حلوای شیر عسلی در پوست گردو روسی

به گزارش بوستان گفتگو، اگر برای چند روز آینده تان مهمان دعوت کرده اید و می خواهید با دسرها و شیرینی های سنتی متنوع از آنها پذیرایی کنید، به فهرست تهیه شده، حلوای شیر عسلی را هم اضافه کنید.

حلوای شیر عسلی در پوست گردو روسی

حالا اگر می خواهید پذیرایی تان خیلی متفاوت تر شود می توانید آن را در پوسته خمیری ای شبیه پوست گردو سرو کنید. البته با اینکه درست کردن این خمیر، هم تجهیزات می خواهد و هم وقت کافی؛ ولی به سختی آن می ارزد.

مواد لازم برای خمیر (نان روسی)

یک عدد زرده تخم مرغ

100 گرم کره

2 /1 پیمانه شیر

2 پیمانه سر پر آرد

2 /1 ق چ وانیل

2 /1 پیمانه پودر قند

موادلازم برای تزئین

اندازهی پودر پسته

یک ق س عسل

چند عدد چوب شور

1. آرد را الک کنید و در یک ظرف بزرگ بریزید. زرده تخم مرغ و کره را اضافه کرده، با یکدیگر مخلوط کنید. وانیل و پودر قند را هم افزوده و با دست مخلوط کنید. شیر را هم کم کم به خمیر بیفزایید. خمیر را با دست مخلوط کنید تا حدی که به دست نچسبد و خمیر نرم و لطیفی به دست آید.

نکته: اگر خمیر چسبناک بود، آرد بیشتری اضافه کنید. در ضمنً خمیر چون زود خشک می شود، پس زود آن را بپوشانید.

2. قالب گردوروسی را روی شعله گاز بگیرید تا گرم شود. از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و درون قالب ها را با تکه های کوچک خمیر پر کنید و قالب را ببندید. قالب را روی حرارت نگه دارید تا نان های درون آن پخته شوند. البته در این مدت بهتر است قالب را برگردانید تا هر دو طرف آن حرارت ببیند (یعنی در واقع هر دو طرف نان ها بپزد.)

3. وقتی نان ها پخته شدند، قالب را از روی حرارت بردارید و کمی صبر کنید تا خنک شود و سپس خمیرهای پخته شده (نان های روسی) را از قالب جدا کنید. تکه های نان شبیه نیمه پوست گردو هستند. پس وقتی درون آنها را با حلوا پر کردید نیمه دیگری روی آن قرار دهید تا شکل گردو کامل شود.

نکته: هر چقدر قالب های محتوی خمیر را بیشتر روی حرارت نگه دارید، نان ها به رنگ تیره تری درمی آیند. در واقع رنگ نان هایتان به اندازه نگه داشتن قالب روی حرارت بستگی دارد.

از کجا بخریم؟

قالب نان روسی (گردوروسی) قالبی چدنی با قیمتی مناسب است که می توانید از مغازه های لوازم قنادی و شیرینی پزی خریداری کنید.

شیرعسلی را هم از سوپرمارکت ها تهیه کنید.

فوت وفن

اگر می خواهید ظرف حلوایتان دکور بیشتری داشته باشد با استفاده از همین نان های پوست گردویی گل لاله هم درست کنید. برای درست کردن شاخه های گل هم از چوب شور استفاده کنید و گردو روسی آماده شده را که شکل گل لاله است با کمی حلوا به سرچوب شور بچسبانید و چند نیمه نان را هم با حلوا به نیمه چوب شور بچسبانید تا جای برگ های گل لاله را بگیرند.

چون نان های خالی گردو روسی قابل نگهداری در ظرف دربسته تا یک هفته هم هستند، شما می توانید یکی دو روز قبل از موقع درست کردن حلوا آنها را درست کرده و در یخچال نگهداری کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2383

به "حلوای شیر عسلی در پوست گردو روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلوای شیر عسلی در پوست گردو روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید