چه طور شلوار جین مان را کوتاه کنیم؟

به گزارش بوستان گفتگو، بسیاری از ما در هنگام خرید شلوار جین دچار مشکل می شویم. کمر شلوار مقدار است اما پاچه های آن برای مان خیلی بلند هستند! چه کنیم؟

چه طور شلوار جین مان را کوتاه کنیم؟

می توانیم شلوار را تهیه کنیم و آن را به خیاط بسپاریم، اما در مواردی قیمتی که خیاط برای کوتاه کردن شلوار پیشنهاد می دهد به مقدار پول خرید آن است! گاهی هم خیاطی پیدا نمی کنیم و در کل حوصله دردسر و سر و کله زدن با خیاط را نداریم! به جای همه این کارها چه طور است خودمان دست به قیچی شویم و شلوارمان را با هنر خودمان درست کنیم؟

اما یک مشکل دیگر هم وجود دارد. وقتی شلوار جین مان را کوتاه کردیم لبه پاچه های آن مانند لبه پاچه های اصلی شلوار، قبل از کوتاهی، نمی شوند. راه چاره این مشکل بسیار ساده است، وقتی شلوار را کوتاه کردید لبه های اصلی را دوباره به آن بدوزید. اگر می پرسید چه طور، پس با ما همراه شوید!

به چه وسایلی احتیاج داریم؟

- چند عدد سوزن ته گرد

- متر لباس

- چرخ خیاطی

- نخی ضخیم هم رنگ شلوار جین

- اتو

دست به کار شویم!

مرحله اول

لبه شلوار جین تان را به ارتفاعی که می خواهید کوتاه گردد از زیر تا کنید. در این قسمت حواس تان باشد که همه دور پاچه را به یک انداز تا نموده باشید. از یکی از اعضای خانه بخواهید که چند سوزن ته گرد دور تا دور لبه شلوار فرو نمایند تا به همان حالت بماند و تکان نخورد.

مرحله دوم

همانطور که سوزن ها در شلوار هستند، آن را در بیاورید. حالا شلوارتان را پشت و رو کنید. از لبه شلوار تا محل تا شدگی را از طریق متر مقدار بگیرید. مقدار ای که متر نشان می دهد را تقسیم به 2 کنید و آن عدد را به خاطر بسپارید. حالا می توانید سوزن ها را از شلوار خارج کنید.

مرحله سوم

شلوار را به سمت رو برگردانید. لبه پاچه را به مقدار عددی که از تقسیم به دست آورده بودید به بالا تا کنید و برگردانید. برای مثال اگر مقدار ای که از لبه شلوار تا محل تا شدگی به دست آورده بودید 4 سانتی متر بود، حالا لبه شلوار را به ارتفاع 2 سانتی متر از لبه پاچه تا محل تا شدگی برگردانید. دوباره برای فیکس کردن مقدار در این محل از سوزن ته گرد بهره ببرید.

مرحله چهارم

با استفاده از چرخ خیاطی شلوار را، تا جایی که می توانید نزدیک به لبه اصلی اش، بدوزید. حواستان باشد در این مرحله نمی خواهیم لبه را هم به شلوار بدوزیم. همزمان با دوخت سوزن ها را از پارچه شلوار در بیاورید.

مرحله پنجم

تای نو را که حاصل دوخت پارچه شلوار به هم است، زیر کار برگردانید. به این صورت لبه اصلی پاچه روی کار قرار می گیرد و خود را نشان می دهد.

مرحله ششم

حالا شلوار را روی میز اتو یا هر سطح صاف دیگری قرار دهید و آن را به خوبی با اتوی داغ اتو کنید. پارچه را کمی مرطوب کنید تا نتیجه صاف و بدون بر آمدگی باشد. همانطور که در عکس مشاهده می کنید لبه اصلی شلوار، روی کار است و انگار نه انگار که شلوار کوتاه شده و خطی هم در این محل دیده نمی گردد.

- خب، تمام شد!

شلوار جین، زمانی شلوار جین است که لبه پاچه های آن به شکل اصلی باشد! چون این لبه ها با چرخ خیاطی های صنعتی مخصوص دوخته می شوند امکان دوخت دوباره آنها در خانه، با چرخ خیاطی های خانگی و ضعیف نیست. اما با این روش به راحتی بدون اینکه ترکیب لبه به هم بخورد و لبه شلوارتان هم از ریخت بیوفتد، شلوارتان کوتاه کنید و لبه اصلی را دوباره به آن وصل کنید!

نکته! این روش برای شلوارهای دیگر (کتانی، پارچه ای و …) هم قابل اجرا است و مختص جین نیست.

منبع: فوت و فن / ehow.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2215

به "چه طور شلوار جین مان را کوتاه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور شلوار جین مان را کوتاه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید