فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعات ایران آنالیز می گردد

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران، این همایش توسط اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان نرم افزار ایران با همکاری اتاق بازرگانی ایران و حمایت وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مرکز همکاری های فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملى بازیهاى رایانه اى و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد.

فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعات ایران آنالیز می گردد

با توجه به احتیاج مشهود اقتصاد ایران در پسابرجام، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی به سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و تکنولوژی دنیای، از جمله اهداف برگزاری این همایش است که با حضور تشکل های بخش خصوصی فعال در صنعت ICT و حمایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فناوری اطلاعات ایران وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان سرمایه گذاری و یاری های اقتصادی و فنی ایران وابسته به وزارت اقتصاد، 4 خردادماه 1395 برگزار خواهد شد.

از آنجا که با توجه به گستره وسیع فناورى اطلاعات و ارتباطات و تاثیرگذاری آن در نیل به اهداف برنامه هاى توسعه اى کشور، احتیاج به ورود سرمایه گذاران خارجی به این صنعت جهت انتقال فناورى، ارتقا بهره ورى، حضور در بازارهاى دنیاى، توسعه صادرات و در نهایت دستیابى به رشد اقتصادى پایدار وجود دارد و با توجه به اینکه در بازدیدهای هیات های تجاری از ایران، پس از برداشته شدن تحریم ها، پیشرفت های قابل توجه ایران در این بخش مورد توجه فراوریکنندگان مطرح حوزه ICT دنیا قرار گرفته است اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار این همایش را برگزار می نماید.

این اتحادیه بیان کرد: تقریبا اغلب شرکت های بزرگ برای ورود به ایران و سرمایه گذاری برای فراوری مشترک و همچنین انتقال دانش و فناوری ابراز تمایل نموده اند. براین اساس در پاسخ به این ابراز تمایل ها که پس از برقراری پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی و برقراری ملاقات های تجاری میان مسئولان ایرانی با نمایندگان شرکت های بزرگ ICT دنیا پر رنگ تر شده است، جلسه ملاقات های تجاری میان هیات خارجی با فعالان صنعت ICT ایران نیز در اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد.

در ادامه این رویداد نیز در 5 خردادماه جلسه برقراری ملاقات های تجاری و در 6 خردادماه بازدید نمایندگان شرکت های بزرگ بین المللی فعال در صنعت ICT از پارک فناوری پردیس و مراکز مهم ICT ایران در دستور کار قرار گرفته است.

هدف اصلی از برگزاری همایش و برقراری ملاقات های تجاری، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، معرفی توانمندی ها و پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی ایران در حوزه ICT و معرفی توانمندی ها و مزیت های رقابتی ایران در بخش های فراوری نرم افزار و محتوا، فراوری تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمات الکترونیک است.

ارائه فهرستی از فرصت های آماده سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، یاری به توسعه اقتصادی پایدار در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات و اعلام قوانین و مقررات سرمایه گذاری های خارجی در ایران و روش های تامین اقتصادی پروژه ها به شیوه سرمایه گذاری خارجی از دیگر اهداف این همایش اعلام شده است.

برای دعوت از فعالان ICT سایر کشورها جهت حضور در این رویداد حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، مذاکرات اتحادیه فراوریکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار با اتاق های بازرگانی کشورهای کانادا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اتریش، ایرلند، لبنان و امارات متحده عربی شروع و موافقت حمایت و حضور نمایندگان برگزاری نمایشگاه هایی مانند Cebit آلمان و Gitex دوبی اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 511

به "فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعات ایران آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت فناوری اطلاعات ایران آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید