مخالفت قاضی انگلیسی با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا

به گزارش بوستان گفتگو، یک قاضی بریتانیایی با صدور حکمی با استرداد مالک و پایه گذار وبگاه ویکی لیکس به آمریکا مخالفت نموده است.

مخالفت قاضی انگلیسی با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک قاضی بریتانیایی روز دوشنبه حکم داده است که جولیان آسانژ مالک و پایه گذار ویکی لیکس نباید برای محاکمه قضایی به آمریکا بازگردانده و مسترد گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، مقام های قضایی آمریکا پیش از این آسانژ را به اتهامات مختلفی از جمله نقض قانون جاسوسی متهم نموده اند. این قاضی بریتانیایی تاکید نموده است که آسانژ به خاطر مسائل بهداشت روانی در معرض خطر خودکشی قرار گرفته است.

ایالات متحده نیز گفته است که به کوشش خود برای استرداد آسانژ ادامه خواهد داد و دادستان های آمریکایی قصد دارند در دادگاه عالی لندن نسبت به این حکم اعتراض نمایند.

مقام های قضایی آمریکا بارها آسانژ را به افشای اطلاعات محرمانه درباره نظامیان آمریکایی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی متهم نموده است.

سخنگوی تیم انتقالی جو بایدن حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است. دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم گرفته بود تا به خاطر نگرانی های مربوط به آزادی بیان از تعقیب قضایی آسانژ خودداری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1524

به "مخالفت قاضی انگلیسی با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت قاضی انگلیسی با استرداد جولیان آسانژ به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید