4 مزیت مسواک برقی که برای تمیزی دندان ها باید از آن ها استفاده کرد

به گزارش بوستان گفتگو، یکی از شروط اصلی داشتن دندان هایی زیبا و سالم، مسواک زدن و مراقبت از دندان ها است.

4 مزیت مسواک برقی که برای تمیزی دندان ها باید از آن ها استفاده کرد

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام فروشگاه اینترنتی زز زاگرس، یکی از دلایلی که باعث می شود مراقبت صحیحی از دندان ها و لثه صورت نگیرد، استفاده از مسواک های نامناسب است. به همین دلیل باید در انتخاب مسواک نهایت دقت را به خرج داده و مسواکی متناسب با لثه و دندان ها انتخاب کرد.

یکی از محبوب ترین محصولات برای تمیز کردن دندان ها، مسواک برقی است که مسواک زدن را به کاری راحت و لذت بخش تبدیل کرده اند.

مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک های دستی

در این مطلب به بررسی مزایای مسواک های برقی و سری یدک مسواک برقی می پردازیم.

· مسواک برقی ها بهتر از مسواک دستی دندان ها را تمیز می کنند

تحقیقات دندان پزشکان نشان می دهد که مسواک برقی به دلیل عملکرد چرخشی سری آن، بهتر از مسواک دستی بین شیار دندان ها نفوذ کرده و مواد غذایی و جرم ها را پاک می کند.

این مسواک ها با حدود 5000 دور چرخش در دقیقه و اعمال لرزش ملایم، لثه را به آرامی ماساژ می دهند و همین امر باعث می شود مواد غذایی و باکتری ها از زیر لثه ها به خوبی تمیز شده و همچنین نفوذ خمیردندان به شیارهای آن آسان شود.

· فشار روی دندان ها کنترل می شود!

بعضی افراد تصور می کنند که هرچه فشار بیشتری به دندان ها وارد کنند، دندان هایشان بیشتر و بهتر تمیز می شود؛ در حالی که این عمل باعث آسیب به مینای دندان ها شده و آن ها را حساس تر می کند. مسواک برقی با اعمال فشار ملایم و یکنواخت و همچنین تنظیم سرعت چرخش، از آسیب رسیدن به دندان ها جلوگیری می کند.

· زمان مسواک زدن بهینه می شود

دندان پزشکان توصیه می کنند که هنگام مسواک زدن دهان را به چهار قسمت (دو قسمت بالا و دو قسمت پایین) تقسیم کرده و برای مسواک زدن هر قسمت 30 ثانیه زمان در نظر بگیرید.

بدین منظور در طراحی مسواک برقی ها و به ویژه مسواک برقی های شرکت اورال بی (Oral-B) از تایمر 2 دقیقه ای استفاده شده که هر 30 ثانیه یک بار به شما هشدار می دهد تا مسواک را به قسمت دیگر دهان منتقل کنید.

· روش صحیح مسواک زدن را فراهم می کنند

اغلب افراد هنگام مسواک زدن همان مدل و روشی که از دوران بچگی به خاطر دارند را به کار می برند؛ همان روش ساده چپ و راست حرکت دادن مسواک و عقب جلو کردن آن! اگرچه این روش اشتباه نیست ولی کافی و درست هم نیست.

مسواک برقی با حرکات دورانی و چرخشی خود، روش صحیح و مؤثر تمیز کردن دندان ها را برای شما فراهم می کند تا جرم و پلاک ها به راحتی از روی دندان و لثه پاک شوند.

انواع سری های یدک مسواک های برقی اورال بی

کمپانی اورال بی (Oral-B) از جمله شرکت هایی است که سابقه زیادی در زمینهٔ تولید و عرضه محصولات مراقبت از دهان و دندان دارد و برند شماره یک دنیا در این زمینه محسوب می شود.

زز زاگرس با تهیه و عرضه انواع سری یدک های اورجینال اورال بی (Oral-B) باقیمت بسیار مناسب و تنوع بالا توانسته راحتی شما را در انتخاب مسواک برقی فراهم آورد.

ازآنجایی که سری های یدکی که شرکت اورال بی برای مسواک های برقی خود ارائه می دهد تنوع زیادی دارند، در این مطلب به بررسی ویژگی ها و کاربردهای انواع سری یدک ها می پردازیم.

مدل Cross Action:

در طراحی این سری یدک از برس های زاویه دار استفاده شده تا پلاک و جرم دندان ها را به راحتی جدا کند و همچنین به دندان های عقب به راحتی دسترسی پیدا کند.

مدل 3D White:

مدل 3D White دارای یک فنجان پولیش الهام گرفته از وسایل دندان پزشکان است تا لکه های سطحی روی دندان را از بین ببرد. مخصوص سفید کردن هرچه بیشتر دندان هاست و برای دندان ها و لثه های حساس مناسب تر است و یک تمیزکننده ملایم ولی مؤثر محسوب می شود.

مدل Trizone:

همان طوری که از نام این مدل مشخص است، دارای 3 منطقه از نوع برس های متوسط است و عملکرد قدرتمندی در تمیز کردن پلاک های بین دندانی دارد. برس این مسواک از جهت حرکات رفت و برگشتی که انجام می دهد بسیار شبیه عملکرد مسواک دستی است.

مدل Precision Clean:

مخصوص تمیز کردن دقیق و از بین بردن پلاک ها از روی خط لثه و امتداد آن است. برس آن نرم و مناسب مبتدیان است.

مدل Floss Action:

عملکرد آن بسیار مشابه نخ دندان است و سری آن دارای موهای میکروپلاس است که تا اعماق دندان نفوذ کرده و مواد غذایی باقی مانده را مانند نخ دندان بیرون می کشد.

روش تعویض سری های یدک

دندان پزشکان توصیه می کنند به دلیل مراقبت صحیح از دندان ها هر 3 الی 4 ماه یک بار مسواکتان را عوض کنید. سری های مسواک برقی ها نیز قابل تعویض هستند. تعویض این سری یدک ها کار چندان دشواری نیست. در بعضی از مدل ها پایه مسواک برقی دارای دکمه ای است که با فشار دادن آن سری یدک جدا می شود. در مدل های بدون دکمه باکمی اعمال فشار و کشیدن سری یدک از پایه جدا می شود. در مرحله آخر چرخش سری یدک را بررسی کنید که به خوبی کار کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 935

به "4 مزیت مسواک برقی که برای تمیزی دندان ها باید از آن ها استفاده کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مزیت مسواک برقی که برای تمیزی دندان ها باید از آن ها استفاده کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید