بازگشایی مدارس خراسان جنوبی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، براساس مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

بازگشایی مدارس خراسان جنوبی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است

حمید ملانوری، چهارشنبه شب 28 مهر در هفتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: برای بازگشایی مدراس و حضوری شدن کلاس های دانش آموزان در استان، براساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عمل خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه در خصوص بازگشایی مدارس و فعالیت آکادمی ها و دانشگاه ها هر هفته در ستاد کرونا تصمیم گیری می گردد، اضافه نمود: در حال حاضر براساس دستورالعمل های گذشته مدارس روستایی و عشایری زیر 15 نفر و کلاسهای فنی حرفه ای هنرستان ها میتوانند به صورت حضوری به مدرسه بروند و سایر مدارس به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود شیوع کرونا که از اسفند 1398 همه جهان را درگیر کرد، نظام تعلیم و تربیت ما توانسته این شرایط سخت را به درستی مدیریت کند.

وی اضافه نمود: با توجه به اظهارات وزیر بهداشت و بسیاری از کارشناسان جهان احتمالا در آبان ماه درگیر پیک ششم خواهیم بود و توسعه واکسیناسیون، مراقبت های مردمی، فرهنگ سازی، آموزش های انجام شده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باعث شده اندازه ابتلا و مرگ و میر سیر نزولی را طی کند.

ملانوری اظهار کرد: امیدواریم تداوم این شرایط، مدیریت بیماری را به همراه داشته باشد اگرچه در موقعیتی قرار داریم که هنوز این بیماری شایع است و همچنان باید در امور اداری و غیراداری، مراقبت های لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی بعلاوه به مصوبه ستاد توسعه خاوران مبنی بر حمایت از ایده های دانش آموزی اشاره نمود و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید کوشش کند بخش نقدی اعتبارات پژوهش سراها را به هر اندازه که امکان پذیر است تخصیص دهد تا همکاران ما در پژوهش سراها بتوانند اقدامات خود را انجام دهند.

استاندار خراسان جنوبی درخصوص طرح پژوهشی ارائه شده با عنوان تحلیل و آنالیز پیامدهای تربیتی توسعه فضای مجازی در شرایط کرونایی و پساکرونایی بر دانش آموزان گفت: این طرح در فرصت مناسبی استفاده خواهد شد؛ اعتبارات پژوهشی باید در راستای طرح هایی هزینه گردد که مسائل اجرایی و و توسعه ای استان را حل و فصل کند.

ملانوری اضافه نمود: مدیریت ارشد استان به موضوع پژوهش توجه جدی و اساسی دارد؛ لذا در شورای برنامه ریزی و توسعه، اولویت های پژوهشی و اعتبارات این بخش مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی گفت: دستگاه های اجرایی تا آنجا که امکان دارد این اعتبارات را در قالب انتها نامه های دانشجویی ارشد و دکترا هزینه نمایند تا از این طریق مسئله ای از بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، بهداشت و درمان، مالی، کشاورزی، صنعت و معدن و کارآفرینی حل و فصل گردد.

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: در ستاد استانی مدیریت کرونا تصویب شد تا با موضوع معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با اخذ نظرات دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های تابعه استان، 51 آسیب اجتماعی دوران کرونا شامل تنبلی، بحث های روحی و روانی و آسیب های فضای مجازی، اعتیاد و بزهکاری احصا گردد.

وی اضافه نمود: این موارد در دستور کار ستاد استانی مدیریت کرونا و شورای فرهنگ عمومی استان قرار می گیرد و اعتقاد داریم دوران کرونا، آسیب های جدی اجتماعی را ایجاد می نماید که تصاعدی نیز در حال افزایش است و دستگاه های فرهنگی متولی همانند تریبون های نمازجمعه، دانشگاه ها، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دستگاه های تحقیقاتی، پژوهشی و اجرایی، شوراهای اسلامی، متنفذین و سایر مجموعه ها باید به این موضوع با برنامه تعیین و مدون ورود نمایند.

وی با بیان اینکه برای حل آسیب های اجتماعی باید از یاری و ظرفیت های مردمی البته با برنامه تعیین و مدون بهره برد، توضیح داد: در خصوص طرح توجیهی استفاده از نیروگاه های فتوولتائیک (انرژی خورشیدی) در مراکز آموزشی گفت: باید براساس استفاده از نظرات کارشناسی و به روز و براساس اندازه سرمایه گذاری و نوع تعرفه های اعلامی وزارت نیرو در زمینه خریداری برق تهیه تا پس از کارشناسی در حوزه مالی استانداری در مدل های 5 تا 6 کیلووات آغاز گردد که می تواند مدل خوبی برای استفاده از فضاهای در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان باشد.

استفاده از نیروگاه های فتوولتاییک در مدارس

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: استفاده از نیروگاه های فتوولتاییک (انرژی خورشید) در مدارس استان گامی بلند در صرفه جویی مصرف حامل های انرژی به شمار می رود.

وی توضیح داد: باتوجه به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی و برخروداری از 300 روز هوای آفتابی، تابش بالای خورشید و دمای مناسب، این خطه را منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی نموده است.

وی، پاکی انرژی خورشیدی، عدم فراوری آلودگی های زیست محیطی، بی صدا بودن فرایند فراوری انرژی، کوتاه بودن زمان طراحی و نصب سیستم، عمر زیاد، تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه و حمل و نقل آسان را از جمله مزیت های استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، طراحی و جانمایی مناسب نیروگاه، خرید و اجرای مناسب و مهندسی شده کلیه تجهیزات و انتخاب پنل، اینورتر، استراکچر و سیستم الکتریکال بهینه بر اساس طراحی نیروگاه از عوامل موثر در افزایش بازده و راندمان سیستم خورشیدی دانست.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود 15 اردوگاه دانش آموزی در استان، اظهار کرد: مجموعه اردوگاه ها برای تداوم حیات خود، باید در کنار فعالیت های فرهنگی، آموزشی و ورزشی، به مهارت های مالی و آموزش مدیریت درآمدزایی توجه داشته باشند و بتوانند هزینه های مترتب برنگهداری، تعمیر، تجهیز، توسعه و هزینه های جاری را تامین نمایند؛ از این رو لازم است بخش های درآمدزایی متناسب با شرایط و موقعیت اردوگاه پیش بینی گردد.

نماینده وزیر آموزش و پرورش، در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مشارکت بخش های مختلف یک کارگاه عملی برای مخاطبین بوده که می تواند جنبه درآمدزایی هم داشته باشد، اعلام کرد: از جمله این فعالیت ها می تواند احداث نیروگاه فتوولتاییک، برای استفاده از انرژی خورشیدی در اردوگاه ها باشد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اجرای طرح ایمن سازی زیرساخت های حیاتی آموزش و پرورش، در برابر حملات سایبری، اعلام نمود: طرح ایمن سازی متشکل از چهار بخش و 9 الزام محوری اولویت دار جهت امن سازی زیر ساخت های فناوری اطلاعات می باشد که با نظارت مرکز افتا استان نظارت و ممیزی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجرای طرح پژوهشی و تحلیلی پیامدهای تربیتی توسعه فضای مجازی در شرایط کرونایی و پساکرونایی بر دانش آموزان اطلاع داد و اضافه نمود: این پژوهش به آنالیز و کاوش پیامدهای تربیتی توسعه فضای مجازی در شرایط کرونایی و پساکرونایی بر دانش آموزان می پردازد.

به گفته واقعی، هدف طرح اکتشافی متوالی از نوع تدوین ابزار آن است که در مرحله نخست مطالعه، یک اکتشاف کیفی با رویکرد داده بنیاد و سناریونویسی انجام می گردد و در مراحل بعدی داده های کیفی به وسیله مصاحبه نیمه ساختاریافته و آنالیز میدانی این پیامدها با استفاده از روش توصیفی-پیمایشی جمع آوری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1968

به "بازگشایی مدارس خراسان جنوبی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مدارس خراسان جنوبی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید