. در عوض، کایرین 990 از امواج پایین تر از 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند که توسط بیشتر اپراتورهای مخابراتی فعال در زمینه 5G در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق اعلام هواوی، تراشه مذکور از واحد پردازش عصبی پیشرفته تری بهره می برد که می تواند برای کارهایی مانند تشخیص چهره و تشخیص صدا مورد استفاده قرار بگیرد. طبق گزارش های منتشر شده، خانواده هواوی میت 30 پرو که قرار است در تاریخ 19 سپتامبر رسما معرفی شوند، از این تراشه بهره می برند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 334

به "هواوی از تراشه کایرین 990 حاوی مودم 5G رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی از تراشه کایرین 990 حاوی مودم 5G رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید