ترامپ: مقامات عراقی درخواست خروج نظامیان آمریکایی را مطرح نکرده اند

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که مقامات عراقی در مذاکرات خصوصی درخواست خروج نظامیان آمریکایی از عراق را مطرح نکرده اند.

ترامپ: مقامات عراقی درخواست خروج نظامیان آمریکایی را مطرح نکرده اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دوالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه آدینه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت هیچ مسئله ای با این موضوع ندارد که نظامیان آمریکایی را از عراق خارج کند اما سران عراقی در مذاکرات خصوصی چنین درخواستی را مطرح نکرده اند.

وی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه مدعی شد که ایران درصدد انجام حمله به 4 سفارت آمریکایی بوده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا روز آدینه اظهار داشت که این کشور خواهان بازگشت به روابط راهبری با عراق به جای خروج نیروهای این کشور است. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که هر هیئت جدید آمریکایی که به عراق اعزام خواهد شد موضوع بازگشت به یک رابطه راهبردی به جای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را مورد بحث قرار خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: ضرورت مذاکره میان دولت آمریکا و عراق نه تنها درباره موضوعات امنیتی بلکه درباره روابط اقتصادی، اقتصادی و دیپلماتیک نیز وجود دارد.

این خبر در حالی منتشر می گردد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در تماس تلفنی با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا از او خواست تا واشنگتن نمایندگانی به بغداد جهت آنالیز و تدوین مکانیزم اخراج نظامیان آمریکایی، اعزام کند.

عبدالمهدی گفت که نظامیان آمریکایی بدون اجازه دولت عراق وارد این کشور می شوند و هواپیماهای آمریکایی بدون اجازه در آسمان عراق پرواز می نمایند. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 757

به "ترامپ: مقامات عراقی درخواست خروج نظامیان آمریکایی را مطرح نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: مقامات عراقی درخواست خروج نظامیان آمریکایی را مطرح نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید