خبرنگاران جهش فراوری و شکوفایی اقتصاد با توجه به پژوهش محقق میشود

به گزارش بوستان گفتگو، اصفهان- خبرنگاران- رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان گفت: جهش فراوری و رشد شکوفایی اقتصاد کشور با توجه و اهمیت بیشتر به امر پژوهش محقق می گردد.

خبرنگاران جهش فراوری و شکوفایی اقتصاد با توجه به پژوهش محقق میشود

سیدعبدالوهاب سهل آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تبریک هفته پژوهش به جامعه کار و فراوری و صنعتگران و فعالان شرکت های دانش بنیان گفت: همانطور که بزرگداشت هفته و روز پژوهش در تقویم توجه شده باید در عمل هم توسط بخش های خصوصی و دولتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به بخش پژوهش و تحقیق، موجب رشد و شکوفایی بیشتر صنعت و ترقی فراوری و اقتصاد کشور خواهد شد.

رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان اضافه نمود: انجام کارهای مهم تحقیقاتی و پژوهشی احتیاجمند در نظر دریافت و اختصاص بودجه ضروری است اما میزان اهمیتی که به پژوهش داده می گردد از بودجه اختصاصی به این مهم معین است.

وی اضافه نمود: وقتی کمتر از یک درصد بودجه سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی به پژوهش تعلق می گیرد، نمی توان انتظار موفقیت خاصی از این بخش داشت.

سهل آبادی گفت: همه نسبت به ارزش و اهمیت پژوهش و تحقیق واقف هستند اما در زمان حاضر بودجه پژوهشی در کشور ما زیر یک درصد است.

وی اضافه نمود: البته اختصاص بودجه به پژوهش اولین و مهمترین موضوع نیست اما پایان امروز برای انجام هر کار موفقی به منبع تامین اقتصادی قوی احتیاج داریم.

رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایان استان اصفهان با بیان اینکه بر همگان ثابت شده که تحقیق و پژوهش چه میزان در بهره وری و راندمان کارها موثر است تاکید نمود: باید هزینه و وقت بیشتری را برای پژوهش در همه بخش ها و بویژه صنایع صرف کنیم و بهای بیشتری برای آن قائل باشیم.

وی توضیح داد: در مجموع هنوز پژوهش در کشور صندلی واقعی خود را پیدا نکرد و در صورتی که مجلس شورای اسلامی و نهادهای دیگر همه مرکز پژوهش دارند اما اخبار و گزارشات آنها به طور مفصل به اطلاع مردم نمی رسد.

به گفته وی جهت رشد، توسعه و صنایع و اقتصاد از راه پژوهش و فناوری محقق خواهد شد اما بسیاری از صنایع کشور ما هنوز بصورت سنتی فعالیت می نمایند و حتی بخش خصوصی هم نسبت به توجه به پژوهش در کار خود غفلت می نماید.

سهل آبادی با اشاره به اینکه مسائل صنایع کشور ما با توجه بیشتر به پژوهش و تحقیق رفع خواهد شد، اظهارداشت: هر چه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی قوی تر و مجهز تر باشد بطور حتم رشد کشور ما بیشتر خواهد بود.

وی اعلام کرد: امروز کشور ما در زمینه مسائل نظامی بدلیل قوی بودن مراکز پژوهشی آن از موفقترین مراکز دنیا محسوب می شوند و صنایع دفاعی و ساخت تسلیحات نظامی کشور بواسطه توجه به این مهم در سال های اخیر رشد و پیشرفت خوبی نموده است.

بیست و پنجم آذر روز ملی پژوهش و چهارمین هفته این ماه به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1478

به "خبرنگاران جهش فراوری و شکوفایی اقتصاد با توجه به پژوهش محقق میشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش فراوری و شکوفایی اقتصاد با توجه به پژوهش محقق میشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید