دانشنامه سندشناسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تدوین می گردد

به گزارش بوستان گفتگو، تهران (پانا) - معاون پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از تدوین دانشنامه سندشناسی به منظور شناخت اصطلاحات و واژگان مرتبط با این حوزه، جهت درک وقایع تاریخی برای پژوهشگران و سندپژوهان اطلاع داد.

دانشنامه سندشناسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تدوین می گردد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حوریه سعیدی معاون پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در شرح این خبر گفت: با توجه به اهمیت صندلی اسناد و مدارک تاریخی در حوزه تاریخ نگاری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و به تبع آن پژوهشکده اسناد بنابر مأموریت ذاتی خود در نظر دارد دانشنامه سندشناسی را در حوزه دانش شناسی و تهیه مرجع واژگان تدوین کند.

سعیدی ادامه داد: تا کنون حدود 300 عنوان مدخل اصلی، ارجاعی و اصطلاحی برای تهیه و تدوین دانشنامه سندشناسی به شورای پژوهش پیشنهاد داده شده و مورد تصویب قرار گرفته و قرار است این دانشنامه به دست پژوهشگران حوزه تاریخ، سندپژوه، علوم اجتماعی، دانشجویان تاریخ و علوم آرشیوی و سندپژوهی که مخاطبان اصلی این دانشنامه هستند؛ برسد.

معاون پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تشریح ساختار دانشنامه سندشناسی گفت: این دانشنامه دارای شورای سیاستگذاری، کمیته علمی و شورای نویسندگان است. در شورای سیاستگذاری کارشناسان درباره مباحثی چون اصطلاح نامه نویسی، علوم آرشیوی و اسنادی فعالیت می نمایند، در کمیته علمی هم سندپژوهان اسناد و آرشیوملی، به تکمیل مداخل و تقسیم مسئولیت های سفارش و تدوین مقالات علمی می پردازند و در نهایت شورای نویسندگان مقالاتی در حوزه دانشنامه تهیه و یا نگارش مطلب در این حوزه را سفارش می دهند.

حوریه سعیدی که به عنوان مجری و سرویراستار در تدوین دانشنامه سندشناسی فعالیت می نماید گفت: نتیجه تحقیق ، پژوهش و تدوین این دانشنامه نخست به صورت کتاب در دو جلد تنظیم و منتشر می گردد و پس از آن به صورت لوح فشرده در دسترس علاقمندان و مراکز آرشیوی و سندی قرار می گیرد و امیدوارم مراحل تدوین دانشنامه سندشناسی هرچه زودتر انجام گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1394

به "دانشنامه سندشناسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشنامه سندشناسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید