ناتو در حال تحول اساسی است

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در تبادل نظر با تلگراف گفته است که ناتو در حال تقویت نیروهای نظامی خود در جناح شرقی به عنوان بخشی از تغییرات اساسی ائتلاف است.

ناتو در حال تحول اساسی است

استولتنبرگ گفت که ناتو در بحبوحه یک تحول بسیار اساسی واقع شده است و این تغییرات بزرگ مستلزم جایگزینی حضور نسبتاً کوچک سه گانه در جناح شرقی ائتلاف با نیروهای قوی تر خواهد بود.

در این گزارش گفته شده که فرماندهان نظامی ناتو در حال توسعه گزینه هایی برای بازاستقرار مجدد هستند.

استولتنبرگ در گفتگویی که روز شنبه منتشر شد، گفت که مفهوم استراتژیک ناتو برای اولین بار تهدید چین را در بحبوحه همکاری نزدیک تر بین پکن و روسیه تعریف می نماید.

استولتنبرگ روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل گفت که مفهوم استراتژیک این پیمان که قرار است برای نشست مادرید در ماه ژوئن نهایی گردد، بعلاوه باید به تأثیر نفوذ فزاینده چین و سیاست های قهری بر امنیت ما نیز توجه داشته باشد.

مفهوم راهبردی یک سند اساسی ناتو است که چالش های امنیتی کلیدی این اتحاد نظامی را ترسیم نموده و توسعه سیاسی و نظامی آن را راهنمایی می نماید. آخرین مفهوم استراتژیک در سال 2010 تصویب شد و از آن موقع تا به امروز مورد آنالیز مجدد قرار نگرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2172

به "ناتو در حال تحول اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو در حال تحول اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید