آزمایش موفقیت آمیز موشک تازه بالستیک هند

به گزارش بوستان گفتگو، دولت هند امروز از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک از سری موشک های هندی آگنی در ساحل اودیشا در این کشور اطلاع داد.

آزمایش موفقیت آمیز موشک تازه بالستیک هند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دولت هند امروز از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک از سری موشک های هندی آگنی در ساحل اودیشا در این کشور اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، موشک مذکور که آگنی پرایم نام دارد، قادر به پیمایش مسافت 1000 تا 2000 کیلومتری است.

سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند که طراحی و ساخت این موشک را بر عهده داشته با انتشار بیانیه ای در مورد آزمایش موفقیت آمیز موشک آگنی پرایم اظهار داشت: ایستگاه های مختلف تله متری و رادار که در امتداد ساحل شرقی مسقر شده بودند، موشک را ردیابی و رصد می کردند. این موشک جهت مشخص شده را دنبال نموده و تمام اهداف ماموریت را با دقت بالایی تکمیل می نماید.

سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند بعلاوه در این بیانیه آورده است: بسیاری از فناوری های پیشرفته از جمله کامپوزیت ها، سیستم های پیشرانه، مکانیسم های نوآورانه راهنمایی و کنترل و سیستم های پیشرفته در این موشک به کار رفته اند.

گفتنی است سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند طی دو ماه سپتامبر و اکتبر سال گذشته میلادی، 12 موشک نو آزمایش نموده و سال جاری هم میخواهد دور برد ترین موشک فراوری هند با قابیلت حمل کلاهک هسته ای را طراحی نموده و بسازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1826

به "آزمایش موفقیت آمیز موشک تازه بالستیک هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موفقیت آمیز موشک تازه بالستیک هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید