طرز تهیه کوکی شکلاتی

به گزارش بوستان گفتگو، کوکی شکلاتی همان کلوچه ترد و لذیذی ست که به وسیله شکلات ها، قطره باران شده است. یکی از شیرینی های مورد علاقه ما ایرانیان همین کوکی شکلاتی ست که اصل و نسبی آمریکایی دارد. این شیرینی دلپذیر و خوش طعم، در مدل ها و طعم های مختلفی تهیه و پخته می گردد. برخی ها در پی طرز تهیه کوکی شکلاتی ترد هستند و برخی ها در پی طرز تهیه کوکی شکلاتی نرم. شما در هر دسته و با هر سلیقه ای که باشید، این مقاله نیازتان را رفع خواهد نمود. فقط کافی ست چشم از نکاتی که می گوییم برندارید.

طرز تهیه کوکی شکلاتی

با خبرنگاران مارکت همراه شوید.

مواد لازم کوکی کره ای شکلاتی

اگر عاشق کوکی های ضخیم، تکه تکه ای، ترد، بالش دار و پر از شکلات هستید، دیوانه وار عاشق این کوکی های شکلاتی خواهید شد. تهیه آن ها بسیار آسان است و مطمئنا هوس شکلات را برآورده می نماید.

اکنون زمانش فرا رسیده است تا به انتظار شما برای چگونگی طرز تهیه کوکی شکلاتی خاتمه دهیم. موادی که برای پخت کوکی شکلاتی احتیاج دارید، از این قرارند:

  • 115 گرم (نصف فنجان) کره سرد خردشده
  • 190 گرم (یک فنجان) شکر قهوه ای
  • 1 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 210 گرم (یک و یک دوم فنجان) آرد
  • 40 گرم (نصف فنجان) پودر قهوه الک شده
  • نصف قاشق چای خوری جوش شیرین
  • کمی نمک
  • 150 گرم (یک فنجان) شکلات تلخ یا شیری خردشده یا 150 گرم (یک فنجان) چیپس شکلات تلخ یا شیری

طرز تهیه کوکی شکلاتی ترد

  1. قدم اول: پیش از هرچیز، محیط فر را با دمای 160-180 درجه سانتی گراد روی حالت پیش گرم قرار دهید تا محیط فر گرم گردد. سپس سینی های فر را با کاغذ روغنی چرب کنید.
  2. قدم دوم: به کاسه مخلوط کن، کره سرد و شکر را اضافه کنید. با هم زن برقی هم بزنید تا مواد شما مخلوط و کرمی گردد. تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. اما سعی کنید بیش از حد مخلوط نشوند.
  3. قدم سوم: آرد، قهوه، جوش شیرین و نمک را اضافه کنید و با سرعت کم هم بزنید تا به یک خمیر تبدیل گردد.
  4. قدم چهارم: تمام شکلات ها را اضافه کنید و برای مدت کوتاهی هم بزنید. خمیر کلوچه را بردارید. تقریبا 2 قاشق غذاخوری خمیر برای تشکیل هر کوکی کافی ست. سپس آن ها را روی سینی های آماده شده فر بگذارید. به این موضوع توجه کنید که کوکی ها هنگام پخت، حجیم و ضخیم می شوند؛ پس جایی برای پهن شدن کوکی ها باقی بگذارید.
  5. قدم پنجم: کوکی ها را به مدت 14-12 دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن ها را از فر خارج کنید و بگذارید تا کاملا خنک شوند. کوکی شکلاتی با سردشدن، ترد و سفت می گردد.

طرز تهیه کوکی شکلاتی فرانسوی

آن چه که ما در این مقاله به شما آموزش دادیم، طرز تهیه کوکی شکلاتی آمریکایی بود که در سال 1938 کشف شد و حتی در جنگ جهانی دوم بین سربازان، هواداران بسیار زیادی پیدا کرد. اما اکنون می خواهیم طرز تهیه کوکی شکلاتی فرانسوی را به شما آموزش دهیم. آن چه که ضروری است در مورد این کوکی شکلاتی بدانید این است که باید از آرد بادام بهره ببرید.

تمامی فرایند پخت وپز، همچون دستوری ست که در بخش قبلی به شما آموزش دادیم. لذا کار خاصی قرار نیست انجام دهید. فقط به جای آرد گندم و آردهای معمولی، از آرد بادام برای دستور پخت کوکی شکلاتی فرانسوی بهره ببرید. استفاده از آرد بادام، طعم دلپذیرتری به کوکی شما می دهد. آرد بادام، کوکی ها را کمی جویدنی تر می نماید اما بافت شنی تری به آن ها می بخشد.

بعلاوه باید یک و یک دوم قاشق چای خوری وانیل خالص به دستور پخت کوکی شکلاتی اضافه کنید. کوکی شکلاتی فرانسوی در فرایند پخت، کمی صاف می گردد و همچون کوکی شکلاتی آمریکایی، پفکی و ضخیم نیست.

9 راز تهیه کوکی شکلاتی

  • سعی کنید در اولین تجربه خود فقط یک کوکی بپزید. اگر غلظت و ضخامت مد نظرتان را نداشت، خمیر کوکی را حداقل 30 دقیقه در یخچال قرار دهید و دوباره امتحان کنید.
  • این دستور پخت کوکی شکلاتی احتیاج به کره سرد دارد که مستقیما از یخچال بیرون آمده باشد. کره نباید نرم یا ذوب باشد.
  • برای طعم بهتر، از شکر قهوه ای برای این دستور پخت بهره ببرید. کوکی هایی که با شکر قهوه ای پخته می شوند، کمتر از کوکی های با شکر سفید در فر پهن می شوند.
  • این کوکی ها احتیاج به اندازه زیادی شکلات دارند. توصیه می کنیم یک تکه شکلات را با دستتان خرد یا از چیپس شکلات بهره ببرید. می توانید از شکلات شیری، شکلات تلخ یا ترکیبی از هردو بهره ببرید.
  • توصیه می کنیم از 2 قاشق غذاخوری خمیر کوکی برای هر کوکی شکلاتی بهره ببرید. از آن جا که این کوکی ها بسیار ضخیم هستند، احتیاج دارند تا چند دقیقه بیشتر در فر بمانند.
  • بهتر است به خمیر کوکی، یک شب استراحت دهید تا طعم اعجاب انگیزتری مانند تافی پیدا کند.
  • اگر می خواهید کوکی تان از داخل، بافتی نرم پیدا کند، می توانید یک قاشق غذاخوری بستنی به آن اضافه کنید.
  • برای گرفتن نتیجه ای بهتر، کوکی ها را در طبقه وسط فر قرار دهید.
  • برای کف سینی فر، از ورقه های آلومینیومی براق با سطح صاف و بدون لبه بهره ببرید. این ورقه ها، به خوبی گرما را منعکس می نمایند و باعث می شوند کوکی های شکلاتی به طور یکنواخت قهوه ای شوند.

دسته بندی های مرتبط؛ کلوچه نادری

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2156

به "طرز تهیه کوکی شکلاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی شکلاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید