ایجاد 111 هزار شغل در پارک های علم و فناوری

به گزارش بوستان گفتگو، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد تعامل بین دانشگاه ها و پارک های فناوری است که کمی مغفول مانده است.

ایجاد 111 هزار شغل در پارک های علم و فناوری

علی خیرالدین در نشست خبری گفت: تربیت اکوسیستم فناوری را انجام خواهیم داد و آئین نامه کارآفرینی را تدوین نموده ایم.

به گفته وی در حال حاضر مراکز رشد ساماندهی شده اند.

او گفت: الان 51 پارک علم و فناوری و 260 مرکز رشد در وزارت علوم داریم و یک سری مراکز رشد تازه را راه اندازی خواهیم کرد.

خیرالدین ادامه داد: در حال حاضر 11900 واحد فناور و 7735 شرکت دانش بنیان در سراسر کشور داریم که 2130 شرکت دانش بنیان در پارک های علم و فناوری مستقر هستند و 111 هزار شغل در پارک های علم و فناوری ایجاد شده اند.

او اضافه کرد: در سال گذشته 35000 هزار شغل دانش بنیان در پارک های علم و فناوری ایجاد نموده و رشد 50 درصدی نسبت به سال قبل داشته ایم. بر اساس تفاهم با معاونت علمی ، پارک های علم و فناوری فرصت های دانش بنیان را ارزیابی می نمایند و بر این اساس حدود 900 شرکت دانش بنیان ارزیابی شده اند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اضافه کرد: طرح ملی ترویج کارآفرینی با بودجه 100 میلیون تومان برای هر دانشگاه اجرا خواهد شد. طرح دستیار فناوری را در کشور اجرا نموده ایم و 2171 دانشجو به این طرح پیوسته اند. بیشترین تقاضا در مقطع کارشناسی ارشد است که 25 هزار میلیارد تومان بودجه مورد احتیاج این طرح است و تا الان 15 هزار میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

او ادامه داد: در سال های گذشته به حوزه فناوری کمتر توجه شده بود و یکی از برنامه های وزیر علوم ایجاد معاونت فناوری و نوآوری است.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2266

به "ایجاد 111 هزار شغل در پارک های علم و فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 111 هزار شغل در پارک های علم و فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید