تور روسیه: رویکرد لندن و واشنگتن به مسکو و پکن بر اساس منافع مشترک خواهد بود

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از ملاقات و تبادل نظر وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، امروز چهارشنبه گفت که این دو توافق کردند که رویکرد به روسیه و چین بر اساس ارزشها و منافع مشترک لندن و واشنگتن باشد.

تور روسیه: رویکرد لندن و واشنگتن به مسکو و پکن بر اساس منافع مشترک خواهد بود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

مطابق این بیانیه، دو رهبر در خصوص موضوعات بین المللی و از جمله چین و روسیه تبادل نظر کردند. آنها موافقت کردند که این مسائل را بر اساس ارزشهای مشترک دنبال نمایند. جانسون اضافه نمود که منتظر اجلاس دموکراسی است که در 9 تا 10 دسامبر (18 و 19 آذر) سال جاری برگزار خواهد شد. بایدن قبلا نخست وزیر انگلیس را به این نشست دعوت نموده بود.

نشست مذکور به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد و بر سه موضوع مبارزه با فساد، حفاظت در برابر تمامیت خواهی و احترام به حقوق بشر متمرکز خواهد شد. بایدن و جانسون بعلاوه در طول تبادل نظری ارزشهای مشترک خود درباره اتحاد امنیتی تازه استرالیا، انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس AUKUS صحبت کردند.

پیشتر دفتر بوریس جانسون با انتشار بیانیه ای اعلام نموده بود که وی به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک راهی آمریکا خواهد شد و سپس به واشنگتن خواهد رفت و در آنجا با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شماری از مقامات عالی رتبه این کشور ملاقات خواهد نمود.

لازم به شرح است که استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی تازهی موسوم به آکوس AUKUS شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به اسم خنجر خوردن از پشت یاد کرد و به همین دلیل سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1907

به "تور روسیه: رویکرد لندن و واشنگتن به مسکو و پکن بر اساس منافع مشترک خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: رویکرد لندن و واشنگتن به مسکو و پکن بر اساس منافع مشترک خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید