طرز تهیه بیسکویت چای سبز ماچا؛ یک کوکی خوشمزه با شکلات سفید

به گزارش بوستان گفتگو، پیشنهاد مجذوب نماینده امروز ما برای عصرانه ای دلنشین در کنار یک فنجان چای یا قهوه داغ طرز تهیه بیسکویت چای سبز ماچا است. حتما شما هم این روزها نام ماچا را زیاد شنیده اید یا محصولات مربوط به آن را امتحان نموده اید. اما آیا می دانید که ماچا دقیقا چیست و چه خواصی دارد؟ ماچا که اخیرا محبوبیتش به طرز چشمگیری افزایش یافته و در بیشتر کافه ها سرو می گردد در واقع همان گیاه چای سبز است با این تفاوت که برای رشد آن شرایط خاصی ضروری است. معمولا کشاورزان چینی 20-30 روز قبل از برداشت این چای با خاصیت، روی گیاه آن را می پوشانند تا از تابش مستقیم نور خورشید به آن جلوگیری نمایند. همین امر موجب افزایش کلروفیل و در نتیجه بروز خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی باور نکردنی در این گیاه سبز رنگ می گردد.

طرز تهیه بیسکویت چای سبز ماچا؛ یک کوکی خوشمزه با شکلات سفید

از آن جایی که ماچا همچون چای سبز طعم خاصی دارد که ممکن است مورد پسند همه قرار نگیرد اغلب به صورت چای یا همراه با شیر به صورت لاته سرو می گردد. بعلاوه از ماچا برای تهیه دسرها و شیرینی های مختلف نیز استفاده می گردد. یکی از این شیرینی های محبوبی که امروز قصد معرفی آن را به شما داریم بیسکوییت چای سبز ماچا است. طرز تهیه بیسکویت چای سبز ماچا بسیار ساده است و فقط ضروری است کمی پودر ماچا تهیه کنید تا با دنبال کردن مراحل زیر این بیسکوییت خوشمزه را به عضو ثابت آشپزخانه خود تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه بیسکویت چای سبز ماچا

  • آرد 200 گرم
  • پودر قند 150 گرم
  • کره دویچه مارکن کاله خرید آنلاین 100 گرم
  • شکر قهوه ای 100 گرم
  • شکلات سفید 60 گرم
  • عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
  • پودر چای سبز ماچا 10 قاشق غذاخوری
  • جوش شیرین یک قاشق چای خوری
  • بیکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • تخم مرغ یک عدد

طرز تهیه بیسکویت چای سبز ماچا؛ یک کوکی خوشمزه با شکلات سفید

مرحله اول

نظرتان درباره یک عصرانه دلنشین، سبک و سالم چیست؟ شیرینی هایی مانند بیسکویت کره بادام زمینی، بیسکویت دارچینی یا بیسکویت چای سبز گزینه های مناسبی برای دورهمی محبت آمیز در یک عصر پائیزی و زمستانی هستند که می توانید در کنار یک فنجان شکلات داغ، قهوه یا چای سبز نوش جان کنید.

حالا برای تهیه این بیسکویت چای سبز ابتدا باید کره را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید. 150 گرم پودر قند و 100 گرم شکر قهوه ای را اضافه کنید و همه مواد را با سرعت میانه مخلوط کنید. سرعت مخلوط کن را کم کم افزایش دهید تا مخلوط یکدستی حاصل گردد.

مرحله دوم

200 گرم آرد اضافه کنید. یک قاشق چای خوری جوش شیرین، نصف قاشق چای خوری بیکینگ پودر و نصف قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. سپس 10 قاشق غذاخوری پودر چای سبز ماچا اضافه کنید و مخلوط کنید. یک عدد تخم مرغ را همراه با یک قاشق چای خوری عصاره وانیل به آرامی به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید. به تدریج سرعت مخلوط کن را پایین بیاورید تا همه مواد به طور یکدست ترکیب شوند و بافت خمیر مانندی حاصل گردد.

مرحله سوم

در آخر تکه های شکلات سفید را اضافه کنید و مخلوط را با یک قاشق چوبی هم بزنید تا تکه های شکلات به طور مساوی درون آن پخش شوند. سپس فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. یک سینی مخصوص فر بردارید و کاغذ روغنی مخصوص پخت را در کف آن پهن کنید. با دست مقداری از خمیر (حدود 10 گرم) بردارید و به شکل یک توپ در بیاورید و روی سینی فر بچینید. در نهایت پس از پر کردن سینی آن را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید برای حدود 10 دقیقه بپزند.

مرحله چهارم

پس از 10 دقیقه سینی را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا بیسکوییت ها خنک شوند. اگر همچنان از خمیر بیسکوییت به جای مانده است آن را به شکل توپ دربیاورید و روی سینی بچینید و مطابق قبل داخل فر بپزید. بیسکوییت ها را پس از خنک شدن داخل ظرف مخصوص پذیرایی بچینید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید. نوش جان!

نکات

  • می توانید به جای استفاده از شکلات سفید تخته ای و خرد کردن آن از چیپس شکلات سفید بهره ببرید.
  • زمانی که سینی اول بیسکوییت ها داخل فر در حال پختن است سینی دوم را داخل یخچال قرار دهید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2232

به "طرز تهیه بیسکویت چای سبز ماچا؛ یک کوکی خوشمزه با شکلات سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بیسکویت چای سبز ماچا؛ یک کوکی خوشمزه با شکلات سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید