عظیم ترین بازنده عصر ارزهای دیجیتالی تعیین شد

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران : جسی پاول گفت: اگر معامله ارز دیجیتال در جایی ممنوع گردد تنها جذابیتش برای مردم بیشتر می گردد.

عظیم ترین بازنده عصر ارزهای دیجیتالی تعیین شد

به گزارش به نقل از ایسنا، مدیرعامل یکی از عظیم ترین صرافی های ارزهای دیجیتالی جهان نسبت به شروع برخورد دولت ها با بیتکوین و بعضی از ارزهای دیجیتالی دیگر هشدار داده و گفته است: شماری از مقامات آمریکایی از جمله ژانت یلن- وزیر خزانه داری- و هم چنین کریستین لاگارد- رییس بانک مرکزی اروپا- نسبت به استفاده از بیتکوین و سایر رمزارزها در فعالیت های مجرمانه نظیر پولشویی هشدار داده اند.

بنابر گزارش سی ان بی سی، جسی پاول- مدیرعامل صرافی کراکن- فرایند صعودی اخیر رمزارزها را ناشی از رسیدن بیتکوین به قله جدید 61 هزار دلاری دانست و اضافه نمود: فکر نمی کنم دستکم در آینده نزدیک شاهد قانون گذاری شفاف در حوزه ارزهای دیجیتالی باشیم. طبق قانون جدید ضد پولشویی آمریکا، کسانی که در کیف پول های خود بیش از 3000 دلار ارزهای دیجیتالی نگهداری می نمایند باید اطلاعات هویتی خود را در اختیار نهادهای ناظر قرار دهند.

پاول با اشاره به سابقه استفاده از بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی در فعالیت های غیرقانونی گفت: طبق تجزیه و تحلیل انجام شده توسط موسسه چینالایسیس، تنها 0.34 کل تراکنش های ارزهای دیجیتالی مربوط به اقدامات مجرمانه است و امیدوارم مقامات آمریکایی و مقامات دیگر کشورها به خاطر این نسبت کم تصمیم های احساسی نگیرند.

مدیرعامل صرافی کراکن، بانک ها را عظیم ترین بازنده عصر ارزهای دیجیتالی دانست و اضافه نمود: شاید عده ای برای نجات بانک ها بخواهند ارزهای دیجیتالی را ممنوع نمایند اما به نظرم دیگر خیلی دیر شده است. اگر هم معامله ارز دیجیتال در جایی ممنوع گردد تنها جذابیتش برای مردم بیشتر می گردد چرا که به آن ها این حس را می دهد که دولت ها نمی خواهند شاهد پیدا شدن رقیبی برای پول های در اختیار خود باشند.

هفته های اخیر بعضی از کشورها رویکرد سختگیرانه ای مقابل ارزهای دیجیتالی اتخاذ نموده اند. دولت هند لایحه ای را در دست دارد که در صورت اجرایی شدن، هرگونه فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتالی شامل معامله یا نگهداری آن ها را ممنوع می نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1741

به "عظیم ترین بازنده عصر ارزهای دیجیتالی تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عظیم ترین بازنده عصر ارزهای دیجیتالی تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید