تور فرانسه: مقررات سفر از ایران به فرانسه با کارت واکسن

به گزارش بوستان گفتگو، فرانسه در حالی که مسافران واکسینه شده را از انجام تست PCR معاف نموده است، اما همچنان از پذیرش مسافرانی که واکسن هایی غیر از چهار نوع واکسن مورد تایید آژانس دارویی اروپا (فایزر/جانسون/مادرنا/آسترازنکا) را تزریق نموده اند، خودداری می نماید.

تور فرانسه: مقررات سفر از ایران به فرانسه با کارت واکسن

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش دنیای سفر، فرانسه با آن که مرزهایش را به روی گردشگران و مسافران خارجی باز نموده و به تازگی کارت واکسن کووید را جایگزین تست PCR نموده است، اما همچنان سختگیری هایی دارد که سفر به این کشور را در دسترس همگان قرار نمی دهد. فرانسه درحال حاضر مبنای خود برای پذیرش مسافران واکسینه شده را تصمیم آژانس دارویی اروپا قرار داده است.

این عضو اتحادیه اروپا درحال حاضر به پنج گروه اجازه ورود و سفر به فرانسه را می دهد:

  • دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان.
  • افراد دارای اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند /نروژ/سوئیس/ انگلستان.
  • دارندگان ویزای معتبر تایپ D فرانسه و حوزه شنگن.
  • افراد دارای ویزای معتبر تایپ C فرانسه، پاسپورت کانادا و یا آمریکا، مشروط به این که مسافر دارای کارت واکسیناسیون باشد که از نوبت تزریق دُز دوم واکسن جانسون 28 روز و یا از دومین نوبت دریافت واکسن فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا هفت روز گذشته باشد. (ویزای تایپ C فرانسه با عبارت درج شده Famille de Francais بدون داشتن کارت واکسیناسیون برای ورود به این کشور بدون مانع است.)
  • دارندگان ویزای معتبر تایپ C حوزه شنگن، مشروط به این که مسافر قبلا یک بار به کشور صادرنماینده ویزا سفر نموده باشد و دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی باشد که از نوبت واکسن جانسون 28 روز و یا از دومین نوبت واکسن فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا هفت روز گذشته باشد.

فرانسه بعلاوه از مسافران بالای 12 سال که مدارک واکسیناسیون ندارند، خواسته در محدوده 72 ساعت مانده به ورود، در یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت، تست PCR انجام دهند و گواهی منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی و با QR code همراه داشته باشند.

طبق مقررات تازه این کشور، مسافران دارای کارت واکسیناسیون که از نوبت واکسن جانسون 28 روز یا از دومین نوبت دریافت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا هفت روز گذشته باشد از انجام تست PCR معاف خواهند بود.

مسافرانی که 9 ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آن ها گذشته باشد باید نوبت تکمیلی یا دُز سوم فایزر یا مدرنا را دریافت نموده باشند. از نوبت تکمیلی یا واکسن سوم باید هفت روز گذشته باشد.

فرانسه بعلاوه تاکید نموده که مسافران دارای کارت واکسیناسیونِ دو نوبت سینوفارم و یک نوبت تکمیلی آسترازنکا نمی توانند به این کشور سفر نمایند. فرانسه درحال حاضر فقط دو واکسن مدرنا و فایزر را برای دُز بوستر یا تکمیلی تایید نموده است.

گواهی واکسن که در ایران صادر می گردد نیز در فرانسه پذیرفته شده نیست و توصیه شده که اگر از ایران قصد سفر به این کشور را دارید، برای تبدیل کارت واکسیناسیون باید اقدام گردد که طبق اطلاعیه سفارت فرانسه در تهران، این امکان به وسیله داروخانه های مورد تایید این کشور وجود دارد که برای آن باید گذرنامه و کارت واکسن اصلی خود (نسخه کاغذی) را به یکی از داروخانه های ذی صلاح ارائه دهید. در غیر این صورت، امکان حضور و استفاده از مراکز بسته مثل هتل، رستوران، موزه، مراکز خرید و وسایل حمل و نقل عمومی وجود ندارد.

بعلاوه اعلام شده که بچه ها زیر 12 سال (متولدان تا تاریخ 21 اکتبر 2021 برابر با 9 مهرماه 1400) نیازی به ارائه کارت واکسن ندارند.

مسافران قبل از سفر باید اطلاعات خود را در لینک https://app.euplf.eu ثبت نموده و فرم تعهد در لینک https://www.interieur.gouv.fr/covid-19-international-travel را تکمیل نموده و همراه داشته باشند.

مقررات محدود درباره سفر درصورت تزریق نوع خاصی از واکسن همراه با کارت واکسیناسیون مورد پذیرش در اتحادیه اروپا، درحالی از سوی فرانسه و بعضی کشورها وضع شده که پیش تر سازمان جهانی بهداشت با توجه به در دسترس نبودن انواع واکسن در بسیاری از کشورها، مخالفت خود را با صدور پاسپورت واکسن به عنوان جواز سفر اعلام نموده بود.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2132

به "تور فرانسه: مقررات سفر از ایران به فرانسه با کارت واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: مقررات سفر از ایران به فرانسه با کارت واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید