یونکر: کرونا عدم صلاحیت اروپا در سیاست های بهداشتی را کاملا آشکار کرد

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس سابق کمیسیون اروپایی تاکید نمود که بحران کرونا این واقعیت که اتحادیه اروپا هیچ گونه صلاحیتی در سیاست های بهداشتی ندارد را کاملا آشکار کرد.

یونکر: کرونا عدم صلاحیت اروپا در سیاست های بهداشتی را کاملا آشکار کرد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یان کلود یونکر، رئیس سابق کمیسیون اروپایی در تبادل نظریی با روزنامه تاگس اشپیگل، درباره چگونگی گذراندن دوران قرنطینه گفت: من وقت خود را در خانه ام در لوکزامبورگ می گذرانم. به ندرت بیرون می روم چرا که می خواهم طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنم. من کاملا به الزامات و محدودیت های لوکزامبورگ برای مقابله با شیوع کرونا پایبند هستم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان دید و بازدید با دوستان و آشنایان وجود ندارد همچنین گفت: این قرنطینه ماند هر کس دیگری من را هم بی تاب نموده است. وی در عین حال گفت که خود را کنترل می نماید.

یونکر در بخش دیگری درباره اروپا در دوران کرونا گفت: این واقعیت که اتحادیه اروپا هیچ گونه صلاحیتی در زمینه سیاست های بهداشتی ندارد به عنوان یک نقص جدی خود را نشان داد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روزهای ابتدایی بحران کرونا کوشش کردند کمیسیون اروپایی را از نقش خود برای هماهنگی در این اتحادیه کنار بزنند.

وی اضافه نمود: در این بین اوضاع بهتر شده است چرا که کمیسیون بارها و بارها به درستی به وظیفه خود برای ایجاد هماهنگی توجه نموده است.

یونکر درباره طرح اوراق قرضه مشترک اروپایی برای مقابله با عواقب اقتصادی بحران کرونا که کشورهای اسپانیا و ایتالیا بر آن تاکید داشته و آلمان با آن مخالف است گفت: من به عنوان رئیس گروه یورو در سال 2010 همراه وزیر دارایی ایتالیا پیشنهاد طرح اوراق قرضه مشترک در منطقه یورو را ارائه دادم. این طرح با مخالفت بعضی کشورها از جمله آلمان، هلند و اتریش روبرو شد. ایده ما در آن موقع این بود که بخشی از بدهی های موجود را به گونه ای به اشتراک بگذاریم که دسترسی به بازارهای اقتصادی برای کشورهای با بدهی بالا امکان پذیر گردد. اما امروز طرح بدهی های مشترک برای مقابله با عواقب اقتصادی بحران کرونا به گونه ای دیگر است و آن به اشتراک گذاری بدهی های آینده است که در مبارزه با بحران کرونا به وجود می آید.

وی در عین حال این را طرحی برای کوتاه مدت ندانسته و توافق وزرای دارایی اتحادیه اروپا روی یک بسته کمکی به مبلغ بیش از 500 میلیارد یورو برای مقابله با عواقب بحران کرونا را درست ارزیابی کرد.

این مقام سابق اروپایی در عین حال این اقدام را کافی ندانسته و گفت: بودجه اتحادیه اروپا که بیانگر همبستگی در جامعه ما است باید بیشتر گردد.

یونکر در بخش دیگری از این تبادل نظر در پاسخ به این پرسش که آیا شما نگران نیستید که مبارزه با بحران کرونا موضوعات دیگر اروپا را به حاشیه براند گفت: مبارزه با کرونا باید در همه زمینه ها راهنمایی گردد. در این شرایط به یک استراتژیِ منظم اروپایی برای خروج از این بحران احتیاج است. سرمایه گذاری فوری در زمینه سلامت از جمله در کشورهای ایتالیا و همچنین فرانسه و دیگر کشورها ضرورت دارد. در این راستا به راه چاره های اقتصادی در سطح اتحادیه اروپا احتیاج است. اما ما نباید با توجه به درگیر شدن زیادی با مسئله بحران کرونا موضوعات دیگر را مورد بی توجهی قرار دهیم.

وی اضافه نمود: بحران آب و هوا همچنان باقی است. بحران پناهندگان باقی است. حمایت از آفریقا در این قرن باید در همه زمینه ها ادامه یابد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اطمینان حاصل نمایند که قوانین حقوقی رعایت می گردد. دولت اوربان در مجارستان اصول اروپایی را نقض می نماید.

این مقام سابق اروپایی در ادامه درباره مذاکرات پسا برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران کوتاه مقرر تا سرانجام امسال میلادی و با وجود بحران کرونا هم گفت: انگلیس این فرصت را دارد که تا ماه جولای تمدید تاریخ این مذاکرات را درخواست کند. اینکه آیا انگایس این کار را انجام می دهد تعیین نیست. من فکر نمی کنم که اتحادیه اروپا و بخصوص مذاکره نماینده ارشد اروپا در مذاکرات باید این پیشنهاد را مطرح کند. اما من تمدید دوره مذاکرات را مناسب می دانم. با این همه نمی توان این را به انگلیس تحمیل کرد. ما باید این را با یک کوشش مشترک با درک و عقل سلیم پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1033

به "یونکر: کرونا عدم صلاحیت اروپا در سیاست های بهداشتی را کاملا آشکار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونکر: کرونا عدم صلاحیت اروپا در سیاست های بهداشتی را کاملا آشکار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید