بهانه دولت انگلیس برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران شبکه های اجتماعی

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران: یک نشریه انلگیسی در گزارشی اعلام نمود که لندن به دنبال دسترسی گسترده و بدون محدودیت به اطلاعات شخصی کاربران شبکه های اجتماعی است که به زعم آن ها مطالب مشکوک یا غیرقانونی منتشر می نمایند.

بهانه دولت انگلیس برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران شبکه های اجتماعی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که طی این هفته دولت انگلیس از شبکه های اجتماعی همچون توئیتر، فیس بوک و یوتیوب خواهد خواست تا اطلاعات مرتبط با تبلیغات آنلاین افراد افراطی را به مقامات لندن تحویل دهند.

بر این اساس، تعدادی از مسئولان شبکه های اجتماعی مشهور همچون توئیتر، یوتیوب و فیس بوک به نشریه دیلی میل گفته اند که قرار است در نشستی با مقامات سیاست گذار کابینه انگلیس ملاقات داشته باشند، به گفته آن ها در این نشست از آن ها تقاضا خواهد شد تا اطلاعاتی همچون آدرس های آی پی، ایمیل ها، و اسامی افرادی که مطالب مشکوکی را در این شبکه های اجتماعی منتشر می نمایند را به دولت این کشور ارائه نمایند.

به نوشته این نشریه، این اطلاعات تنها در خصوص محتواهای غیرقانونی (همچون راهنمای ساخت بمب و یا درخواست برای انجام حملات تروریستی) نبود، بلکه شامل ویدئوها و متون فتنه انگیزانه ای است که الزاما خلاف قانون نبوده اما می توانند به افراطی شدن جوانان مسلمان در معرض آسیب انگلیسی بیانجامد.

هرچند این سایت ها در حال حاضر بر کاربران خود نظارت داشته و مطالبی که قوانی ضد ترور را نقض نمایند را حذف می نمایند، اما اگر به طور خاص و در طی انجام یک تحقیق اطلاعاتی از سوی پلیس درخواست گردد، آن را ارائه می کردند.

با این حال، دولت انگلیس خواستار این است که این فرآیند اوتوماتیک گردد. مشاوران دولت محافظه کار انگلیس خواستار این هستند که اگر توئیتر یا یوتیوب یک ویدئوی تبلیغاتی منتشر شده از سوی داعش را حذف نمایند، بایستی به طوری فوری اطلاعات موجود در خصوص کاربری که این مطلب را منتشر نموده است را به پلیس ارائه دهد.

هفته پیش بود که اسکاتلندیارد گزارش داد واحدهای ضدترور به صور میانگین هر هفته بیش از 1000 مطلب منتشر شده مرتبط با تبلیغات افراطی ها را از اینترنت حذف می نمایند. مارک راولی معاون کمیسیر اسکاتلند یارد تخمین زده است که شاید 80 درصد این مطالب به وقایع سوریه و عراق مرتبط هستند.

اما این شرکت های فناوری نگران این هستند که ارائه اتوماتیک اطلاعات شخصی (به پلیس انگلیس) می تواند وجهه عمومی آن ها را خدشه دار کند، خاصه پس از آنکه با افشاگری های اسنودن، به تنبانی با دولت های آمریکا و انگلیس متهم شده اند.

بر اساس اسناد افشا شده توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر برنامه عظیم جاسوسی این کشور، نهادهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به طور مؤثری دسترسی نامحدودی به اطلاعات حساب های شخصی کاربران شبکه های اجتماعی و شرکت های ارائه خدمات آنلاین همچون فیس بوک، گوگل، و توئیتر داشته اند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 676

به "بهانه دولت انگلیس برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه دولت انگلیس برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید