4 ویژگی لپ تاپ های ویندوزی که دوست داریم در مک بوک ببینیم

به گزارش بوستان گفتگو، macOS یک سیستم عامل بسیار مجذوب نماینده است که برای انواع و اقسام کاربران امکانات فوق العاده ای ارائه می نماید. اما همانطور که می دانید، فقط کامپیوترهای اپل می توانند از این سیستم عامل بهره ببرند. در این میان لپ تاپ های ویندوزی هم امکانات قابل توجه زیادی را ارائه می دهند که در ادامه به فقط 4 مورد از این ویژگی ها می پردازیم که امیدواریم به مک بوک هم راه پیدا نمایند. در ادامه همراه باشید.

4 ویژگی لپ تاپ های ویندوزی که دوست داریم در مک بوک ببینیم

نمایشگر مات

آخرین باری که اپل برای مک بوک از نمایشگر مات استفاده کرد، در سال 2013 بود که برای مک بوک پرو این ویژگی مورد استفاده نهاده شد. ضمناً این شرکت برای مانیتورهای Studio Display و Pro Display XDR هم گزینه مات ارائه نموده و بدون شک چنین مشخصه ای مزایای زیادی دارد.

یکی از مهم ترین مزایای نمایشگرهای مات این است که در محیط های پرنور، خوانایی بهتری دارند و بهتر می توانید از آن ها بهره ببرید. به عنوان مثال افرادی که می خواهند در محیط های بیرونی و در طول روز از لپ تاپ استفاده نمایند، باید به سراغ نمایشگرهای مات بروند. از سوی دیگر، حتی در محیط های داخلی هم اگر می خواهید از لپ تاپ بهره ببرید، اگر لپ تاپ کنار پنجره قرار داشته باشد، در صورت براق بودن نمایشگر برای خوانایی با چالش روبرو می شوید. با وجود اینکه نمایشگر مک بوک ها از پوشش anti-glare استفاده می نمایند، ولی گاهی اوقات این نمایشگرها هم برای خوانایی ضعف دارند. به همین دلیل روی هم رفته امیدواریم اپل این مشخصه را برای مک بوک ها ارائه کند.

نمایشگر لمسی

با وجود اینکه در بازار لپ تاپ های ویندوزی چندین مدل با نمایشگرهای لمسی به فروش می رسند، ولی به نظر می رسد اپل به دو علت علاقه ای به عملی کردن این مشخصه ندارد. اول از همه باید به آیپدها اشاره کنیم که از نمایشگر لمسی بهره می برند و ارائه مک بوک ها با چنین مشخصه ای، به این معناست که انگیزه برای خرید آیپدها کاهش پیدا می نماید. از سوی دیگر، ظاهرا مدیران اپل بر این باور هستند که محیط macOS مناسب نمایشگرهای لمسی نیست که در این صورت نمی توانیم استدلال های قوی برای مخالفت مطرح کنیم.

با این حال، یک نمایشگر لمسی لزوما قرار نیست فقط برای تعامل با رابط کاربری مورد استفاده قرار بگیرد و برای کارهایی مانند طراحی هم می تواند به شدت مفید باشد. بعلاوه بعضی کاربران برای کارهایی مانند اسکرول کردن هم ترجیح می دهند از نمایشگر لمسی استفاده نمایند. در هر صورت امیدواریم اپل چنین مشخصه ای را برای مک بوک ها هم ارائه کند که با توجه به سابقه اپل، در این زمینه نمی توانیم چندان امیدوار باشیم.

فرم های نو برای بدنه

طی چند سال گذشته، شاهد رونمایی از فرم های نوی برای بدنه لپ تاپ ها هستیم. در این میان، هنوز این فرم ها به طور گسترده مورد توجه قرار نگرفته اند ولی نمی توانیم پتانسیل های مجذوب کننده استفاده از دو نمایشگر در لپ تاپ را کتمان کنیم. لپ تاپ های دارای نمایشگر تاشو هنوز اول راه هستند ولی مدل هایی که از دو نمایشگر بهره می برند برای بعضی کارها بسیار کاربردی محسوب می شوند.

از بین برترین مدل هایی که از دو نمایشگر استفاده می نمایند، می توانیم به Yoga Book 9i محصول لنوو اشاره کنیم. اما در این مورد هم واقعیت این است که اپل علاقه ای به عملی کردن چنین مشخصه های نوآورانه ای ندارد. زیرا اپل تا حد زیادی یک شرکت محافظه کار محسوب می شود و فقط بعد از سال ها تست فناوری های نو از طرف شرکت های دیگر و پایین آمدن قیمت آن ها، به ارائه بعضی از این مشخصه های نو روی می آورد.

پشتیبانی از سیم کارت

پشتیبانی از سیم کارت یک ویژگی مجذوب کننده است که فقط بعضی از لپ تاپ های ویندوزی از آن بهره می برند. اما در هر صورت نمی توانیم مفید بودن چنین قابلیتی را کتمان کنیم. اگر یک لپ تاپ بتواند از سیم کارت استفاده کند، به این معناست که بدون احتیاج به استفاده از اینترنت وای فای یا مودم های مختلف، می توانیم مستقیما به اینترنت موبایل وصل شوید. بنابراین بهره گیری مدل های مختلف مک بوک از چنین مشخصه ای، بدون شک مجذوب کنندهیت آن ها را دوچندان خواهد نمود.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، متاسفانه اپل به طور کلی علاقه زیادی به نوآوری نشان نمی دهد. بسیاری از کاربران مک بوک می گویند استفاده از این لپ تاپ ها بسیار ساده است و به همین دلیل به آن علاقه زیادی نشان می دهند. از سوی دیگر، بخشی از سود زیاد اپل به کنترل این شرکت بر روی زنجیره تامین قطعات برمی شود که به خاطر همین کنترل زیاد، می تواند قطعات را با قیمت کمتری تامین کند تا از فروش محصولات نهایی سود بیشتری راهی خزانه شود. به علت همین سیاست، محصولات اپل از نظر فیزیکی با تغییرات جزئی روبرو می شوند و فقط شاید هر چند سال یک بار تا حدی تغییرات ظاهری محسوسی دریافت نمایند.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آذر 1402 بروزرسانی: 7 آذر 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2400

به "4 ویژگی لپ تاپ های ویندوزی که دوست داریم در مک بوک ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 ویژگی لپ تاپ های ویندوزی که دوست داریم در مک بوک ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید