صنایع دستی تبلور اقتصاد مقاومتی و قدرت نرم جمهوری اسلامی است

به گزارش بوستان گفتگو، دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: صنایع دستی به معنی فرهنگ، فراوری ثروت با حداقل سرمایه گذاری، صادرات، اقتصاد ضدتحریم و اقتصاد مقاومتی و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است.

صنایع دستی تبلور اقتصاد مقاومتی و قدرت نرم جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز شنبه 3 شهریور 97 در حاشیه افتتاح سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در جمع خبرنگاران از صنایع دستی به عنوان نمادی از رنگ و زندگی یاد کرد و گفت: در ایران 290 نوع فراوریات صنایع دستی داریم که از صادرات 300میلیارد دلاری صنایع دستی در جهان 500میلیون دلار به صادرات فراوریات کشورمان تعلق دارد که نیمی از این مقدار صادارت چمدانی است.

شمخانی ادامه داد: در میان همسایگانمان، ما ظرفیت بسیار زیادی در حوزه صنایع دستی داریم که از این ظرفیت ملی باید برای برطرف بی کاری، فراوری درون زا و برون گرایی و اقتصاد جایگزین نفت استفاده کرد. فعال سازی این موضوع همت می خواهد و به نظر من باید نگاه را به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تغییر داد.

او در ادامه گفت: هرکدام از این صنایع دستی انعکاس یک گذشته است و باید حفظ گردد.

شمخانی اضافه کرد: چهار سال است 31 دستگاه را دورهم جمع می کنیم تا بگوییم چگونه می توانیم از فرهنگ، ثروت فراوری کنیم. علت حضور من نیز در این مراسم افتتاحیه به همین علت بود، چون شورای عالی امنیت ملی به این زوایه اقتصادی نگاه عمیقی دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که دکور اتاق شما از چیست گفت: دکور اتاق من کوزه ای از صنایع دستی اصفهان است. علاوه بر این به مهمانان خارجی صنایع دستی ایرانی هدیه می دهم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 21

به "صنایع دستی تبلور اقتصاد مقاومتی و قدرت نرم جمهوری اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی تبلور اقتصاد مقاومتی و قدرت نرم جمهوری اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید