قدیمی رستوران های پاریس را بیشتر بشناسیم

به گزارش بوستان گفتگو، معرفی شهر پاریس

شهر زیبای پاریس که پایتخت کشور فرانسه و مهد علم و هنر این کشور می باشد، در زمینه مالی و صنعتی نیز در بین شهرهای اروپایی صندلی ویژه ای پیدا نموده است . به لحاظ مالی ، پنجمین شهر مالی دنیا و بزرگترین شهر مالی اروپا است . این شهر به تنهایی بیست و پنج درصد فراوری ناخالص داخلی کشور فرانسه را به خود اختصاص داده است و نیز شماری از سازمان های بین المللی دنیا در این شهر واقع شده اند . جمعیت پاریس بیش از دو میلیون نفر می باشد و از شناخته ترین مقاصد گردشگری دنیا می باشد . از جمله آثار دیدنی این شهر می توان به برج ایفل ، موزه لوور ، موزه اورسی و کاخ ورسای اشاره نمود . اگر گردشگران خارجی در کنار بازدید از جاذبه های این شهر زیبا بخواهند وعده های غذایی خود را در دنج ترین رستوران ها میل کنند ، بهتر است به سراغ قدیمی ترین رستوران های پاریس بروند . در ادامه بحث با شماری از این رستوران ها آشنا می شویم.

قدیمی رستوران های پاریس را بیشتر بشناسیم

رستوران های قدیمی پاریس

پاریس به عنوان یکی از شهر های مدرن امروزی ، توانسته است آثار تاریخی و سنت گذشته اینشهر را حفظ کند .قدیمی ترین رستوران های پاریس همچون نگینی در قلب این شهر می درخشند . بیشتر این رستوران های قدیمی در بین قرون شانزدهم تا هجدهم میلادی تأسیس شده اند و در کنار این رستوران های قدیمی ، کافه های قدیمی نیز وجود دارند . هزینه غذا در قدیمی ترین رستوران های پاریسگران است .

معرفی قدیمی ترین رستوران های پاریس

رستوران بطری طلایی

این رستوران زیبا و قدیمی در ساحل رود سن و در مقابل کلیسای نتردام واقع شده است . این رستوران قدیمی در سال هزار و ششصد و سی و یک در ساحل رود سن تأسیس شد . از جمله افراد معروفی که در این رستوران بیشتر رفت و آمد داشتند ، می توان به لویی چهاردهم و ولتر اشاره نمود. این رستوران که از قدیمی ترین رستوران های پاریسبه شمار می رود ، از همان ابتدای تأسیس تا الان با همان اسم قدیمی اش باقی مانده است و سبک ساخت آن قدیمی است .دارای چندین اتاق می باشد که هریک جو خاصی دارند و غذاهای آن نیز خوشمزه و بی نظیر می باشند .

برج نقره ای

این رستوران که در منطقه پنج پاریس و در سال هزار و پانصد و هشتاد و دو تأسیس شده است ، قدیمی ترین رستوران پاریس می باشد .موسس این رستوران تاریخی سرآشپزی بسیار معروف بوده است . در زمان تأسیس این رستوران معروف هنری سوم چنگال را کشف کرد و از جمله افراد مشهوری که در این رستوران قدیمی حضور پیدا کرده اند ، لویی چهاردهم ، هنری سوم ، ریشلیو و ساچا گیتری بوده است .این رستوران امروزه در میان مردم پاریس و توریست ها شهرت جهانی پیدا کرده است و نمای ظاهری آن ، لذت غذا خوردن در این رستوران را چند برابر کرده است اما هزینه های رفتن به این رستوران بسیار بالا است .

رستوران جایگاه کوچک

این رستوران که از قدیمی ترین رستوران های پاریسمی باشد در زمان سلطنت لویی چهاردهم و در سال هزار و ششصد و هشتاد میلادی تأسیس شده است .نام قدیمی این رستوران خانه بوده است که امروزه به جایگاه کوچک تغییر یافته است . این رستوران در لیست بناهای تاریخی شهر پاریس قرار گرفته است و ازجمله افراد معروفی که در این رستوران رفت و آمد داشته اند ، لویی چهاردهم می باشد .

یکی از رستوران های قدیمی پاریس که در روبه روی برج زیبای ایفل ساخته شده است .

کافه رستوران پروکوپ

نام این رستوران در بین نام قدیمی ترین رستوران های پاریسمی درخشد و توسط فرانچسکو پروکوپیو دای کلتلی تأسیس شده است که در منطقه ششم پاریس و در سنت ژرمن واقع شده است . نمای این رستوران قدیمی با لوستر های بزرگ ، مبلمان چوبی تزیین شده است .این رستوران به خانه دایره المعارف ها معروف است و بیشتر پاتوق هنرمندان و انقلابیون بوده است . این رستوران قدیمی که در شمار گران قیمت ترین رستوران های پاریس قرار گرفته است ، غذاهای سنتی و معروف را نیز عرضه می نماید و به لحاظ تاریخی در بین رستوران های دیگر بی همتا است . در داخل محوطه این رستوران و در سمت چپ بر روی دیوار آن تابلویی بزرگ نصب شده است که درون آن کلاه نظامی بناپارت قرار گرفته است . این رستوران نسبت به قدیمی ترین رستوران های پاریس بزرگتر است و دارای نه سالن است و در هر سالن میز و جایگاه هایی با چیدمان خاص قرار داده اند . قدمت رستوران پروکوپ به بیش از سیصد سال می رسد و افراد و انقلابیونی همچون مارا ، دانتون و روبسپیر ، دنتون و مارت همدیگر را در این رستوران ملاقات کرده اند و همین باعث می گردد در شمار قدیمی ترین رستورانهای پاریسقرار بگیرد .

رستوران وفور بزرگ

این رستوران در سال هزار و هفتصد و هشتاد و چهار در یکی از قصرهای سلطنتی تأسیس شد ولی در سال هزار و هشتصد و بیست توسط شخصی به نام وفور مجلل و ترمیم شد و به اسم همین شخص شهرت یافت . این رستوران محل رفت و آمد روشنفکران ، ادیبان و افراد سیاسی همچون بنا پارت ، جوزفین د. بوورننس ، مک موهن ، ویکتور هوگو و جورج ساند بوده است و باعث شده است این رستوران در شمار قدیمی ترینرستوران های پاریسقرار بگیرد . در این رستوران غذاهای اصیل فرانسوی پخته می گردد و دارای گارسون هایی بسیار منظم می باشد .

رستوران آلنو پاریس در پاویون لدواین

این رستوران که در سال هزارو هفتصد و هشتاد و نه تأسیس شده است ، مکانی قدیمی و محل دید و بازدید های عصر طلایی به شمار می رفت . دکوراسیون و شکل امروزی این رستوران نیز با همان سبک قدیمی است . بینظیر ترین غذاهای فرانسوی توسط آشپزان این رستوران قدیمی پخته می گردد . سبک آشپزی این رستوران از اشپزی کلاسیک فرانسوی الهام گرفته شده است .

رستوران Apicius

این رستوران نیز در لیست قدیمی ترین رستوران های پاریسقرار گرفته است و در سال دو هزار تأسیس شده است و دارای چندین سالن و با تزیینات مجلل می باشد . فضای اینرستوران را با نقاشی های هنری و زیبا تزیین کرده اند . سبک آشپزی این رستوران بزرگ مطابق سبک های مدرن فرانسوی می باشد .

کافه رستوران دولاپه

این کافه- رستوران قدیمی در سال 1975 توسط دولت فرانسه ساخته شد و در ساخت فیلم و حتی در نقاشی از این کافه -رستوران استفاده می گردد . این کافه محل مورد علاقه نویسندگانی همچون امیل زولا و گی دو مویاسان بوده است .

کافه دو مگو

این کافه قدیمی توسط سیمون دوبووار و ژان پل سارتر تأسیس شده است و در ابتدا رستوران نیز بود اما امروزه فقط یک کافه می باشد . این کافه در خیابان سن ژرمن و روبه روی صومعه قرار گرفته است.

رستوران بلدنا

این رستوران که توسط یک لبنانی تأسی شده است بیش از چهل سال سابقه دارد و تا حدودی می توان آن را در رده ای از لیست قدیمی ترین رستوران های پاریس قرار داد و جزو رستوران هایی است که در آن گوشت و مواد غذایی حلال استفاده می گردد . در این رستوران انواع غذاهای لبنانی ، مدیترانه ای ، رژیمی و گیاهی پخته می گردد .

منبع: دلتابان
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 293

به "قدیمی رستوران های پاریس را بیشتر بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی رستوران های پاریس را بیشتر بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید