ترکیه و تروئیکای اروپا نشستی درباره سوریه برگزار می نمایند

به گزارش بوستان گفتگو، ریاست جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد که این کشور به همراه 3 کشور انگلیس، فرانسه و آلمان اوایل ماه سپتامبر در خصوص سوریه نشستی برگزار خواهد نمود.

ترکیه و تروئیکای اروپا نشستی درباره سوریه برگزار می نمایند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه شامگاه آدینه (17 آبان) گفت که کشورش و سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان در حاشیه نشست پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که اوایل ماه دسامبر برگزار خواهد شد، در خصوص سوریه نشستی ترتیب خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کالین گفت این نشست سوم و چهارم دسامبر در لندن و بعد از نشست مقدماتی استانبول با مشارکت هیئت هایی از سه کشور اروپایی مذکور برگزار خواهد شد.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، در این نشست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، آمانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس حضور خواهند داشت.

ترکیه از هفده شهریور برای مقابله با شبه نظامیان کرد سوریه که از نظر آنکارا تروریست و شاخه سوری گروهک تروریستی پ.ک.ک هستند، عملیات نظامی شرروع کرد تا با عقب راندن این شبه نظامیان، ضمن پاکسازی مرزهای جنوبی خود از تروریسم، زمینه را برای اسکان بیش از دو میلیون آواره سوری مقیم ترکیه فراهم کند.

این عملیات ترکیه با مخالقت آمریکا و کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه روبرو شد و آنکارا طی توافق های جداگانه با واشنگتن و مسکو، عملیات خود را متوقف کرد مشروط بر این که شبه نظامیان مذکور به عمق 30 کلیومتر از مرزهای ترکیه با سوریه دور شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 533

به "ترکیه و تروئیکای اروپا نشستی درباره سوریه برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه و تروئیکای اروپا نشستی درباره سوریه برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید