5 اکستندر و تقویت کننده وای فای برتر بازار ایران

به گزارش بوستان گفتگو، همیشه نیازی به خرید یک روتر یا مودم گران قیمت برای تقویت وای فای خانگی نیست.

5 اکستندر و تقویت کننده وای فای برتر بازار ایران

اگر در یک نقطه یا اتاق خانه با مشکل سیگنال ضعیف وای فای روبرو هستید؛ اکستندرها بهترین راه کار پیش پای شما هستند. اکستندرها ارزان تر از روترها یا مودم روترهای دو بانده هستند؛ ساده تر نصب و راه اندازی می شوند؛ در هر نقطه ای از خانه قابل نصب بوده و کارایی بهتری به شما می دهند.

درباره و زیاد صحبت کردیم. همین طور، انواع اکستندرها در بازار و اینکه یک اکستندر خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. به علاوه، گفتیم .

پس، اینجا دیگر نمی خواهیم بحث را طولانی کنیم و مستقیم سراغ معرفی 5 توسعه دهنده و تقویت کننده وای فای برای کاربران مختلف می رویم:

تی پی لینک RE650: سریع ترین توسعه دهنده وای فای دو بانده

قیمت: 2.900.000 تومان

افرادی که دنبال سریع ترین اکستندر هستند؛ در بازار ایران گزینه های زیادی پیدا نمی شود. چند فروشگاه مدل تی پی لینک RE650 را دارند.

این توسعه دهنده وای فای در رده AC2600 است. یعنی هر دو فرکانس رادیویی وای فای را پوشش و توسعه می دهد؛ سرعت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز به مرز 800 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز به مرز 1733 مگابیت می رسد. شاید مودم و روتر شما دارای چندین وای فای سریعی نباشد.

از 4 آنتن خارجی سود برده و مجهز به یک درگاه شبکه اترنت LAN هزار مگابیتی است. حداکثر مصرف انرژی این دستگاه 12 وات است و از انواع کلیدها مانند WPS و Power و Reset و LED سود می برد تا مدیریت آن بسیار ساده تر شود.

مجهز به سیستم رمزنگاری WPA2-PSK است و در بسیاری از سایت ها نوشته شده است برای خانه هایی با متراژ 200 متر پیشنهاد می شود. طبیعی است که قیمت آن کمی گران باشد و هر کاربری نتواند سراغ خریدش برود.

تی پی لینک RE200: ارزشمندترین توسعه دهنده وای فای دو بانده

قیمت: 995 هزار تومان

اگر یک توسعه دهنده وای فای با کیفیت، دو بانده، به روز و مقرون به صرفه می خواهید؛ یک گزینه بیشتر وجود ندارد و آن تی پی لینک RE200 است. بسیاری از سایت های بررسی گجت ها از این اکستندر و البته مدل جدیدترین آن RE220 به عنوان بهترین اکستندر خانگی یاد می کنند.

در تست ها بهترین کیفیت سرعت، پایداری شبکه، تقویت آنتن و افزایش سرعت وای فای را داشته است.

تک کرانچ می گوید این اکستندر تنها توسعه دهنده محدوده پوشش دهی یک شبکه وای فای نیست؛ بلکه می تواند کیفیت شبکه را هم افزایش داده و تاخیر شبکه را کاهش دهد. اگر این دستگاه با یک روتر خوب جفت شود؛ می تواند در عملکرد و سرعت وای فای بهبود بزرگی پدید آورده و دیگر شبکه در شرایط پر ترافیک نباشد.

این تقویت کننده وای فای در رده AC750 است و از یک درگاه LAN سود می برد. نصب و راه اندازی آن بسیار ساده است و از کلید WPS برای جفت شدن سریع با مودم یا روتر بهره مند است.

دی لینک DAP-1620: سریع و به صرفه

قیمت: 30 دلار

در رده اکستندرهای ارزان قیمت 30 الی 40 دلاری، هم سرعت بسیار خوبی دارد و هم کارایی و کیفیت قابل قبولی ارائه می دهد. یک اکستندر دو بانده در رده AC1200 است که برای هر کاربر خانگی کافی است. چون در فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 867 مگابیت و در فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیت ارائه می دهد.

دو آنتن خارجی دارد تا قدرت آنتن دهی بسیار خوبی داشته باشد. از یک درگاه LAN هزار مگابیتی سود می برد که بسیار ارزشمند بود و شما می توانید از طریق آن یک لپ تاپ را مستقیما به اینترنت پرسرعت وصل کنید.

اگر بتوانید این اکستندر وای فای را در ایران پیدا کنید؛ احتمالا با قیمت حدود 900 هزار تومان ارزش خرید را دارد.

شیائومی Mi Pro: ارزان ترین توسعه دهنده وای فای با کیفیت

قیمت: 360 هزار تومان

شرکت شیائومی چندین اکستندر وای فای خوب تک بانده دارد. ویژگی بزرگ توسعه دهنده های شیائومی، قیمت بسیار مناسب آن ها در برابر کیفیت رضایت بخش است.

مدل Pro اکستندرهای شیائومی یا Mi wi-fi range extender Pro در جهان معروف و پرفروش است. این مدل به دو آنتن خارجی PCB مجهز است و اگرچه هنوز از استاندارد 802.11n پشتیبانی می کند ولی هنوز یک گزینه بسیار خوب برای تقویت وای فای خانگی است.

می وای فای آمپلی فایر پرو دو آنتن خارجی با قدرت 2 دسی بل دارد. مبتنی بر استاندارد 802.11n و فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. حداکثر سرعت این تقویت کننده برابر 300 مگابیت بوده و می تواند از حداکثر 64 دستگاه یا کاربر به طور همزمان پشتیبانی کند.

توتولینک EX200: قوی ترین توسعه دهنده وای فای تک بانده

قیمت: 680 هزار تومان

اکستندر کره ای توتولینک EX200 ارزان نیست ولی یکی از بهترین توسعه دهنده ها برای وای فای تک باند 802.11n خانگی است. حداکثر سرعتی که این اکستندر می دهد 300 مگابیت بر ثانیه است.

یک درگاه LAN و دو آنتن خارجی دارد. از کلید WPS برای جفت شدن با روتر و مودم استفاده می کند و به طور مستقیم به پریز برق شهری وصل خواهد شد.

به سادگی تنظیم و راه اندازی می شود. قابل تنظیم روی یک کانال رادیویی خاص است ولی می توانید از قابلیت Auto آن نیز استفاده کنید. بسیاری از کاربران گفتند برای یک خانه 100 متری کاملا جواب گو و کافی است.

بهترین ابزار برای اتصال گوشی و لپ تاپ به اینترنت پرسرعت در اتاق شخصی است؛ در حالی که مودم یا روتر اینترنت در سالن خانه است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1797

به "5 اکستندر و تقویت کننده وای فای برتر بازار ایران" امتیاز دهید

910 کاربر به "5 اکستندر و تقویت کننده وای فای برتر بازار ایران" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اکستندر و تقویت کننده وای فای برتر بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید