طراحی سایت: نقد و آنالیز مک بوک پرو تازه از نگاه سایت های معتبر

به گزارش بوستان گفتگو، مدل های 14 و 16 اینچی نسل تازه مک بوک پرو از فردا راهی بازار می شوند و ساعاتی قبل اولین نقد و آنالیز های این دو مدل در سایت ها و کانال های مختلف یوتیوب منتشر شد. در ادامه به صورت مختصر و مفید به قسمت هایی از این آنالیز ها می پردازیم.

طراحی سایت: نقد و آنالیز مک بوک پرو تازه از نگاه سایت های معتبر

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

عملکرد؛ M1 پرو و M1 مکس

هر دو مدل 14 و 16 اینچی مک بوک پرو با چیپست های M1 پرو و M1 مکس راهی بازار می شوند و کاربران در این زمینه می توانند دست به انتخاب بزنند. تفاوت این دو تراشه به پردازنده گرافیکی آن ها برمی گردد. اپل برای M1 پرو از پردازنده گرافیکی 16 هسته ای استفاده نموده ولی چیپست M1 مکس از پردازنده گرافیکی مبتنی بر 32 هسته پردازشی بهره می برد.

سایت Six Colors بنچمارک های این دو مدل را با مک بوک ایر M1 و دو سیستم دیگر اپل مقایسه نموده که در ادامه می توانید نتیجه این آنالیز های اجرا شده را مشاهده کنید؛

نویسنده سایت MobileSyrup درباره عملکرد نسل نو مک بوک پرو نوشته:

طراحی؛ ناچ، کیبورد و دیگر موارد

در مدل نو مک بوک پرو برای اولین بار شاهد استفاده از ناچ نمایشگر هستیم که یک وب کم 1080p را در خود جای داده است. بعلاوه باید به کنار گذاشتن تاچ بار هم اشاره کنیم که با استقبال کاربران روبرو شده است. نویسنده سایت The Verge در این رابطه نوشته:

در بخشی از نقد و آنالیز سایت CNBC هم آمده:

پورت های نو؛ HDMI، درگاه کارت SD و مگ سیف

در سال 2016 اپل تعدادی از پورت های مک بوک پرو را حذف کرد که طی چند سال گذشته این تصمیم با نقدها گسترده ای روبه رو شد. اما خوشبختانه اپل شکست را پذیرفته و مدل نو مک بوک پرو از پورت های HDMI، درگاه کارت SD و پورت شارژ مگ سیف بهره می برد. نویسنده سایت CNET در رابطه با پورت های مک بوک پرو به نکات زیر اشاره نموده:

نمایشگر؛ mini-LED و پروموشن

مدل های نو مک بوک پرو از نمایشگر مبتنی بر فناوری mini-LED بهره می برند که حین نمایش محتوای HDR تا 3 برابر نور بیشتری ارائه می نمایند. بعلاوه باید به فناوری پروموشن هم اشاره کنیم که به زبان ساده رفرش متغیر بین 24 تا 120 هرتز را بسته به محتوای مدنظر امکان پذیر می نماید. نویسنده سایت Gizmodo در خصوص رفرش ریت نمایشگر این لپ تاپ نوشته:

عمر باتری

اپل می گوید مدل های نو مک بوک پرو تا ده ساعت عمر باتری بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارند. در نقد و آنالیز سایت Engadget در خصوص عمر باتری مک بوک پرو نو آمده:

روی هم رفته همان طور که می بینید، نسل نو مک بوک پرو با استقبال کارشناسان روبه رو شده و باید ببینیم این لپ تاپ در بازار هم با استقبال گسترده روبه رو می شوند یا نه. مقرون به صرفه ترین مدل مک بوک پرو نو با قیمت 1999 دلار راهی بازار می گردد و برای خرید گران ترین مدل هم باید مبلغ 5899 دلار بپردازید.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1939

به "طراحی سایت: نقد و آنالیز مک بوک پرو تازه از نگاه سایت های معتبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: نقد و آنالیز مک بوک پرو تازه از نگاه سایت های معتبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید