حوزه سلامت نقطه قوت گردشگری استان اردبیل

به گزارش بوستان گفتگو، آنا مغانلو- خلخال - خبرنگار:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برپایی همایش گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل، گردشگری طبیعی و کیفیت درمان را 2 ویژگی برجسته استان مطرح کرد.

حوزه سلامت نقطه قوت گردشگری استان اردبیل

بشیر خالقی گفت: گردشگری سلامت در استان اردبیل 2 ویژگی برجسته دارد که یکی از آنها گردشگری طبیعی و دوم ارتقای کیفیت درمان در این استان است. نماینده خلخال و کوثر به پیشرفت های حاصل شده در علم پزشکی اشاره و اعلام کرد: طی روزهای اخیر برای اولین بار عمل پیوند کلیه در اردبیل انجام شد و به زودی شاهد انجام پیوند مغز استخوان و کبد خواهیم بود. ما می توانیم از این ظرفیت برای جذب گردشگر از کشورهای همسایه به ویژه اعضای اکو بهره بگیریم.

وی اضافه کرد: گردشگری سلامت یکی از سودآورترین صنایع دنیا است و استان اردبیل با داشتن پزشکان مجرب و مراکز درمانی و امکانات مناسب می تواند در این صنعت بدرخشد. خالقی بر همسویی کامل کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با صنعت گردشگری کشور تاکید و اظهار کرد: نمود این همکاری در برنامه ششم توسعه و تشکیل شورای عالی سلامت دیده می گردد. رئیس این شورا رئیس جمهوری و دبیر آن وزیر بهداشت است. در استان ها هم استاندار به عنوان رئیس شورا و رئیس دانشگاه علوم پزشکی دبیر آن است. سایر نهادها از جمله وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری ها با این شورا در تعامل مستقیم خواهند بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 258

به "حوزه سلامت نقطه قوت گردشگری استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه سلامت نقطه قوت گردشگری استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید