عقب نشینی نفت در برابر نگرانی های کرونایی

به گزارش بوستان گفتگو، قیمتهای نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی به علت نگرانی سرمایه گذاران نسبت به متاثر شدن تقاضا از تجدید قرنطینه ها در اروپا و آسیا برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید 19، کاهش پیدا کردند.

عقب نشینی نفت در برابر نگرانی های کرونایی

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات نفت برنت 34 سنت معادل 0.5 درصد کاهش یافت و به 74 دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 35 سنت معادل 0.5 درصد کاهش یافت و به 70 دلار و 94 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت شب گذشته با یک درصد و شاخص نفت آمریکا با 0.5 درصد کاهش بسته شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره گفت: همه ریسکهای کوتاه مدت ناشی از شیوع اُمیکرون و تحکیم سیاست پولی، در دورنمای کوتاه مدت برای قیمتهای نفت به شدت تاثیر خواهند گذاشت. شیوع ویروس در اروپا تاثیر بسیار بزرگتر از حد انتظاری دارد و هنگامی که دورهمی های خانوادگی برای تعطیلات را در نظر بگیرید، دورنمای کوتاه مدت در ماه آینده تنزل پیدا می نماید.

دولتهای سراسر دنیا از جمله انگلیس و نروژ در حال تشدید محدودیتها برای مقابله با شیوع واریانت اُمیکرون هستند. دستکم یک نفر در انگلیس پس از ابتلا به اُمیکرون، درگذشت که نخستین مورد عمومی تایید شده در سطح دنیا بر اثر ابتلا به این واریانت ویروس کرونا بود.

در چین استان ژی جیانگ با نخستین موج شیوع کووید 19 در سال میلادی جاری مبارزه می نماید و ده ها هزار شهروند این استان در قرنطینه بسر می برند و منطقه ها آلوده فعالیتهای تجاری را متوقف نموده، انجام پروازها را کاهش داده و برگزاری رویدادها را لغو نموده اند.

بانک توسعه آسیایی روز سه شنبه پیش بینی خود از رشد آسیای در حال توسعه را برای سال جاری و سال آینده کاهش داد تا منعکس کننده ریسکها و ابهامات ناشی از شیوع واریانت اُمیکرون باشد که می تواند به تقاضا برای نفت آسیب بزند.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی تقاضای دنیای برای نفت در سه ماهه نخست سال 2022 را بالا برد و اعلام نمود واریانت اُمیکرون تاثیر ملایم و موقتی بر تقاضا خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد مقدار عرضه در بزرگترین منطقه نفت شیل آمریکا در ژانویه افزایش پیدا کند. انتظار می رود فراوری نفت منطقه تگزاس و نیومکزیکو ماه آینده 71 هزار بشکه در روز افزایش پیدا نموده و به 5.031 میلیون بشکه در روز برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2038

به "عقب نشینی نفت در برابر نگرانی های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی نفت در برابر نگرانی های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید