Voyah FREE دانگ فنگ با 490 اسب بخار قدرت به ترکیه رسید

به گزارش بوستان گفتگو، Voyah FREE با قیمت 4/550/000 لیر (9 میلیارد و 100 میلیون تومان) به عنوان یک خودرو برقی فوق العاده با کیفیت به ترکیه رسید. چینی ها می دانند که به غیر از ایران، باید برای حضور در بازارهای جهانی محصولی با کیفیت عرضه نمایند. Free با 490 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور هم یکی از باکیفیت ترین محصولات چینی در بازارهای جهانی است.

Voyah FREE دانگ فنگ با 490 اسب بخار قدرت به ترکیه رسید

بیت ران - محمد فتح اللهی: Voyah FREE محصول خودروسازی است که نامش برای ما ایرانی ها بسیار آشناست؛ دانگ فنگ! محصولات بسیاری از این خودروساز چینی اکنون در بازار خودرو ایران حضور دارند.

از لاماری ایما آرین پارس موتور و کلیه لاین آپ محصولات فردا موتورز تا دیگنیتی بهمن موتور همگی محصولاتی هستند که از زیر شاخه های دانگ فنگ به ایران رسیدند.

ویژگی مشترک محصولات دانگ فنگ در ایران، کیفیت نه چندان قابل قبول آنها در مقایسه با خودرو های کره ای است. اما دانگ فنگ تصمیم گرفت تا در سال 2020 برند Voyah را ایجاد کند تا باکیفیت ترین خودروهای ممکن را در بازار چین بسازد.

کیفیتی که نه تنها چالشی برای خودروهای کره ای باشد، بلکه آلمانی ها و ژاپنی ها را هم دستپاچه کند. شاید این حرف کمی خنده دار باشد، اما قطعاً وقتی بدانیم Voyah پس از فقط سه سال از تأسیس، اکنون در بازار اروپا حضور دارد، اندکی بیشتر آن را جدی می گیریم.

قیمت Voyah Free در ترکیه

Voyah حالا میخواهد با حضور در مارکت خودرو ترکیه، نیم نگاهی به بازار خاورمیانه هم داشته باشد. اما چرا چنین خودرو باکیفیتی از چین که اتفاقاً محصول دانگ فنگ است، در بازار خودرو ایران حضور ندارد؟

همانطور که متوجه شدیم، Voyah Free خودرو مقرون به صرفه قیمتی در ترکیه نیست. بهایی که چینی ها برای این کراس اوور برقی در بازار خودرو ترکیه در نظر گرفتند، 4/550/000 لیر است. می دانیم که دولت ترکیه مالیات وحشتناکی از خودروهای وارداتی دریافت می نماید و به همین علت بسیاری از محصولات جهانی به چند برابر قیمت در ترکیه حضور دارند.

پس بهتر است به چین برگردیم. قیمت گرانترین مدل Voyah Free در چین 373/600 یوان است. این قیمت براساس نرخ تبدیل ارز امروز چیزی در حدود 2/555/424/000 تومان خواهد بود.

اگر به همین اندازه هزینه های جانبی را هم به قیمت این خودرو در چین اضافه کنیم، رقم خیالی فروش آن در ایران چیزی در حدود 5 میلیارد تومان خواهد شد.

صرف این بودجه برای خرید یک خودرو چینی گزاف به نظر می رسد. اما این مبلغ از هزینه خرید تمامی محصولات لکسوس، مرسدس بنز و ب ام وهای کارکرده مدل 2017 و 2018 در ایران مقرون به صرفهتر است.

احتمالاً الان در حال کامنت گذاشتن این نکته هستید که Voyah Free چینی کجا و بنز و ب ام و و لکسوس کجا؟ اجازه بدهید از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کنیم.

اگر مونتاژکاران ایرانی به جای برندهای بی نام و نشان به سراغ محصولات Voyah می رفتند، احتمالاً بسیاری از متقاضیان اکنون بر سر دوراهی خرید کراس اوور 694 اسب بخاری Free یا خرید رنو کولیوس دست دوم بودند که دوربین 360 درجه هم نداشت.

هدف از این صحبت آن است که مارکت خودرو ایران، محصولات باکیفیت را با جان و دل می پذیرد. حتی اگر این محصولات باکیفیت، چینی باشند. اما نکته موضوع آنجاست که مونتاژکاران ما هیچ وقت سراغ محصولات باکیفیت چینی نرفتند.

کراس اوور Voyah Free چه ویژگی هایی دارد؟

این خودرو برقی با همکاری Marcar Otomotiv A.Ş که 35 سال در بازار خودروهای دست دوم ترکیه فعالیت دارد در مارکت این کشور عرضه خواهد شد.

Voyah Free طول، عرض و ارتفاعی برابر با 4905×1950×1645 میلیمتر دارد. فاصله بین دو محور این خودرو برقی 2310 کیلوگرمی نیز 2960 میلیمتر است.

Free با سه قدرت مختلف 347، 490 و 694 اسب بخاری در چین به فروش می رسد که به ترتیب گشتاورهایی برابر با 520، 720 و 1040 نیوتن متر دارند.

ضعیف ترین Voyah Free شتاب صفر تا صد کیلومتر 7.3 ثانیه دارد. این رقم در مدل 490 اسب بخاری 4.4 ثانیه است و نسخه 694 اسب بخاری آن هم در مدت زمان 4.7 ثانیه به این رقم می رسد. چرا نسخه قوی تر شتاب ضعیف تری دارد؟ چون حدود 40 کیلوگرم سنگین تر از نمونه 490 اسب بخاری است.

خریداران این کراس اوور الکتریکی دانگ فنگ در چن می توانند Free با با موتور درون سوز هم خریداری نمایند. بعضی از مدل های الکتریکی این کراس اوور با موتور 1.5 لیتری توربو 109 اسب بخاری فراوری می شوند. اما این موتور فقط باتری های Free را شارژ می نماید.

Free با باتری های ساخت BYD فراوری می گردد که حجم آنها بنا بر تیپ خودرو از 33 و 88 کیلووات ساعت شروع می گردد و تا 106 کیلووات ساعت ادامه دارد.

Voyah Free با گارانتی 8 ساله یا 120 هزار کلومتری در بازار خودرو ترکیه به فروش خواهد رسید و مملو از آپشن های فوق العاده است.

امکانات رفاهی Voyah Free

Free فستیوالی از آپشن های متنوع است. بعضی از آپشن های Free که در خودروهای گران قیمت وجود دارند، در این کراس اوور استاندارد هستند. برای مثال شما باید برای داشتن سقف پانورامیک با قابلیت تنظیم اندازه نور ورودی به کابین در یک مک لارن، 1000 دلار هزینه کنید. اما این آپشن در Voyah Free استاندارد است.

دانگ فنگ تأکید بسیاری بر ایمنی این محصول داشت. به همین جهت، ایربگ های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده ای را می توان در این محصول مشاهده کرد.

علاوه بر این، سنسورهای جلو و عقب، دوربین 360 درجه، هشدار برخورد از جلو و عقب و هشدار خستگی راننده امکانات استاندارد این خودرو به شمار می روند.

کروز کنترل آداپتیو، کنترل حرکت خودرو در سربالایی و سرازیری ها و حتی دوربین دید در شب در نسخه های پایه این خودرو هم وجود دارند.

سامانه های هشدار نقاط کور، رادار خطی، هشدار رانندگی بین خطوط، تابلوخوان علائم رانندگی، ترمزهای اضطراری و تعویض اتوماتیک Lane در مسیر هم در این خودرو استاندارد هستند.

3 مانیتور 12.3 اینچی فضای داخل کابین فوق العاده مدرن کردند که می توانید با فشردن یک دکمه، ارتفاع این مانیتور بزرگ را زیاد و کم کنید.

حقیقت این است که دانگ فنگ تمامی مدل های پایه و فول این خودرو را با بالاترین سطح امکانات رفاهی به فروش می رساند. تفاوت مدل های Voyah Free اما فقط در انتخاب قوای محرکه آن است.

به عنوان خریدار شما می توانید Free را با قوی ترین موتور و پیمایش 500 کیلومتری در اختیار داشته باشید. یا آنکه ترجیح دهید با قوای محرکه ترکیبی بنزینی و الکتریکی (PHEV) تا 860 کیلومتر را بدون توقف پشت سر بگذارید.

نسخه ای که از Voyah Free در بازار خودرو ترکیه وجود خواهد داشت، نمونه 490 اسب بخاری الکتریکی است که موتور درون سوز ندارد.

تفاوت بازار خودرو ایران و ترکیه

چینی ها هم در ایران حضور دارند و هم در ترکیه. تفاوت سیاست های خودرویی چینی ها در مارکت ایران و ترکیه آن است که نمونه های کم کیفیت خودروسازان چینی در ایران مشاهده می شوند.

اما ترک ها همواره صاحب خودروهای باکیفیت چینی شدند. کافیست به Chery ترکیه نگاه کنیم. این خودروساز از همان ابتدای ورود به مارکت ترکیه، مدل های تیگو 7 پرو، تیگو 8 پرو و اومودا 5 (فونیکس FX) را به ترک ها می فروشد.

در حالی که Chery ایران نسخه فیس لیفت Chery Tiggo 3x (ام وی ام ایکس 22) را به عنوان نسل نو X33 به ایران معرفی کرد. در مابقی خودروسازان هم شرایط به همین شکل است.

یک سال و نیم از بحث آزاد شدن دوباره واردات خودرو گذشت. اما حال که قرار است استان شماره 23 چین در خاورمیانه باشیم، سوال این است که چرا از خودروهای باکیفیت چینی محروم شدیم؟

رکود بی سابقه بازار خودرو / گزارش بازار و تحلیل قیمت روز خودروها

لاماری ایما آنالیز شد / زیبای کم جان!

جوابیه گروه بهمن به خبر احتکار خودرو به وسیله بهمن موتور به امید دریافت مجوز گرانی

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه مرداد 1402 اعلام شد

پژو 207 دستی سقف شیشه ای به جای تارا دستی / طرح تبدیل اختیاری نو ایران خودرو

منبع: بیت ران
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2373

به "Voyah FREE دانگ فنگ با 490 اسب بخار قدرت به ترکیه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Voyah FREE دانگ فنگ با 490 اسب بخار قدرت به ترکیه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید