تور آلمان: همه چیز در خصوص فرودگاه بین المللی مونیخ

به گزارش بوستان گفتگو، معرفی فرودگاه مونیخ آلمان

کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین کشورهای دنیاست و علاوه بر آن، دارای فرهنگی غنی و تاریخچه ای دور و دراز است. آلمان بهترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده و علاوه بر گردشگری، بسیاری این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی و فرهنگی انتخاب می نمایند. آلمان کشور فلسفه است و مشاهیر و فیلسوفان بسیاری در این کشور وجود داشته اند . جاذبه های فرهنگی و تاریخی فراوان، در کنار پیشرفت های مدرن باعث شده تا مونیخ و آلمان در زمره محبوب ترین مقاصد برای گردشگران تبدیل شوند. فرودگاه مونیخ همانطور که از اسمش تعیین است در شهر مونیخ آلمان قرار گرفته است و پس از فرودگاه فرانکفورت، دومین فرودگاه پرتردد این کشور محسوب می گردد. در این مطلب قصد داریم فرودگاه مونیخ را به شما معرفی کنیم و توضیحاتی در خصوص امکانات و خدمات موجود در این فرودگاه بدهیم. اگر قصد سفر به آلمان را دارید و برای تهیه بلیط هواپیما مردد هستید شاید با خواندن این مطالب بهتر و با خیالی آسوده تر بتوانید بلیط خود به مقصد فرودگاه مونیخ را رزرو کنید. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه با خبرنگاران همراه باشید.

تور آلمان: همه چیز در خصوص فرودگاه بین المللی مونیخ

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

فرودگاه بین المللی مونیخ که در زبان آلمانی Flughafen München نامیده می گردد، اصلی ترین فرودگاه بین المللی در شهر مونیخ است. این فرودگاه دومین فرودگاه پر رفت و آمد آلمان پس از فرودگاه بین المللی فرانکفورت است و دومین قطب مسافربری شرکت هواپیمایی مجلل و مشهور لوفت هانزا محسوب می گردد. فرودگاه مونیخ سالیانه بالغ بر 39 میلیون مسافر را جابجا می نماید و به همین علت، هفتمین فرودگاه پرتردد در اروپا به شمار می رود. فرودگاه مونیخ در فاصله 28 کیلومتری شمال شرق شهر مونیخ و در مجاورت شهر قدیمی فرایزینگ قرار گرفته است. این فرودگاه دارای دو باند فرود و دو ترمینال مسافربری است، یک ترمینال تازه نیز تازها افتتاح شده که ورود و خروج به آن به وسیله ترمینال 2 میسر است. بیشتر امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه در فاصله این ترمینال ها قرار دارند. پروازهای متعددی از سراسر دنیا به مقصد این فرودگاه صورت می گیرد. علاوه بر پروازهای داخلی از شهرهای مختلف آلمان، پروازهای مستقیم بین المللی از اغلب مرکز های اروپا و همینطور شهرهای بزرگ در آمریکا، خاورمیانه، آفریقا و آسیا در این فرودگاه انجام می گردد. از تهران نیز پرواز مستقیم به فرودگاه مونیخ صورت می گیرد که برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می توانید به صفحه (بلیط هواپیمای مونیخ) مراجعه کنید.

دسترسی به فرودگاه مونیخ

مترو: به وسیله مترو و خط های S1 (از منطقه ها غربی مونیخ) و S8 (از منطقه ها شرقی) می توانید به فرودگاه مونیخ برسید. ایستگاه متروی فرودگاه در ترمینال شماره 1 قرار گرفته است. این خطوط به نقاط مختلف شهر و مرکز شهر مونیخ می فرایند.

اتوبوس: ایستگاه اتوبوس در مقابل محوطه اصلی فرودگاه در ترمینال شماره 1 و همینطور ضلع شمالی ترمینال شماره 2 قرار گرفته است. اتوبوس های شاتل شرکت هواپیمایی لوفت هانزا نیز برای حمل و نقل مسافران وجود دارد که مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر مونیخ می رساند.

تاکسی: در محوطه بیرون ترمینال شماره 1 ایستگاه تاکسی به مقاصد مختلف وجود دارد. بعلاوه در ترمینال شماره 2 نیز تاکسی های متعددی وجود دارد. هزینه تاکسی به مرکز مونیخ حدود 60 یورو هزینه خواهد داشت.

ترمینال شماره یک

خطوط هواپیمایی که عضو اتحاد استار الاینس نیستند در ترمینال شماره 1 قرار دارند. البته هواپیمایی ترکیش ایرلاین با آنکه عضو این اتحاد است اما از ترمینال شماره 1 برای حمل و نقل مسافر استفاده می نماید. این ترمینال 6 گیت دارد.

ترمینال شماره دو

ترمینال شماره 2 میزبان خط هواپیمایی لوفت هانزا و شرکای استار الاینس (Star Alliance) است. استار الاینس نخستین و بزرگ ترین اتحاد بین 5 شرکت هواپیمایی عمده در دنیا است که دفتر مرکزی آن در شهر فرانکفورت آلمان قرار گرفته است. پیرو این اتحاد تسهیلات و همکاری هایی بین این شرکت ها صورت می گیرد. ترمینال شماره 2 شامل بخش مرکزی، شمالی و جنوبی است.

امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه مونیخ

در فاصله بین ترمینال شماره 1 و 2 رستوران ها و کافه های متعددی برای صرف غذا و نوشیدنی وجود دارند. رستوران ایربرو (Airbrau) در حد فاصل ترمینال 1 و 2 قرار گرفته است و به ارائه انواع غذا و نوشیدنی می پردازد. در ماه های گرم سال می توانید از فضای باز این رستوران بنشینید و از هوای مطوبع مونیخ لذت ببرید. رستوران دالمیر (Dallmayr) در ترمینال شماره 2 و نزدیک گیت شماره 6 قرار گرفته است و به انواع غذاهای آلمانی و بین المللی می پردازد. بعلاوه در رستوران غذاهای دریایی (Seafood Sylt meets Asia) در ترمینال شماره 2 نیز می توانید انواع غذاهای دریایی، غذاهای شرق آسیا و بین المللی را انتخاب کنید. در این رستوران اسنک و وعده های کوچک نیز سرو می گردد.

فروشگاه و خرید

در فرودگاه مونیخ فروشگاه های مختلفی وجود دارند که هرروز به صورت 24 ساعته باز هستند. بعلاوه سوپرکارکت ادکا (Edeka) در حد فاصل ترمینال های شماره 1 و 2 قرار گرفته است. این فروشگاه که یکی از شعبه های فروشگاه های زنجیره ای ادکا به شمار می رود که انواع محصولات و مواد غذایی را به مسافران عرضه می نماید.

دسترسی به اینترنت

در فرودگاه بین المللی مونیخ به مدت 30 دقیقه می توانید از اینترنت وای فای رایگان بهره ببرید. بعلاوه کامپیوترهای متعددی با دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارد که هر مسافر می تواند به مدت 20 دقیقه از آن ها استفاده کند.

کلینیک پزشکی فرودگاه

کلینیک و مرکز خدمات پزشکی فرودگاه مونیخ در ترمینال شماره 1 قرار گرفته است. در این کلینیک خدمات و درمان های اورژانسی به مسافران ارائه می گردد.

هتل و اقامت در فرودگاه

اگر به هر علت مدت زمان زیادی را قرار است در محوطه فرودگاه سپری کنید می توانید برای استراحت به هتل های موجود در فرودگاه مونیخ مراجعه کنید. در این فرودگاه دو هتل وجود دارد که در طبقه همکف فرودگاه قرار دارند. یکی هتل فرودگاه هیلتون مونیخ (Hilton Munich Airport) است که نزدیک ترمینال ها و روبروی ترمینال شماره 2 قرار گرفته است و دیگری هتل فرودگاه نواتل (Novotel Munich Airport) در فاصله کمی پیاده روی و نزدیک محوطه پارکینگ فرودگاه مونیخ واقع شده است.

منبع: wikivoyage.org

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2110

به "تور آلمان: همه چیز در خصوص فرودگاه بین المللی مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: همه چیز در خصوص فرودگاه بین المللی مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید