عدم درج قیمت، بیشترین تخلف صنوف در کاشمر

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر گفت: در بازرسی های اجرا شده بیشترین تخلف یابی مربوط به عدم درج قیمت بوده به طوری که از 640 تخلف یابی در نه ماهه امسال 169 مورد مربوط به عدم درج قیمت و 70 مورد گران فروشی بوده است.

عدم درج قیمت، بیشترین تخلف صنوف در کاشمر

محمدرضا پورکاویان 24 بهمن ماه در نشست خبری گفت: یکی از راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم انتخاب کالا و خدمات، رعایت نصب برچسب قیمت توسط فروشندگان است، براساس ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی و 65 قانون نظام صنفی صراحتأ به موضوع درج قیمت، نصب برچسب کالا و یا نصب تابلو نرخ در محل کسب تأکید شده است.

وی از شهروندان خواست: به منظور مقابله با گران فروشی و تنظیم بازار از خرید هر کالایی که بدون قیمت بود، خودداری نمایند.

پورکاویان اظهار کرد: از عموم مردم درخواست می شود ضمن مشاهده و رصد قیمت های کالاها و خدمات در صورت مشاهده هرگونه تخلف، به ویژه عدم درج قیمت کالا و خدمات، مراتب را از طریق سامانه 124 ستاد خبری، فضای مجازی و ارسال پیامک با شماره تماس 09393707477 به این اداره اعلام نمایند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر افزود: در بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهرستان 4 مورد اصلی مدنظر واقع شده است که تعداد بازرسی، تعداد پرونده های تنظیمی، ارزش ریالی پرونده های تنظیمی و تعداد تخلف یابی از آن جمله است.

وی بیان نمود: براساس این موارد در 9 ماهه ابتدای امسال 7 هزار و 637 بازرسی در سطح شهرستان اجرا شده که در این خصوص 530 پرونده به ارزش ریالی 22 میلیارد و 347 میلیون و 944 هزار ریال تنظیم شده است.

پورکاویان اظهار کرد: تعداد تخلفاتی که از 530 پرونده شناسایی شده 640 مورد بوده است، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بازرسی ها 60 درصد، پرونده های تنظیمی 30 درصد، ارزش ریالی 10 درصد و تخلف یابی 60 درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه در مجموع 40 درصد افزایش عملکرد داشته ایم، اعلام کرد: به رغم تعداد محدود بازرسان اما عملکرد مطلوبی داشته ایم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر افزود: بیشترین تخلف یابی مربوط به عدم درج قیمت بوده به طوری که از 640 تخلف یابی در نه ماهه امسال 169 مورد مربوط به عدم درج قیمت و 70 مورد گران فروشی بوده است.

وی مطرح نمود: به رغم اینکه سال گذشته 10 مورد احتکار داشته ایم اما این آمار از ابتدای امسال تا به امروز به 6 مورد کاهش یافته است، متاسفانه برخی کاسبان به حق خود قانع نیستند و اقدام به گران فروشی می نمایند.

پورکاویان گفت: برخی کسبه به دلیل اینکه سود بیشتری به دست آورند کالاهایشان را از شهرهای دیگر تهیه می نمایند، در روز میانگین 10 تا 12 مورد برای موارد مختلف از کسبه سطح شهرستان شکایت داریم.

وی اعلام کرد: این اداره با حدود 7 هزار واحد صنفی و 21 اتحادیه صنفی تحت پوشش و یک اتاق اصناف در شهرستان و 8 بازرس فعال وظیفه نظارت بر بازار را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 837

به "عدم درج قیمت، بیشترین تخلف صنوف در کاشمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم درج قیمت، بیشترین تخلف صنوف در کاشمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید