اپل شاید اولین مک با تراشه M2 را اواخر 2022 رونمایی کند

به گزارش بوستان گفتگو، خبرگزاری DigiTimes در جدیدترین گزارش خود نوشته که اپل میخواهد در سال 2022 از چندین کامپیوتر مک مبتنی بر چیپست M2 رونمایی کند. همان طور که احتمالا می دانید، این چیپست با فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC فراوری شده و در مقایسه با نسل قبلی سرعت بیشتری ارائه می دهد و ضمناً انرژی کمتری را مصرف می نماید. گویا مک های مجهز به این تراشه در نیمه دوم سال 2022 به دست کاربران می رسند.

اپل شاید اولین مک با تراشه M2 را اواخر 2022 رونمایی کند

چند روز قبل هم مارک گورمن، تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ، گفت که اپل در حال ساخت نسل تازه مک بوک پرو 13 اینچی، آی مک 24 اینچی و مک مینی است که همگی از چیپست M2 بهره می برند. اگرچه او مدعی شده که این کامپیوترها در حوالی اردیبهشت تا خرداد معرفی خواهند شد، ولی بر اساس گزارش خبرگزاری DigiTimes، به نظر می رسد برای معرفی این محصولات باید مدت بیشتری منتظر بمانیم.

برای یادآوری باید بگوییم که تراشه M1 مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC است و از پردازنده 8 هسته ای بهره می برد. بعلاوه اپل دو مدل پردازنده گرافیکی 7 و 8 هسته ای برای این تراشه آماده نموده که در محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. گویا پردازنده چیپست M2 هم مبتنی بر 8 هسته خواهد بود ولی برای پردازنده گرافیکی آن می توانیم انتظار بهره گیری از 9 یا 10 هسته پردازشی را داشته باشیم.

در این میان باید به گزارش تازه مینگ-چی کو، تحلیلگر باسابقه محصولات اپل، اشاره کنیم که مدعی شده نسل تازه مک بوک ایر برخلاف انتظارات با تراشه M1 معرفی خواهد شد. البته او مدعی شده که اپل برای این لپ تاپ مدل بهبود یافته M1 را در نظر گرفته ولی در این زمینه اطلاعات بیشتری را ارائه ننموده است. بعلاوه برای این لپ تاپ باید انتظار بهره گیری از طراحی و رنگ های تازه را داشته باشیم و ظاهرا فراوری انبوه آن در سه ماهه دوم یا سوم امسال میلادی شروع خواهد شد.

روی هم رفته در حال حاضر کاربرانی که می خواهند از کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده های اینتل استفاده نمایند، چاره ای جز خرید مک پرو یا مک مینی ندارند. اپل حدود دو سال قبل گفت که در سال 2022 فرایند مهاجرت مک به سمت بهره گیری از تراشه های اختصاصی تکمیل می گردد و با توجه به اشاره این شرکت به توسعه مک پرو مبتنی بر تراشه اختصاصی، احتمالا در سال 2022 شاهد معرفی نسل تازه این کامپیوتر قدرتمند خواهیم بود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2171

به "اپل شاید اولین مک با تراشه M2 را اواخر 2022 رونمایی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید اولین مک با تراشه M2 را اواخر 2022 رونمایی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید