راهنمای سفر به درسدن

به گزارش بوستان گفتگو، راهنمای مسافرتی به درسدن | Travel Guide To Dresden

درسدن، از شهرهای کشور صنعتی آلمان است، که در جنگ دنیای دوم آسیب های زیادی دیده بود. اما بعد از جنگ بازسازی شده و توانسته به عنوان یکی از مقاصد مجذوب کننده و تاریخی کشور آلمان به شمار برود. بناهای شهر درسدن به سبک بناها و آثار تاریخی رم است و گذشته تاریخی این شهر را در فکر تداعی می کند. این شهر آلمانی علاوه بر آن که شهری سلطنتی است و بناهای با شکوه زیادی دارد طبیعت بسیار خوبی هم دارد که گردشگران را به این شهر می کشاند. به طور کلی سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارند در زندگیشان انجام دهند، اما قبل از سفر داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به درسدن سعی کرده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر درسدن در کشور آلمان همراهی کنید.

راهنمای سفر به درسدن

موقعیت جغرافیایی درسدن

شهر درسدن، مرکز استان زاکسن در حاشیه رود رود آلب و در نزدیکی مرز جمهوری چک قرار گرفته است. این شهر دومین شهر بزرگ کشور آلمان بوده و مساحت آن حدود 1700 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت شهر درسدن طبق آمار سرشماری که در سال 2016، اجرا شده نزدیک به 547,172 نفر بوده است، که در این شهر زندگی می کرده اند؛ این عدد تا کنون حتما تغییر کرده است.

مختصری از تاریخ درسدن

در طی جنگ جهانی دوم، شهر درسدن مورد بمباران نیروهای هوایی سلطنتی بریتانیا نیز شد و527 بمب افکن نیروهای هوایی ایالات متحده بیش از 3.900 تن بمب انفجاری قوی و بمب های آتش زا (بمب های بشکه ای و فسفری) را بر این شهر فرو ریختند. شهر درسدن پس از این حمله به طور کامل ویران شد و شمار زیادی از مردم غیرنظامی در این شهر کشته شدند. اما این شهر آلمانی با سابقه تاریخی خود عمدتاً شامل ساختمان های زیبایی بود، که با سبک های معماری گوتیک و باروک ساخته شده بودند و به منظور جلوگیری از آسیب این بناها و حفظ فضای سنتی شهر بیشتر کارخانه ها در حومه شهر ساخته می شدند. بخش عظیمی از این بناهای زیبای تاریخی درسدن بر اثر بمباران متفقین نابود شده اند اما همچنان گردشگران زیادی هستند که سفر به درسدن جزء اولویت های آنان است.

اطلاعات کلی شهر درسدن

زبان رسمی: آلمانی

واحد پول: یورو

نوع برق شهری: 230 ولت و فرکانس آن 50 هرتز

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

کد کشور: +49

شماره های اضطراری

  • پلیس: 110
  • آتش نشانی و آمبولانس: 112

فرودگاه بین المللی: فرودگاه درسدن

آب و هوای شهر درسدن

شهر درسدن، از آب و هوای سرد و اقیانوسی بهره مند است، بطوری که در تابستان ها این شهر بسیار گرم بوده ولی در زمستان دقیقا برعکس تابستان بسیار سرد می گردد. میانگین دمای سالانه در این شهر 10 درجه سانتی گراد است. بهترین زمان برای سفر به این شهر آلمانی از می تا اکتبر (خرداد تا آبان) است زیرا شرایط هوایی ملایم و مطلوبی در درسدن برقرار است.

هزینه اقامت در شهر درسدن

به طور کلی هزینه ها در سفر به کشور و شهر اروپایی بالا است، اما در کشور آلمان به دلیل تنوع و تعدد در هتل هایی که دارد مسافران می توانند بنابر بودجه و سلیقه ای که دارند هتل مناسبی را برای خود پیدا کنند. تمامی هتل های این شهر از امکانات رفاهی مناسب و سطح بالایی برخوردار هستند، یکی دیگر از راه هایی که می توانید برای اقامت در آلمان از آن استفاده کنید، سایت Airbnb است. از این طریق می توانید اقامتگاه های اشتراکی را با پرداخت مبلغ بسیار کمتری نسبت به هتل اتاق کرایه کنید. کرایه یک آپارتمان کامل هم در تقریبا 60 یورو هزینه دارد. در ادامه راهنمای سفر به درسدن ما چند هتل مناسب جهت اقامت در این شهر آلمانی را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر درسدن

  • هتل بولو پالایس | Bulow Palais

هتلی 5 ستاره لوکسی که در راهنمای سفر به درسدن می خواهیم معرفی کنیم، بولو پالایس است. این هتل دارای امکاناتی نظیر رستوران، باشگاه بدنسازی، مرکز ماساژ، رم سرویس و اینترنت رایگان پرسرعت می باشد.

شماره تلفن: 00493056837020

آدرس: آلمان - درسدن Königstraße 14، 01097 Dresden، Germany

  • هتل آی بیس درسدن باستی | Ibis Dresden Bastei

هتلی خوب و مناسب در شهر درسدن که می توانید هم از لحاظ هزینه و هم از نظر امکانات و شرایط خیالتان بابت اقامت در آن راحت باشد، نام این هتل آی بیس هست. این هتل 3 ستاره بوده و دارای رستوران و اینترنت رایگان پرسرعت می باشد.

آدرس: آلمان - درسدن Prager Str. 7، 01069 Dresden، Germany

  • هتل زو دن لیندن | Hotel Zu den Linden

هتلی 2 ستاره که می توانید اقامتی مقرون به صرفه را در شهر درسدن نیز تجربه کنیدف هتل زو دن لیندن است. این هتل دارای سرویس های لازم و پارکینگ رایگان نیز هست.

آدرس: آلمان - درسدن Plattleite 62، 01324 Dresden، Germany

هزینه خورد و خوراک در درسدن

غذا در کشور آلمان بسیار خوشمزه و تقریبا هم مقرون به صرفه است. به خصوص فروشنده های غذاهای خیابانی شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار کم بهترین سیب زمینی ها و ساندویچ های فست فودی را میل کنید. اما در راهنمای سفر به درسدن ما حدودی از هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم. به طور مثال در این شهر، برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 7 یورو را بپردازید و اگر هم بخواهید یک غذای دو نفره میل کنید 36 یورو باید بپردازید. هزینه ساندویچ های مک دونالد یا همان همبرگر هم در این شهر 6 یورو است.

در سراسر کشور آلمان و همینطور شهر درسدن فروشنده های خیابانی هستند که می توانید از آنها غذاهای مقرون به صرفه و خوشمزه ای را تهیه کنید. اما اگر بتوانید خودتان موارد اولیه برخی از غذاها را بخرید و درست کنید خیلی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. در ادامه راهنمای سفر به درسدن می خواهیم چند رستوران در شهر درسدن آلمان برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر درسدن

  • رستوران واپیانو | Vapiano

اگر خواستید پیتزا و غذاهای ایتالیایی میل کنید، می توانید به رستوران واپیانو سر بزنید و در محیط خانوادگی آن غذای مورد علاقیتان را میل کنید.

آدرس: آلمان - درسدن St. Petersburger Straße 26، 01069 Dresden، Germany

  • رستوران درسدن 1900 | Dresden 1900

رستورانی که مورد رضایت بسیاری از مسافران شهر درسدن بوده رستوران 1900 است، به گفته بسیاری از کاربران سایت های گردشگری نظیر تریپ ادوایز این رستوران غذاهای آلمانی بسیار خوشمزه و همچنین با قیمت های بسیار مناسبی را ارائه می دهد.

آدرس: آلمان - درسدن An der Frauenkirche 20، 01067 Dresden، Germany

  • رستوران کاسل پالایس | Grand Cafe und Restaurant im Coselpalais

از جمله رستوران های شیکی که در شهر درسدن آلمان وجود دارد، رستوران کاسل پالایس است. این رستوران در نزدیکی کلیسای معروف فرائن قرار گرفته است و انواع غذاهای آلمانی و فرانسوی را می توانید با بهترین کیفیت در آن میل کنید.

آدرس: آلمان - درسدن An der Frauenkirche 13، 01067 Dresden، Germany

هزینه حمل و نقل در درسدن

در تمامی نواحی این شهر آلمانی سیستم اتوبوسرانی به صورت فعال در حال خدمت رسانی است. همچنین مترو و ترموا و تاکسی هایی که به رنگ کرم هستند در این شهر امکان به طور کامل سطح شهر را پوشش داده اند و می توانید به راحتی به هر کجای شهر که می خواهید سفر کنید. اما توجه داشته باشید که حتما قبل از سوار شدن به مترو، اتوبوس و یا ترموار کارت الکترونیکی تهیه کنید.

هزینه بلیط تک سفره 2.30 یورو

هزینه بلیط ماهانه 59 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 1.95 یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 30 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.35 یورو

توجه نمایید:

توجه داشته باشید عابران پیاده اجازه ندارند از چراغ قرمز عبور کنند، هرچند میزان ترافیک بسیار کم باشد و انجام این عمل جرم محسوب می گردد و پلیس می تواند در همان جایی که این جرم اتفاق افتاده است نسبت به ثبت جریمه برای فرد خاطی اقدام نماید که باتوجه به رعایت کردن این مورد از طریق بیشتر افراد، جریمه کردن بسیار کم اتفاق می افتد.

جاذبه های گردشگری در درسدن

  • کلیسای فرائِن | Frauenkirche

این کلیسا هم یکی از پروژه های نوسازی آلمان به شمار میرود و خیلی مورد توجه گردشگران است. تاریخ ساخت آن را سال 1743 می دانند که در دوران آسیب زیادی دیده و جنگ تخریب و بمباران شده اما بعد از جنگ بازسازی شده و یکی ازدیدنی ترین کلیساهای باروکی اروپا است که جزء جاذبه های شهر درسدن است.

آدرس: آلمان - درسدن Rampische Str. 6، 01067 Dresden، Germany

  • کاخ زوئینگِر | Zwinger

این کاخ یک در حقیقت یک مجموعه است که موزه ای در آن وجود دارد و از یکی از جالب ترین آثار معماری باروک در آلمان است. به جز معماری زیبای آن مجموعه چینی درسدن، وسایل علمی، ابزار آلات ریاضی و فیزیک نیز وجود دارد که آن را معروف کرده است. علاوه بر آن موزه جانورشناسی و موزه تاریخ هم از نقاط دیدنی این مجموعه است.

آدرس: آلمان - درسدن Sophienstraße 1، 01067 Dresden، Germany

  • خانه اپرای سمپر | Semper Opera House

یکی از زیباترین میدان های آلمان میدان تئاتر است که آثار معماری زیادی در آن وجود دارد. در مرکز میدان مجسمه مردی که سوار براسب است و کارشناسان آن را پادشاه جان می دانند وجود دارد. این اثر در سال 1883 ساخته شده است.

آدرس: آلمان - درسدن Semperoper Dresden، Theaterplatz 2، 01067 Dresden، Germany

  • تراس بروهل | Bruehl Terrace

به این مکان تفریحی بالکن اروپا هم می گویند، این تراس نمادی زیبا از شهر تاریخی درسدن است، می توانید در این تراس پیاده روی کنید و قهوه نوش جان نمایید. لازم به ذکر است که این بنا در بعد جنگ جهانی دون بازسازی شده و امروز به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی در شهر درسدن به شمار می رود.

آدرس: آلمان - درسدن Terrassenufer 2، 01067 Dresden، Germany

  • موزه گرین والت | Green Vault

یکی از گنجینه های قاره اروپا، موزه گرین والت در شهر درسدن است. این موزه در سال 1723 از طریق آگوستوس نیز بنا نهاده شده است.

آدرس: آلمان - درسدن Sophienstraße 1، 01067 Dresden، Germany

فستیوال های شهر درسدن

  • جشنواره درسدن سیتی

زمان برگزاری: 23 تا 25 اسفند

  • جشنواره موسیقی موریتزبرگ

زمان برگزاری: 24 اسفند تا 10 فروردین

بایدها و نبایدهای درسدن

  • تورهای گردشگری رایگانی در این شهر وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها تمام شهر را بگردید و با جاذبه های گردشگری در این شهر آشنا شوید.
  • جهت کاهش هزینه های خودتان در این شهر می توانید در سایت کوچ سرفینگ عضو شوید و یک همراه در شهر درسدن برای خوتان پیدا کنید، به این صورت هم همراهی آشنا با محیط در این شهر دارید و هم اینکه می توانید با او دوست شوید و دیگر هزینه اقامت نیز نپردازید.
  • برای دست یابی به اطلاعات مربوط به سفارت و اخد ویزای آلمان می توانید، را مطالعه نمایید.
  • برای دسترسی به شهر درسدن به طور مستقیم از تهران پروازی وجود ندارد و باید با یک توقف به این شهر در آلمان برسید.
منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2090

به "راهنمای سفر به درسدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به درسدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید