فرایند واکسیناسیون همچنان کُند است

به گزارش بوستان گفتگو، آمارهای روزانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد که فرایند واکسیناسیون علیه کووید 19 در کشور، به کندی پیش می رود.

فرایند واکسیناسیون همچنان کُند است

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون 4 میلیون و 529 هزار و 845 نفر در کشور پیروز شده اند دوز اول واکسن کرونا را دریافت نمایند.

بر اساس همین گزارش، دو میلیون و 128 هزار و 850 نفر هم تا شبانه روز گذشته پیروز شده اند دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نمایند.

با احتساب دوز اول و دوم، مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 6 میلیون و 658 هزار و 695 دوز رسید که در مقایسه با روز قبل از آنکه 6 میلیون و 608 هزار و 117 دوز تزریق در کشور اجرا شده بود، کمتر از 51 هزار دوز تزریق در یک شبانه روز اجرا شده است.

این در حالی است که گفته می شد با صدور مجوز مصرف اضطراری برای دو واکسن کووایران برکت و انستیتو پاستور ایران، تزریق واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد که عملاً چنین اتفاق نیفتاده است.

در همین حال، با توجه به شروع موج پنجم کرونا آن هم با ویروس دلتای هندی که گفته می شد از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است، انتظار می رود که برنامه واکسیناسیون ملی، قدری سرعت بیشتری بگیرد، ضمن اینکه در شبانه روز گذشته یک میلیون دوز واکسن خارجی هم وارد کشور شد.

آن طور که کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر اسم داشته است؛ این یک میلیون دوز واکسن وارداتی تحویل وزارت بهداشت شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر گفته که عملیات خرید واکسن های خارجی کرونا را تا برطرف احتیاج مردم ادامه خواهد داد.

جمعیت هلال احمر پیش از این 4 میلیون و 400 هزار دوز واکسن کرونا وارداتی را خریداری و وارد کشور نموده بود که با احتساب محموله کنونی، مجموع واردات واکسن به وسیله هلال احمر تا امروز 17 تیرماه به 5 میلیون و 400 هزار دوز رسید.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1815

به "فرایند واکسیناسیون همچنان کُند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند واکسیناسیون همچنان کُند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید