دولت با بی پولی روبرو شده است

به گزارش بوستان گفتگو، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، معتقد است اگر امروز کشور میان دو گزینه فعال کردن اقتصاد یا تداوم قرنطینه با تردید روبرو شده، به دلیل عدم توجه به مسائل کلان در طول سال ها و دهه های اخیر است.

دولت با بی پولی روبرو شده است

سید رضی حاجی آقامیری در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: آنچه که امروز قطعی به نظر می رسد مسائل دولت در تامین منابع مالی ضروری است. در کنار محدودیت های روز مانند تحریم ها، ما علت این مسئله را باید در عملکرد کشور در سال ها و دهه های اخیر آنالیز کنیم.

به گفته وی، تمامی دولت های گذشته، فرصت این را داشتند تا با یک آینده نگری، ظرفیتی را برای روزهای سخت مانند آنچه در کرونا شکل گرفته کنار بگذارند تا امروز امکان استفاده از آن چه برای دولت و چه برای مردم فراهم گردد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه محدودیت ها، دولت را ناچار به اتخاذ سیاست های سخت می نماید، اعلام کرد: از سویی اقتصاد ما احتیاج به فعالیت دارد، زیرا در غیر این صورت منابع مالی لازم و کافی برای تعطیلی طولانی مدت را نداریم و از سوی دیگر کارشناسان تذکر می دهند که هرگونه تصمیم عجولانه در عبور از قرنطینه می تواند به سختی های جدید منجر گردد.

آقامیری ادامه داد: در چنین شرایطی مدیریت فاصله گذاری اجتماعی در مناطق مختلف کشور نیز سخت است و اگر در این مرحله اشتباهی مرتکب شویم، موج بعدی بیماری می تواند آسیبی جدی تر به اقتصاد کشور وارد کند.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر شرایط داخلی و عملکرد ایران در مقابله با این بیماری، اعلام نمود: در شرایط فعلی، هر کشوری به تناسب موقعیت مالی خود تصمیماتی را می گیرد و ما نیز باید کوشش کنیم بر اساس واقعیت ها بهترین تصمیم را بگیریم. در این فرایند حتی جان یک ایرانی نیز اهمیت فراوانی دارد و چه در اقتصاد و چه در سایر بخش ها این اصل مهم نباید فراموش گردد.

به گزارش خبرنگاران، با دستور دولت، فعالیت بعضی صنوف در سطح کشور از 23 فروردین و در تهران از 30 فروردین از سر گرفته شده است. دولت اعلام نموده فعلا تنها اصناف کم خطر مجاز به فعالیت خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1063

به "دولت با بی پولی روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت با بی پولی روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید