فرمانده گارد ریاست جمهوری خود را به عنوان رهبر تازه نیجر معرفی کرد

به گزارش بوستان گفتگو، پس از کودتای نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر علیه رئیس جمهور این کشور و حمایت ارتش از این اقدام، ژنرال عبدالرحمن تیچیانی خود را به عنوان رئیس شورای انتقالی نیجر معرفی کرد.

فرمانده گارد ریاست جمهوری خود را به عنوان رهبر تازه نیجر معرفی کرد

به گزارش خبرنگاران، تلویزیون رسمی نیجر، امروز (آدینه)، گفت که ژنرال عبدالرحمن تیچیانی فرمانده گارد ریاست جمهوری این کشور به عنوان رهبر تازه نیجر و رئیس شورای انتقالی این کشور معین شده است.

منابع امنیتی نیجری، بعدازظهر روز چهارشنبه هفته جاری، خبر داده بودند نیروهای گارد ریاست جمهوری، محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در کاخ ریاست جمهوری در نیامی -پایتخت نیجر- تحت محاصره درآورده اند.

گارد ریاست جمهوری نیجر، دیروز (پنجشنبه) در پخش زنده شبکه تلویزیون ملی این کشور (ORTN) رسما تایید کرد که با کودتا قدرت را در دست گرفته است. در پی این اعلام، ارتش نیجر نیز حمایت خود را از انتها دوره حکومت محمد بازوم گفت.

ژنرال عبدالرحمن تیچیانی، امروز، در نطقی که از تلویزیون ملی این کشور پخش شد، گفت که سربازانش به علت نابسمانی اوضاع امنیتی قدرت را به دست گرفته اند.

رئیس شورای انتقالی نیجر در ادامه افزود که در دوران محمد بازوم، گفتمانی سیاسی با این هدف شکل گرفته بود تا مردم را مجاب کند همه چیز در این کشور بر وفق مراد است. در حالی که واقعیت تلخ در این کشور مرگ، آوارگی و خواری و ناامیدی بود.

این اظهارات درست چند ساعت پس از آن اعلام شد که فرانسه کشوری که پیشتر نیجر را تحت استعمار خود داشت، این کودتا را انتها کار نداسته بود.

کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه ابراز امیدواری نموده بود که کودتاچی ها درخواست های بین المللی برای بازگشت به حکومت دموکراتیک را بپذیرند.

نیجر، کشوری محصور در خشکی در غرب آفریقا، یکی از بی ثبات ترین کشورهای دنیا به شمار می آید که از زمان استقلال از فرانسه در سال 1960، علاوه بر چندین کوشش برای کودتا، شاهد چهار کودتای پیروز بوده که آخرین آن به فوریه 2010 علیه رئیس جمهور مامادو تانگا باز می شود.

شرایط کنونی این کشور آفریقایی نگرانی هایی را در خصوص آینده آن و منطقه ایجاد می نماید، زیرا در شرایطی که نیجر با چالش های امنیتی فزاینده ای به علت تهدید گروه های مسلح رو به رشد در منطقه ساحل روبرو است، ثبات سیاسی برای رسیدگی به این چالش ها و جلوگیری از تشدید خشونت برای این کشور غیرساحلی در غرب آفریقا بسیار اهمیت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مرداد 1402 بروزرسانی: 6 مرداد 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2374

به "فرمانده گارد ریاست جمهوری خود را به عنوان رهبر تازه نیجر معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده گارد ریاست جمهوری خود را به عنوان رهبر تازه نیجر معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید