اگر دکتر برایتان گوشت ماهی تجویز نموده این غذا را درست کنید

به گزارش بوستان گفتگو، این تصور که ماهی را باید حتما سرخ کرد تا خوشمزه گردد اشتباه است؛ چراکه اگر شما بتوانید ماهی را خوب طعم دار کنید، آب پز و بخارپز آن هم لذیذ است.

اگر دکتر برایتان گوشت ماهی تجویز نموده این غذا را درست کنید

اگر در رژیم غذایی تان پیشنهاد شده است که حداقل دو وعده در هفته ماهی بخورید، این روش پخت ماهی را هم امتحان کنید. این مدل ماهی پخته با سبزی پلو هم خوشمزه است.

مواد لازم برای 2 نفر

250 گرم فیله ماهی

1 عدد پیاز کوچک

1 عدد لیموترش

1 عدد فلفل دلمه ای میانه

2 عدد گوجه فرنگی بزرگ

200 گرم قارچ

2 ق س روغن زیتون

نمک و فلفل به میزان لازم

3 ق س سرکه

2 ق س آبلیمو

1. اولین مرحله بعد از شستن ماهی ها مزه دار کردن آنهاست؛ به این صورت که ماهی ها را به نمک، فلفل و سرکه آغشته کنید و بگذارید به مدت 10 دقیقه با این مواد در ظرفی دربسته در یخچال بمانند تا مزه دار شوند.

نکته: سرکه باعث می گردد گوشت ماهی سفت و ترد و مزه دار گردد.

2. پیاز را پوست کنده به شکل حلقه حلقه برش بزنید. لیموترش و فلفل دلمه ای را هم حلقه حلقه نموده و همه سبزیجات را در کف ماهیتابه بچینید. قارچ ها را هم ورقه ورقه نموده و به میزانی آبلیمو آغشته کنید و کنار بگذارید.

حالا گوجه فرنگی ها را رنده نموده یا در دستگاه غذاساز ریخته و پوره کنید. پوره گوجه فرنگی را هم با نمک و فلفل کمی مزه دار نموده و روی مواد دیگر در تابه بریزید و روی مواد پهن کنید.

3. ماهی مزه دار شده را روی سبزیجات و گوجه فرنگی بگذارید و در تابه را ببندید تا ماهی ها با حرارت ملایم بپزند. در طول مدت پخت می توانید چند بار از آب مواد با قاشق روی ماهی ها بریزید تا هم طعم دار شوند و هم خوشرنگ.

4. ماهی ها حدود 20 تا 25 دقیقه ای می پزند؛ در مرحله آخر پخت، روغن زیتون را به ماهی ها و سس اضافه کنید. این کار باعث براق شدن و خوش رنگ و بو شدن ماهی و سس می گردد. قارچ ها را در چهار دقیقه آخر پخت ماهی روی آن بریزید زیرا قارچ به سرعت می پزد.

5. بعد از پخت، ماهی ها را در ظرف موردنظر بگذارید و سس سبزیجات و قارچ های بخارپز شده را هم در کنار یا روی آنها قرار داده و با زیتون و لیموترش تازه و سبزیجات سرو کنید.

یه جور دیگه

همه مواد را به جای تابه می توانید در ظرفی سرامیکی یا پیرکس بریزید و تمام مراحل پخت را در فر با حرارت 180 درجه و به مدت 20 دقیقه انجام دهید.

فوت وفن

برای زیباتر شدن چیدمان ظرف پذیرایی تان می توانید فیله های ماهی را قبل از پخت به شکل نوارهای باریک درآورده و به شکل لوله ای یا حلزونی شکل بپیچانید و با خلال دندان یا سیخ چوبی ثابت کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2393

به "اگر دکتر برایتان گوشت ماهی تجویز نموده این غذا را درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر دکتر برایتان گوشت ماهی تجویز نموده این غذا را درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید