صنایع پایین دستی در مهر و لامرد راه اندازی گردد

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/فارس نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود که باید صنایع پایین دستی در این دو شهرستان شکل بگیرد و سرمایه گذاران تشویق و ترغیب شوند.

صنایع پایین دستی در مهر و لامرد راه اندازی گردد

سید موسی موسوی پنج شنبه 23 دی در مراسم جشن تکمیل ظرفیت آلومینیوم جنوب با بیان اینکه امروز اتفاق بزرگی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: بدون اغراق منطقه لامرد یک عسلویه در خشکی و عسلویه دوم معدنی است.

او با بیان اینکه اینجا بزرگترین حوزه گازی بعد از عسلویه است، گفت: این منطقه به لحاظ راه های دسترسی در حال پیشرفت است و کریدور لامرد و پارسیان عملا انجام می گیرد، راه های ارتباطی با دیگر شهرستان ها از جمله خنج نیز در دست اقدام است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه انتقال آب نیز عملیات اجرایی آن در حال انجام است، اضافه کرد: با عملیات انتقال آب، آب مورد احتیاج صنعت و شرب دو شهرستان تامین می گردد.

موسوی با بیان اینکه تقاضای ما این است که نگاه ملی به این منطقه گردد، چراکه ارزش سرمایه گذاری را دارد، عنوان نمود: نمایندگان استان یاری نمایند که این نگاه ملی به منطقه شکل بگیرد بعلاوه صنایع پایین دستی باید در این منطقه ها شکل بگیرد و سرمایه گذاران تشویق و ترغیب شوند.

او با بیان اینکه برای تامین خوراک این منطقه نیز احتیاجمند یاری است، عنوان نمود: سرمایه گذارانی هستند که زمین خریدند و هیچ مشکل اقتصادی ندارند فقط خوراک می خواهند منابع تامین خوراک نیز در منطقه است اما باید وزارت نفت یاری کند تا پتروشیمی و پتروپالایشگاه ایجاد گردد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در مورد احتیاج به میعانات گازی نیز عنوان نمود: هم پالایشگاه پارسیان و هم عسلویه این میعانات گازی را دارند فقط باید همت و اراده ای باشد برای اینکه منابع در اختیار سرمایه گذاران قرار بگیرد؛ اگر چنین گردد تحولی در اشتغال این منطقه ایجاد می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2070

به "صنایع پایین دستی در مهر و لامرد راه اندازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع پایین دستی در مهر و لامرد راه اندازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید