بازار شکلات آب رفت!

به گزارش بوستان گفتگو، تولیدکنندگان با این مشکل روبرو هستند که اگر قیمت را افزایش دهند، مشتری ها هم کمتر می گردد. اما قیمت ها نسبت به سال قبل، به علت برداشته شدن ارز ترجیحی و افزایش قیمت شکر، روغن، آرد و غیره افزایش داشته است.

بازار شکلات آب رفت!

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران واحدهای فراوریی ظرفیت خالی دارند و در سال جاری با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم این صنعت 30 تا 40 درصد بازار خود را از دست داده است.

جمشید مغازه ای در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت شیرینی و شکلات اخیرا افزایش نداشته، گفت: تقاضا هم متناسب با نقدینگی و قدرت خرید مردم نسبت به سال های گذشته کوچک تر شده است.

وی اضافه کرد: فراورینمایندگان با این مشکل روبرو هستند که اگر قیمت را افزایش دهند، مشتری ها هم کمتر می گردد. اما قیمت ها نسبت به سال قبل، به علت برداشته شدن ارز ترجیحی و افزایش قیمت شکر، روغن، آرد و غیره افزایش داشته است.

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات واحدهای فراوریی ظرفیت خالی دارند و فقط بر اساس سفارش فراوری می نمایند. در سال جاری با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قدرت خرید مردم این صنعت 30 تا 40 درصد بازار خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه صادرات هم مسائل خاص خود را دارد، مسائل تامین مواد اولیه، تحریم، بخشنامه های تازه برای بازگشت ارز حاصل از صادرات و غیره را از جمله مسائل مربوط به صادرات مطرح کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2321

به "بازار شکلات آب رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار شکلات آب رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید