شرایط کرونایی تهران هفته آینده قرمز خواهد شد

به گزارش بوستان گفتگو، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به افزایش بار بیماری کرونا در مرکز، گفت: اگر فرایند افزایشی به همین شکل تا هفته آینده ادامه داشته باشد، تهران قرمز خواهد شد.

شرایط کرونایی تهران هفته آینده قرمز خواهد شد

به گزارش ایسنا، نادر توکلی، درباره شرایط بیماری کرونا در استان تهران، گفت: تا پیش از هفته اخیر فرایند سینوسی و ثابتی داشتیم، اما در طول یک هفته اخیر 10 درصد افزایش موارد بستری و سرپایی را شاهد هستیم و البته مرگ و میر به صورت تاخیری تغییر خواهد نمود. با این اوصاف می توان رسما اظهار داشت که یک هفته است که وارد موج پنجم کرونا شده ایم.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت قبل حدود 1000 بستری و 6400 مراجعه سرپایی کرونایی داشتیم و در مجموع 4400 بیمار بستری در تهران داریم.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا تعیین است مراجعان فعلی به بیمارستان ها مبتلا به کدام گونه جهش یافته کرونا هستند یا خیر؟، اظهار کرد: ما سکوئنس ژنی بیماری از بیمار نمی گیریم، زیرا این کار برای همه بیماران منطقی نیست، اما رفتاری که مشاهده می کنیم مربوط به انواع جهش یافته است.

وی اضافه کرد: خود مرکز تهران هنوز نارنجی است، اما چند شهرستان اطراف تهران قرمز شدند. اگر فرایند افزایشی به همین شکل تا هفته آینده ادامه داشته باشد، خود تهران هم قرمز خواهد شد.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران درباره علت افزایش بار بیماری در تهران، توضیح داد: بخشی به علت رفتار ویروس جهش یافته و بخش دیگر به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است؛ زیرا در فصل گرما قرار داریم و رعایت نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن و رعایت تهویه صحیح برای افراد سخت تر می گردد و این موارد خود عاملی برای افزایش بار بیماری است.

وی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در روز های پیش رو، بیان نمود: طبیعتا پروتکل های لازم برای این مهم اندیشیده شده است و حتی شرایط برای داوطلبان مبتلا به کرونا و افراد بستری در بیمارستان ها درنظر گرفته شده است و بعید است در این زمینه مشکل خاصی به وجود آید.

وی درباره شرایط واکسیناسیون کرونا در استان تهران، گفت: فرایند واکسیناسیون در حال انجام است. البته هنوز شلوغی هایی داریم، اما فرایند واکسیناسیون همچنان به قوت خود باقی است. نکته مهم این است که بعضی از سالمندان از تزریق واکسن خودداری می نمایند و بر اساس آماری که داریم و آنالیز های به عمل آمده بر 1200 سالمند مبتلا به کرونای بستری بالای 70 سال، تعیین شد که 1150 نفر از آن ها واکسن نزدند و این یعنی بالای 95 درصد مبتلایان بالای 70 سال در تهران واکسن نزدند و این نشان می دهد که تاثیر واکسیناسیون تا چه حد است و چقدر می تواند جلوی مرگ و میر را بگیرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها از شرایط کرونا در تهران افزایشی است، تاکید نمود: یک هفته دیگر صبر می کنیم، اما اگر فرایند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد، به سمت افزایش تخت های بستری می رویم.

توکلی تاکید نمود: شرایط رعایت پروتکل ها در استان تهران حدود 70 تا 72 درصد است که چندان قابل قبول نیست و باید بیش از 80 درصد باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1810

به "شرایط کرونایی تهران هفته آینده قرمز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونایی تهران هفته آینده قرمز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید