رونمایی از 20 عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس

به گزارش بوستان گفتگو، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه از تدوین 100 موضوع مهم این استان در دفاع مقدس توسط پژوهشگران اطلاع داد.

رونمایی از 20 عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ، سرتیپ دوم پاسدار مرادعلی محمدی در مراسم آئین رونمایی از 20 عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس که به مناسبت روز پژوهش، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار گردید، گفت: تاریخ شفاهی استان کرمانشاه به 2 صورت فردمحور و موضوع محور پیگیری شده است در روش فردمحور مطالعاتی در مورد افراد مهم و تاثیرگذار در جنگ انجام شده و لیست هزار نفری از فرماندهان و اشخاص مهم گردآوری شده است و بر اساس و اولویت ها تعدادی از این فرماندهان مصاحبه شده اند.

او گفت: بر اساس احتیاج های تحقیقاتی اداره کل، عناوین موضوعات مهم برای پژوهش معین شده که بر این اساس 100 موضوع مهم برای استان کرمانشاه را جهت مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی در اولویت قرار گرفته و بر اساس آن فعالیت پژوهشی اداره کل را برنامه ریزی کردیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه اضافه نمود: ما باید بر ضبط و ثبت وقایع دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم و برای این کار تا کنون بیش از 100 هزار سند را از مبادی ذیربط جمع آوری نموده ایم که هر سند حاوی اطلاعات ارزشمندی است.

سرتیپ دوم پاسدار محمدی بیان داشت: در این راستا بهره برداری خوبی برای فراوری کتاب از این اسناد انجام، بانک اطلاعاتی شهدا و رزمندگان نیز در این اداره کل راه اندازی و مرکز اسناد استان کرمانشاه محلی غنی برای تحقیق و پژوهش در زمینه وقایع جنگ تبدیل شده است.

در سرانجام مراسم از 18 عنوان کتاب تاریخ شفاهی و دو عنوان کتاب جامع اسنادی رونمایی شد از این 18 عنوان 2 مورد شامل پسران حاج ذبیح الله و بر محور سومار از کتب تاریخ شفاهی مربوط به اداره کل استان کرمانشاه بود که کتاب پسران حاج ذبیح الله به عنوان کتاب برتر تاریخ شفاهی سال در سطح کشور توسط هیئت داوران انتخاب و از راوی و نویسنده آن حسین رضوان مدنی و آذر آزادی تجلیل به عمل آمد.

ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 686

به "رونمایی از 20 عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 20 عنوان کتاب اسنادی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید