بازگشت 107 واحد تولیدی آذربایجان شرقی به چرخه تولید

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به بازگشت 107 واحد تولیدی در استان به چرخه تولید، گفت: وقتی می گوییم، تحریم ها رو دور می زنیم، طبیعتاً مسئله ای در تامین مواد اولیه تولید و صادرات وجود دارد؛ ولی امسال توانسته ایم 500 واحد صنعتی استان را برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی کنیم.

بازگشت 107 واحد تولیدی آذربایجان شرقی به چرخه تولید

حبیب امین زاده در نشست خبری با بیان این که انتقال بحث فرآوری و ذوب و فرآوری اصلی صنعت مس سونگون را شاهد بودیم، گفت: این برنامه در دستور کار ما قرار گرفته بود و با پیگیری های لازم کلیه تجهیزاتی که به نوعی از صنعت مس جدا شده بود، به سایت بهره برداری برگشت؛ امیدواریم صنعت مس بعد از 36 ماه به فرآوری کامل در مس سونگون ورزقان دست یابد.

وی ادامه داد: بحث دوم راهبری شروع عملیات اجرایی معدن نفلین سینیت سراب بود که در سفر اخیر ریاست جمهوری عملیات اجرایی واقعی این معدن بزرگ در سراب نهادینه شد و بعد از 22 سال بحث های مرتبط با تولید را در این مگا پروژه کشوری را شاهد بودیم.

حبیب زاده با اشاره به این که توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل محور اول برنامه های وزارت صمت است، اظهار کرد: برای اولین بار میز سوم نهضت ساخت داخل، در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که در این راستا 22 قطعه توسط قطعه سازان استان بومی سازی شده و تفاهم نامه های متعددی در این زمینه منعقد شده است.

وی با بیان این که برای اولین نهضت ساخت داخل در تبریز از صنعت خودروسازی به صنعت مس، نفت و پتروشیمی نیز انتقال یافت، متذکر شد: نمایشگاهی را از نیازمندی های استان در اختیار قطعه سازان قرار خواهیم داد تا بتوانند به راحتی به صنایع مختلف دسترسی داشته باشند؛ در نتیجه این اقدام داخلی سازی و تعمیق ساخت داخل را تسریع خواهیم داد.

وی عنوان کرد: از افتخارات صنعت استان این است که 90 درصد سرمایه گذاری های اصلی از طریق بخش خصوصی انجام می گیرد و همین امر باعث شده تا استان علی رغم تحریم و محدودیت ها در زمینه صادرات غیرنفتی رتبه یک کشور را از نظر پیشرفت داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: نه تنها امسال با تشدید تحریم ها توانسته ایم صادرات سال قبل را جبران کنیم، بلکه از نظر عددی 52 درصد و از نظر وزنی 100 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش صادرات داشته ایم.

وی اعلام نمود: یکی از مزیت های نسبی استان فعال بودن بخش خصوصی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 828

به "بازگشت 107 واحد تولیدی آذربایجان شرقی به چرخه تولید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 107 واحد تولیدی آذربایجان شرقی به چرخه تولید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید