نقشه آذربایجان برای بازار ایران در ترکیه (تور ارزان ترکیه)

به گزارش بوستان گفتگو، آنالیز اخبار عرضه و تقاضای نفت و گاز در مشتری های ایران، فرصت ها و تهدید ها را در این زمینه روشن میکند و منظره پیش رو را برای اقدامات و سیاست گذاری مناسب در جهت حفظ جریان درآمدی فراهم میکند.

نقشه آذربایجان برای بازار ایران در ترکیه (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش اکو ایران، ایران دارنده دومین منابع گازی دنیا است و سهم درآمدهای ناشی از صارات نفت و گاز برای کشوری با این سطح منابع قابل چشم پوشی نیست، به همین علت آنالیز اخبار عرضه و تقاضای نفت و گاز در مشتری های ایران، فرصت ها و تهدید ها را در این زمینه روشن میکند و منظره پیش رو را برای اقدامات و سیاست گذاری مناسب در جهت حفظ جریان درآمدی فراهم میکند.

نوسانات مصرف گاز در کشور، مانند آنچه که به خاطر کاهش ناگهانی دما چندی پیش به وجود آمد و واردات گاز از ترکمنستان را هم برای ایران دچار اختلال کرد، صادرات گاز ایران به ترکیه را گاهی اوقات دچار نوسان می نماید. ایران، آذربایجان و روسیه تامین کنندگان اصلی گاز ترکیه هستند که آنالیز منظره عملکرد آنها در بازار رقیب برای حفظ و ارتقای جایگاه ایران در بازار صادراتی اهمیت دارد.

بر اساس خبری که خبرگزاری رویترز منتشر نموده است، پرویز شاخبازوف وزیر انرژی آذربایجان در روز آدینه خاطرنشان کرد: که این کشور میخواهد اندازه عرضه گاز به ترکیه را برای امسال با 19 درصد افزایش به 10 میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهد. صادرات گاز جمهوری آذربایجان به ترکیه در سال قبل 8.4 میلیارد متر مکعب بوده است.

ترکیه تقریبا به گاز وارداتی از ایران، روسیه و آذربایجان وابسته است که عرضه گاز ایران مکررا به علت نقص فنی قطع میگردد.

صادرات گاز از آذربایجان به ترکیه به وسیله خط لوله ترانس آناتولی انجام می گردد که دو طرف قصد دارند طی چهار سال با سرمایه گذاری مشترک ظرفیت این مسیر را به 32 میلیارد متر مکعب افزایش دهند.

در ماه دسامبر الهام علی اف رییس جمهور کشور آذربایجان خاطرنشان کرد که تخمین زده می گردد صادرات گاز به اروپا حداقل به 11.6 میلیارد متر مکعب دز سال 2023 افزایش پیدا کند که بیشتر از سطح 11.3 میلیارد متر مکعبی سال 2022 می باشد.

با توجه به گزارش رویترز اندازه واردت گاز ترکیه در طی چهار سال بعد 3.8 برابر می گردد که این سطح از افزایش در طی چهار سال مممکن است صادرات گاز ایران به ترکیه را تهدید کند و بازار ایران را به کشور اذربایحان واگذار کند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2305

به "نقشه آذربایجان برای بازار ایران در ترکیه (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه آذربایجان برای بازار ایران در ترکیه (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید