رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ خواهان ایجاد سپر هسته ای مشترک با فرانسه شد

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در آستانه برگزاری این اجلاس مهم با اشاره به اینکه اروپا دیگر نمی تواند به حمایت های آمریکا تکیه کند، خواهان مذاکرات آلمان با فرانسه برای تشکیل یک سپر هسته ای مشترک شد.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ خواهان ایجاد سپر هسته ای مشترک با فرانسه شد

با تور نوروزی آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در مصاحبهیی با روزنامه دی ولت آلمان توضیحاتی درباره کنفرانس امنیتی مونیخ سال جاری که در روزهای آینده برگزار می گردد داده و گفت: متأسفانه شرایط سیاسی، امنیتی در مقایسه با سال گذشته بهتر نشده است. دنیا در معرض خطر است. بنابراین نمی توان خوش بین بود، اما ما مفهومی را ابداع نموده ایم که منعکس کننده یک مشکل امنیتی مهم و آن فقدان غرب است.

وی در ادامه درباره کم رنگ شدن نقش غرب در عرصه بین المللی سخن گفته و توضیح داد: آمریکا از مناطق بحرانی عقب می کشد و اروپا هم شایسته عمل نیست و این شکاف ایجاد شده توسط روسیه و قدرت های منطقه ای مانند ایران و ترکیه پر می گردد.

ایشینگر در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اقدامات بدون هماهنگی آمریکا و ترکیه در ناتو این ائتلاف نظامی را از مرحله و نظم خارج شده اعلام نموده و اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ناتو دچار مرگ مغزی شده است را مشروع دانست.

وی همچنین با توجه به مواضع ترامپ در آمریکا و اینکه اروپا دیگر نمی تواند به حمایت های ایالات متحده تکیه کند خواهان مذاکرات با فرانسه برای ایجاد یک سپر هسته ای مشترک شد.

وولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام نموده است که انتظار می رود معاون وزیر امور خارجه کره شمالی به عنوان نماینده این کشور در معتبرترین ملاقات کارشناسی بین المللی که در مونیخ و از 14 تا 16 فوریه (25 تا 27 بهمن ماه) برگزار می گردد شرکت کند .

کنفرانس امنیتی مونیخ سال جاری برای پنجاه و ششمین بار برگزار می گردد .

ایشینگر می خواهد در کنفرانس امنیتی مونیخ سال جاری به بحران های کنونی پرداخته و خط و مشی های مهم سیاست خارجی را توضیح دهد. مسئله فروپاشی غرب هم از موضوعات مهم این نشست خواهد بود .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 799

به "رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ خواهان ایجاد سپر هسته ای مشترک با فرانسه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ خواهان ایجاد سپر هسته ای مشترک با فرانسه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید