ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش بوستان گفتگو، ایرنا نوشت: وزارت خارجه ترکیه روز آدینه سفیر آمریکا در آنکار را به خاطر تصویب قطعنامه ای در مجلس سنا برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه از سوی دولت عثمانی، احضار کرد.

ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه مراتب اعتراض رسمی خود را نسبت به این اقدام سنای آمریکا به سفیر این کشور اعلام نمود.

پیش تر سفارت آمریکا در ترکیه در واکنش به تصمیم سنا برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه اعلام نموده بود که موضع دولت آمریکا تغییر ننموده است.

سفارت آمریکا تاکید نموده بود که موضع دولت این کشور در رابطه با وقایع سال 1915 تغییر ننموده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آوریل گذشته در بیانیه ای از عبارت فاجعه بزرگ برای وقایع سال 1915 استفاده نموده بود.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز ضمن محکوم کردن تصویب قطعنامه ای در سنای آمریکا برای به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه ازسوی دولت عثمانی، گفت که این تصمیم تاثیری بر مواضع آنکارا در هیچ زمینه ای ندارد.

وی بامداد آدینه در پیامی توئیتری به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه ازسوی سنای آمریکا را فهم نادرست از تاریخ برای کسب منافع سیاسی کوچک خوانده و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

کالین اضافه کرد: این تصمیم خنثی هیچ تاثیری در زمینه های سیاسی، نظامی و مالی بر مواضع به حق و قاطع ترکیه نخواهد داشت.

سنای آمریکا پنجشنبه شب قطعنامه ای را تصویب کرد که کشتار ارامنه در سال های جنگ جهانی اول از سوی دولت عثمانی را به عنوان نسل کشی به رسمیت می شناسد؛ این قطعنامه پیشتر با رای قریب به اتفاق در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب شده بود.

ارمنستان قتل دسته جمعی ارامنه در میان سال های 1915 تا 1917 در دوران جنگ جهانی اول را به عنوان یک نسل کشی اعلام می نماید.

ترکیه همیشه اتهام نسل کشی را رد نموده و گفته است که در فاجعه سال های 1915 تا 1917 هم ترک ها و هم ارمنیان قربانی جنایت واقع شده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 655

به "ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه سفیر آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید