اتهامات جدید آلمان به ترکیه

به گزارش بوستان گفتگو، وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی جنجال برانگیز ترکیه را متهم کرد که در حملات نظامی خود به شمال سوریه بخشهایی از این منطقه را ضمیمه خود نموده و ساکنان آن را متواری می نماید.

اتهامات جدید آلمان به ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، آنگرت کرامپ-کارن بائر، وزیر دفاع آلمان ترکیه را به الحاق بخش هایی از شمال سوریه به کشورش متهم نموده و با این اظهارات خود موجبات تحریک و عصبانیت بعضی سیاستماران را ایجاد نموده است.

وی روز گذشته در سخنانی در ارفورت آلمان این اتهام را به ترکیه به عنوان شریک ناتو وارد کرد که به بهانه علایق امنیتی خود به صورت غیر قانونی مناطقی را ضمیمه خود نموده است.

این ادعای وزیر دفاع آلمان حتی در داخل کشور هم انتقادهایی را به همره داشته و الکساندر گراف لامبسدورف، از سیاستمدران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان این انتقاد را به وزیر دفاع آلمان وارد کرد که اطلاعات غلطی را گسترش می دهد.

رجب طیب اردوغان از شروع عملیات نظامی در شمال سوریه این هشدار را به اروپا داده بود که اگر شما کوشش کنید عملیات کنونی ما را به عنوان اشغالگری تعیین کنید بنابراین ما بازی ساده ای داریم. در این صورت ما درهای خود برای هجوم پناهندگان به سمت اروپا را باز می کنیم.

وزیر دفاع آلمان اخیرا همچنین طرح تاسیس یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را ارائه داده که این ایده هم بحث های داغ و جنجال برانگیزی را به راه انداخته است.

به درخواست وی یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه باید بر مبنای یک تصمیم شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ گردد.

به گفته وی این منطقه امنیتی را می توان به بخش هایی تقسیم کرد که آلمان مسئولیت یکی از این بخش ها را بر عهده می گیرد. وی با تاکید بر اینکه تمدید آتش بس در شمال سوریه مسئله را حل نمی کند گفت: بنابراین پیشنهاد وی در این باره منسوخ نشده است.

کارن بائر قرار است در دیدار آِینده وزرای دفاع ناتو در بروکسل درباره این طرح خود صحبت کند. وی این مسئله که روسیه هم دراین طرح مشارکت داده گردد را مهم ارزیابی کرد.

با این همه هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان به این ایده وزیر دفاع انتقاد وارد نموده و گفته است: آنگرت کرامپ- کارن بائر، این پیشنهاد خود را در یک نقطه زمانی غلطی ارائه داده است.

مرکل البته از این طرح استقبال نموده و اعلام نموده است که در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره پیشنهاد کارن بائر صحبت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 555

به "اتهامات جدید آلمان به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهامات جدید آلمان به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید