جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه

به گزارش بوستان گفتگو، شهر آنتالیا در ترکیه دارای جاذبه های گردشگری بسیاری برای مسافران و گردشگران است. این شهر قدیمی هزارتو پر از مکان های تاریخی هیجان انگیز است و مکانی بسیار عالی برای گردش در ترکیه و تماشای ویرانه های باستانی است.

جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه

شهر قدیمی آنتالیا (کالیچی)

محلات شهر کالیچی همچون هزارتو هستند و مکان بسیار جذابی برای قدم زدن است. عمارت های عثمانی اینجا به خوبی بازسازی شدند و شکلی سفیدرنگ با سقف هایی قرمز رنگ دارند و کف خیابان ها نیز سنگ فرش شده است. این مکان ها هم اکنون به هتل ها، مغازه ها، گالری های هنر و رستوران ها تبدیل شده است. این شهر به راحتی شما را وارد دنیایی قدیمی می نماید، هرچند، جاذبه های کوچک دیگری نیز در این شهر وجود دارد.

میدان اصلی شهر کالیچی دارای یک دروازه قلعه و یک برج ساعت سنگی است. علاوه بر این، مسجد تکلی محمد پاشا مکان بسیار تماشای است و قدمت آن به قرن هجدهم میلادی بر می گردد. در ادامه، شما می توانید مناره شکسته را مشاهده کنید که در قرن نوزدهم با آتش تخریب شده است. زمانی در این مکان یک معبد رومی قرار داشته که بعدا به یک کلیسا و سپس مسجد تبدیل شده و در نهایت نیز تخریب شده و تنها یک مناره شکسته از آن به جای مانده است.

اولد هاربر

اولد هاربر شهر آنتالیا در یک تورفتگی در دل صخره های ساحلی شکل گرفته است و چشم انداز زیبایی از مغازه ها، کافه ها، بازارها و قایق های تفریحی زیبا را ارائه می نماید. زمانی، این مکان مرکز مهمی برای اقتصاد شهر آنتالیا بوده و از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم یک بندر اصلی بوده اما اکنون مکانی برای قایق های تفریحی تبدیل شده است.

موزه آنتالیا

اگر به پیدا کردن اطلاعاتی در خصوص تاریخ ترکیه علاقه مند هستید، حتما سری به موزه عالی آنتالیا بزنید. این موزه آثار بسیار عالی در خود جای داده است که همگی از سراسر خط ساحلی ترکیه کشف شده اند. این مجموعه آثار به نحوی به نمایش گذاشته شدند که به راحتی می توان برای هر شخصی قابل درک باشد.

مسجد ییولی مناره

متمایزترین چشم انداز در شهر آنتالیا، مسجد ییولی مناره است. این مسجد به وسیله سلطان سلجوقی علاءالدین کیکبود ساخته شده است. مناره این مسجد نمونه بارزی از معماری سلجوقی است. یک پایه مربعی در پایین مناره قرار گرفته است که سبب استحکام سازه از پایین می گردد. این مسجد مربوط به قرن چهاردهم میلادی است و هنوز در حال استفاده است.

دروازه هاردین

دروازه هاردین یکی از اصلی ترین دروازه های ورودی به منطقه کالیچی است. در بخش شرقی شهر کالیچی دیوارهای رومی شهر حفظ شده اند و دروازه هاردین نیز قابل توجه ترین چشم انداز این بخش است. این سازه به افتخار حضور امپراطور هاردین در این مکان در سال 130 پس از میلاد ساخته شده است.

قلعه رومی

این قلعه رومی در قرن دوم میلادی ساخته شده و برج استوانه ای شکل آن چهارده متر ارتفاع دارد و از بالای آن می توان اشراف کاملی به اولد هاربر داشت. این قلعه رومی در کناره پارک کارالی اوغلو واقع شده است. هدف اصلی از ساخت چنین سازه ای در این مکان معین نیست ولی بیشتر افراد بر این عقیده هستند که این مکان برای دیده بانی از خلیج بوده است. پارک کارالی اوغلو نیز مکانی دلنشینی است که می توان در آنجا از شلوغی شهر فرار کرد.

آسپندوس

یکی از مقاصدی که حتما در سفرتان به آنتالیا باید از آن تماشا کنید، منطقه باستانی آسپندوس است که در حدود چهل و هفت کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است. این مکان باستانی محل یک تئاتر رومی بود که به خوبی تا به امروز پا بر جا مانده و یکی از مقاصد گردشگری برتر در کشور ترکیه است. به جز تئاتر که به خوبی بازسازی شده و می تواند پانزده هزار نفر را در خود جای دهد، بقیه سایت آسپندوس همچنان خرابه به جای مانده است.

ترمسوس

گرچه آسپندوس ممکن است از لحاظ گردشگری بیشتر مورد توجه قرار بگیرد اما ترمسوس که در سی و چهار کیلومتری شمال شرقی آنتالیا قرار گرفته است، جای بسیار زیبا و خارق العاده است. این مکان تاریخی و باستانی در بالای تپه قرار گرفته است و چشم انداز بسیار زیبایی از محیط و اطراف منطقه ارائه می نماید.

شهر پرگه

شهر باستانی پرگه میدانی بسیار گسترده از آواره های باستانی، معابد نسبتا تخریب شده و محافل خالی است که جوی از جلال و شکوه گذشته را به گردشگران و مسافران ارائه می نماید. این شهر زمانی مرکز منطقه باستانی پامفیلیا بوده که در طی حکومت یونانیان و سپس رومیان شکوفا شد. این ویرانه های باستانی تقریبا در هفده کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارند که مکان گردشگری بسیار خوبی برای مسافران است.

شهر المپوس

در حدود هشتاد و چهار کیلومتری جنوب غربی آنتالیا و در نزدیکی روستاهای المپوس و کیرالی، خرابه های شهر باستانی المپوس در کنار خط ساحلی زیبایی قرار گرفته است. علاوه بر خرابه ها، این مکان برای آتش ابدی و طبیعی شناخته می گردد که همواره در بالای کوه این منطقه در حال سوختن است.

ساحل کنیالتی

در شرق مرکز شهر آنتالیا، ساحل کنیالتی قرار گرفته است که یکی از دو ساحل اصلی شهر آنتالیا است. این ساحل در طی تابستان پر از افراد محلی و مسافران خارجی می گردد. در پشت خط ساحلی نیز درخت های نخل قرار دارند که می تواند شما را از آفتاب سوزان دور کند.

چشمه های کارست

در اطراف شهر آنتالیا، چشمه ها و آبشارهایی است که از مواد معدنی سرشار هستند و بسیار مشابه به استخرهای آب معدنی واقع در پاموکاله است. در شمال غربی آنتالیا و در کیرکگوز و پینارباسی، چشمه ها و گودال های آبی وجود دارد که بسیار زیبا هستند. در دودنباسی نیز می توانید شاهد آبشارهایی زیبا و تماشایی باشید.

ساحل لارا

در قسمت جنوبی شهر آنتالیا، ساحل لارا دارای شن های سفید رنگ و نرمی است که مکانی دلنشین برای خانواده ها به ارمغان می آورد که دارای رستوران ها و کافه های زیبا است و شما می توانید در دریای مدیترانه به شنا، جت اسکی و موج سواری بپردازید.

غار کارائین

غار کارائین در بیست و هفت کیلومتری شمال غربی آنتالیا و در نزدیکی دوسمالتی قرار گرفته است. این غار دارای آثار از دوره های پارینه سنگی میانی و ابتدایی است. در این غار، استخوان ها و دندان هایی متعلق به انسان های عصر نوسنگی یافت شده است. در آنجا، موزه کوچکی قرار گرفته است که در آن می توانید اکتشافات اینجا را مشاهده نمایید.

فازلیس

بندر قدیمی فازلیس در حدود شصت کیلومتری جنوب غربی شهر آنتالیا واقع شده است و اسکندر مقدونی در سال 334 پیش از میلاد، زمستان را در آن سپری نموده است. این مکان دارای یک تئاتر، معابد و یک دروازه قوسی هاردینی است.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2218

به "جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید